Jump to content

Recommended Posts

Jag har från torsdag morgon till söndag eftermiddag spenderat min tid på kosta skjutfält,

det var en mycket rolig övning. Om man säger så här så hade vi mycket bly i luften. :unsure:

Det var bara en nackdel det var inte mycket folk som kom på övningen.

Så om ni får chansen att genomföra en kfö så ta den, det kommer du inte att ångra.

Jag har från torsdag morgon till söndag eftermiddag spenderat min tid på kosta skjutfält,

det var en mycket rolig övning. Om man säger så här så hade vi mycket bly i luften. :rolleyes:

Så om ni får chansen att genomföra en kfö så ta den, det kommer du inte att ångra.

Här är en till som inte kan annat än hålla med, bra upplägg bra instruktörer och skjutledare och framför allt mycket bly i luften . BAV rules :mellow:

Deltog ju bara under lördagen, som lede fi i norra änden av flygbanan, men det jag såg av er gav positivt intryck. Kan bara hålla med att det var synd med det dåliga deltagandet. Är väl svårt när komp C och pluton C tar på sig samma ledarroll eftersom det bara finns en decimerad pluton, och man inte har tillräckligt med folk för att lösa sin uppgift.

Dock borde ni lära er att en blågul är en blågul, och inte en förklädd fiende :mellow:

Någon här som var på norra änden?

/Munken_swe, som gillar att köra runt på flygbanan och blända skyddsvakter i mörkret. :rolleyes:

det var en mycket rolig övning. Om man säger så här så hade vi mycket bly i luften. :rockon:

Här är en till som inte kan annat än hålla med, bra upplägg bra instruktörer och skjutledare och framför allt mycket bly i luften . BAV rules :Malaj:

Japp kan bara hålla med. BAV rules.

Deltog ju bara under lördagen, som lede fi i norra änden av flygbanan, men det jag såg av er gav positivt intryck. Kan bara hålla med att det var synd med det dåliga deltagandet. Är väl svårt när komp C och pluton C tar på sig samma ledarroll eftersom det bara finns en decimerad pluton, och man inte har tillräckligt med folk för att lösa sin uppgift.

Dock borde ni lära er att en blågul är en blågul, och inte en förklädd fiende :lol:

Någon här som var på norra änden?

/Munken_swe, som gillar att köra runt på flygbanan och blända skyddsvakter i mörkret. :rockon:

Jodå jag var på den banändan, men jag var vid hkp-plattan eller så sprang jag runt bland :Malaj::ak::ak::ak: mina gubbar i gruppen och försökte hålla kontakten med dom .

Angående blågula så var det nog så att när dom kom fram till poststället så visste man att då lede fi inte långt bort och blågula har ju en förmåga att vara på två platser samtidigt, så det var nog därför du tycket att vi uppfattade dom dom som en av er . :uzi

@Drutten

Den episod med en blågul jag tänkte på var vid bat-staben. En NBG-furir som följt med oss för att fotografera övningen hade beviljats att vara blågul för att slippa problem med vakter o dyl. Fullt uniformerad och med armbindel stoppas han av vakterna och blir fortsatt hindrad av dem fast att han har armbindel, under argumentet "Den kan du ha hittat." :)

@Drutten

Den episod med en blågul jag tänkte på var vid bat-staben. En NBG-furir som följt med oss för att fotografera övningen hade beviljats att vara blågul för att slippa problem med vakter o dyl. Fullt uniformerad och med armbindel stoppas han av vakterna och blir fortsatt hindrad av dem fast att han har armbindel, under argumentet "Den kan du ha hittat." :)

Det är en episod som jag inte kände till . Men jag kan ju inte annat än hålla med om att det var klantigt .

@Drutten

Den episod med en blågul jag tänkte på var vid bat-staben. En NBG-furir som följt med oss för att fotografera övningen hade beviljats att vara blågul för att slippa problem med vakter o dyl. Fullt uniformerad och med armbindel stoppas han av vakterna och blir fortsatt hindrad av dem fast att han har armbindel, under argumentet "Den kan du ha hittat." :rolleyes:

haha ja vad ska man säga?

Jag var ju ,som du munken vet, med vid denna incident som inträffade efter B-styrkan brutit för dagen (hade själv varit B-styrka under dagen ska kanske tilläggas).

NBG-Furiren tillika ungdomsledaren var måttligt glad på hemvärnsmännen. Själv tyckte jag inte det va så farligt utan skrattade mest åt dom tills dom tyckte att eftersom jag va tjej kunde jag få stå under tak medan dom genomsökte vår bil, grabbarna tyckte dom kunde stå kvar ute i regnet?!

Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta, jävligt kass attityd.

//Stålis

Tyckte öveningen var den bästa som dom haft på Kosta sen man började med "camp kosta"

Vet ej om detta skulle va i samma anda??

Men det kändes som att alla instruktörer var mer taggade denna gång.

Kan ju också bero på att det var en General på besök....

Men jag tycker att man skall fortsätta med den här sortens övning, är jävligt kul när man får vara där några dagar.

Synd att det inte kom så mycket folk bara!! men det var ju dom som missade något kul inte vi som var där!!