Jump to content

Måste man duscha och visa sin kropp tillsammans med andra?

Guest Anonymous

Recommended Posts

Guest Anonymous

Hej

Jag är kille och undrar om man måste duscha tillsammans med andra killar? Eller på något sätt visa sin (över)kropp i några situationer, tex simning osv...

Anledningen till varför jag undrar det är att jag hela min ungdom varit gravt överviktig och har lite löshud och MYCKET bristningar på magen som jag skämms för. Har även en riktigt, riktigt liten penis. Och ja, jag är seriös.

Tacksam för svar.

Tacksam för svar.

Fungerar lite olika på olika förband.

På mitt kompani hade vi gemensam dusch med enga duschbås, dock utan draperi. Fanns också en handikapptoalett med dusch. Vid något tillfälle hade vi gemensamt nakenbad i nån sjö.

Ja, du kommer att behöva visa upp dig helt eller delvis naken. Blir det inte vid duschning så blir det någongång i fält.

Om jag ska svara helt ärligt så beror det helt på vart du gör din värnplikt, vissa regementen har duschrum och andra har enskilda duschar och när man bor så extremt nära som man gör under sin värnplikt då kan det vara svårt att få enskildhet och den typ av ensamhet som man är van vid.

Om du har problem så gå och prata med en kurator eller till värnpliksavdelningen på regementet som kan säkert lösa problemet bättre än ett internetforum.

En variant är ju att inte göra någon grej alls av att du uppfattar dig som ''annorlunda''. Då sjunker ''nyhetsvärdet'' till noll och ingen bryr sig. Om alla har ''sett'' dig första veckan så blir det lugnare på alla sätt. Jag har hudbristningar på magen, som en gravid tjej. Efter några månader stod vi och jämförde vem som hade störst sprickor. Det varierar naturligtvis med var och hur och sådant.

Skulle du pga av det som du anser vara ett problem för dig bli utsatt för någon form av mobbning är det bara att anmäla till närmaste befäl eftersom mobbning inte är tillåtet i det militära, lika lite som det är tillåtet någon annanstans.

Guest koenigsegg88

Det är inte samma sak, men kanske på samma spår, jag börja i veckan bära glasögon vilket jag inte gjort tidigare.

Jag var väldigt fundersam hur min omgivning skulle reagera, då den är väldigt "grabbig". Reaktionerna blev väl på sin höjd "jasså du har glasögon?"

Efter 5 dagar känns det helt naturligt, så tror jag att det är även i ditt fall, man accepterar fort hur personer ser ut.

Det är väl mer vanligt att man blir irriterad över hur en person beter sig?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...