Jump to content

Spel: Call of duty 4


Agentorange67

Recommended Posts

Som vanligt är CoD alldeles för styrt. Men man vet vad man köper, och spelet är mycket underhållande i singelspel. Några banor är roligare än andra. I prickskyttebanan ställde jag mig på radiobilbanan i slutet, konstigt nog verkade fi inte kunna kasta in granater där.

Har bara provat flerspelarläget i ~20 minuter, men om alla banor är som de jag testade känns det alldeles för trångt.

En första känsla är att Delta Force BHD är bättre. Framför allt eftersom där används större ytor. Och - ingen UAV. Du får hitta fienden själv.

Ska försöka prova mer under veckan, får se om jag ändrar åsikt.

 

Har du provat en server med hardcore mod?

Där kan du bara använda UAV om du har tjänat in till den (tre kills i rad).

Hårkorset är borttaget så att du måste sikta.

m.m.

 

/BL1||Rk

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Personligen sa ar jag lycklig over att vi, i och med CoD 4, kommit ifran multiplayertaktiken att "om jag hoppar, studsar, och springer i cirklar sa kan ingen traffa mig". Det fortog alltid stamningen i tidigare multiplayer FPS.

Link to comment
Share on other sites

Usch ja, alla dessa bunnyjumpers. I Delta Force 2 var det ibland rent löjligt när man kom in på öppna servrar. Såg ut som 15 stycken Tiger (från Nalle Puh) hade konferens. :banghead:

Men faktiskt var redan BHD en förbättring, där kunde man inte skjuta samtidigt som man hoppade.

Du har dock helt rätt, i CoD är det helt borta. Och det gillar jag.

 

Tillbaka till CoD:

Behöver jag hardcore-modden själv för att kunna spela på en sådan server? Jag gillar nämligen att ha ff på.

Link to comment
Share on other sites

Usch ja, alla dessa bunnyjumpers. I Delta Force 2 var det ibland rent löjligt när man kom in på öppna servrar. Såg ut som 15 stycken Tiger (från Nalle Puh) hade konferens. ;-)

Men faktiskt var redan BHD en förbättring, där kunde man inte skjuta samtidigt som man hoppade.

Du har dock helt rätt, i CoD är det helt borta. Och det gillar jag.

 

Tillbaka till CoD:

Behöver jag hardcore-modden själv för att kunna spela på en sådan server? Jag gillar nämligen att ha ff på.

 

Jo ibland så kan man tro att man e på harjakt, men då e de bara och plocka fram hagelbrakaren.

 

Modden ligger på serversidan så att du behöver inte lägga på något själv.

Länk:Info från Rekyl ang. Hardcore modden

Link to comment
Share on other sites

Låter som ett hett tips till helgen!

Kan man i server-menyn välja bara hardcore-servrar? Eller får man leta efter hur servrarna är namngivna?

 

EDIT:

Verkar som det står "hardcore" eller "HC" i titeln. Ok.

Link to comment
Share on other sites

Låter som ett hett tips till helgen!

Kan man i server-menyn välja bara hardcore-servrar? Eller får man leta efter hur servrarna är namngivna?

 

EDIT:

Verkar som det står "hardcore" eller "HC" i titeln. Ok.

 

Annars kan du filtera "Game-mode" i alternativen ovan rutan med servrarna..

Tryck på ett game-mode tills ditt önskemål uppstår, och Voila

Link to comment
Share on other sites

Har kört lite mer MP. Tyvärr känns det inte lika roligt som andra MP.

Kartorna är för små för att vara underhållande för mig. Om man t.ex. i Team DM ska köra som prickskytt, så tar det ca. 20-30 sekunder från start innan man har blivit flankerad, trots att man lägger sig långt tillbaka (alltså då långt tillbaka i förhållande till kartstorlek). Testade även en free-for-all server. Kartan var ungefär lika stor som vår lägenhet kändes det som, med 10 spelare på. Medellivslängd ~2-4 sekunder.

Nä. Möjligtvis att jag kör några sp-uppdrag igen, men för mp så går jag tillbaka till BF2. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...