Sytare Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 Ung man söker en japansk infanterikanonvagn från efterkrigstiden med dubbla, rekylfria kanoner monterade till höger om ett torn som endast rymmer en besättningsman. Sågs senast i boken Modern Armoured Vehicles från 80-talet. Jag har letat med lys och lyckta efter sagda fordon, men min google-fu är antingen på tok för svag, eller så är det bara min pansar-engelska som är rikskass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 Låter som Typ60 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted September 26, 2007 Author Report Share Posted September 26, 2007 JohanP min vän, säg bara till när du vill ha en pilsner. Tusen tack för hjälpen! När vi ändå är igång så kan jag nu bjuda på några små bilder av skapelsen i fråga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axel of Sweden Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 type 60 varför 2 pipor? bra fråga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted September 26, 2007 Report Share Posted September 26, 2007 type 60 varför 2 pipor? bra fråga Varför två ELDRÖR? Tja, varför har M50 Ontos sex eldrör? För att det går mycket snabbare att få iväg ett andra skott kanske. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted September 26, 2007 Author Report Share Posted September 26, 2007 Å tusan. Trodde japanerna var de enda som försökt sätta ett rekylfritt vapen på en stridsvagnsjagare. The Swede, U rock! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts