Jump to content

Spel: Call of duty 4


Agentorange67

Recommended Posts

Jag Kör också mest multiplayer och naturligtvis är det hardcore som gäller. Har alltid varit av den uppfattningen att CoD skall spelas utan "sikte" vid normal läge så att man får ta upp siktet för att skjuta precist. Gillar även att vapnen ger bättre verkan i hardcore och kan inte riktigt förstå va som är det roliga med att inte köra hardcore.. Känns ju, precis som RaVeN sa innan, som om de är softairguns man har då. Även friendly fire är standard på hardcoreservrar och detta gör att man måste vara lite mera skärpt och inte bara mata konstant på allt som rör på sig, vilket jag har märkt att det annars lätt blir.

Sen tycker jag mig ha märkt att spelen blir mkt intensivare i hardcore och att man måste tänka lite mer på att bara inte tokrusa iom att man inte kan "ta några skott" för att komma till andra sidan gatan. Jag menar, ligger någon med säg m60 längre bort så måste denna bort/förblindas med rök innan du kan mer än bara sticka ut näsan under mkt korta stunder för att inte dö.. Om man tex anfaller fi så gäller det att hålla sig i skydd så att man inte dör direkt.

för att kort sammanfatta så är hardcore en spelstil där alla tokar som bara rusar mot målet snabbt nermejjade och den som tänker på hur han är skyddad och har koll på vart fienden är blir den som klarar sig bäst (sen gäller det naturligtvis att kunna skjuta).

Finns mkt mer att skriva om hur hardcore ger (iaf enligt mig) en bättre spelupplevelse i Mp. Den anledning som ja anser stört är art motståndarna faktiskt dör när man skjuter på dom :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Funderar på att börja spela det mplayer men jag undrar lite över hur det är? Går det att jämföra med tex Delta Force blackhawk down eller CS eller rainbow six.. eller är det totalt överdrivet springa och mata och hoppa á quake och unreal?

 

Är det mycket småbarn som förstör eller brukar det vara bra stämning på servern?

Link to comment
Share on other sites

Funderar på att börja spela det mplayer men jag undrar lite över hur det är? är det totalt överdrivet springa och mata och hoppa á quake och unreal?

 

Mm typ så är det, små banor+mycket folk. Händer ofta att man inte mer än spawna om utan att dö, tyvärr!

Link to comment
Share on other sites

skulle inte säga att de ä quake.. visst de är små banor och mkt action :wub: men att hoppa och skjuta är väl ganska dumt i cod. hitta bra skydd eller överraska fi från något ställe dom inte trodde du var är nog effektivast. Håll dig till gruppen vid frontalanfall mot HQ etc annars dör du fort. Se även mitt tidigare inlägg..

Naturligtvis håller jag med föregående talare, spela Hardcore, det blir mkt roligare matcher.

 

Kan rekommendera Sweswats cod servrar. Tycker dom håller bra kvallite och det är oftast seriösa spelare som är där. Men viktigast av allt de är hardcore ;-)

swe1 IP:194.23.99.4:28960

swe2 IP:194.23.99.4:28980

Link to comment
Share on other sites

CoD4 var det spel som nedkämpade min nalkande vuxendom och fick mig att börja spela datorspel igen.

Prickskyttebanan är ett textbook exemplar över hur ett bra spel ska vara. Likaså helikopterbanan, samt bonusbanan.

Nu göttar jag mig upp i multiplayerläget.

Link to comment
Share on other sites

Kan man bli sedd av UAV:en när man är inomhus eller måsta man ha uav jammer? Det kanske skiljer sig om man kör på hardcore eller inte, men jag vet inte.

 

 

"UAV:n" ser dig överallt så länge du inte har jammer-perken.

 

Mvh//SMC

Link to comment
Share on other sites

Funderar på att börja spela MP, någon rekommenderad server?

 

Se mitt tidigare inlägg i början av denna sida (#67)

Två bra servrar som kör Hardcore, Headquaters. Dock ganska populära så dom är ofta fulla på kvällen.

 

För att connecta:

Öppna consolen och skriv connect (mellanslag) IP-nummret (tryck enter)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

En fråga till vapen experterna om Berrata 0.50 cal.

Har lirat lite med denna bössa och blivit lite besviken. När man inte kan penetrera en 1dm betongvägg.

Så frågan är: Borde inte den kunna penetrera väggen ifråga med lätthet?

Link to comment
Share on other sites

En fråga till vapen experterna om Berrata 0.50 cal. SÄRSKRIVNING

Har lirat lite med denna bössa och blivit lite besviken. När man inte kan penetrera en 1dm betongvägg.

Så frågan är: Borde inte den kunna penetrera väggen ifråga med lätthet?

 

När du skriver Berrata menar du Beretta?

Link to comment
Share on other sites

En fråga till vapen experterna om Berrata 0.50 cal. SÄRSKRIVNING

Har lirat lite med denna bössa och blivit lite besviken. När man inte kan penetrera en 1dm betongvägg.

Så frågan är: Borde inte den kunna penetrera väggen ifråga med lätthet?

 

När du skriver Berrata menar du Beretta?

 

Han menar antagligen Barrett M82A1

Link to comment
Share on other sites

En fråga till vapen experterna om Berrata 0.50 cal.

Har lirat lite med denna bössa och blivit lite besviken. När man inte kan penetrera en 1dm betongvägg.

Så frågan är: Borde inte den kunna penetrera väggen ifråga med lätthet?

 

Som svar på frågan.

Den riktiga Barret M82 och andra vapen så som AS90 osv.

Beroende på amunition.

Så kan de slå igenom både betong och olika typer av pansar.

Obs detta gäller i verkligheten.

 

Hur det är i Cod4 är en helt annan sak.

För där försöker programerarna ta till hänsyn balansen bland vapena osv.

 

Mvh

404 Skenberg

Link to comment
Share on other sites

Blir så förbannad när det är så, tycker det ska vara verkligt. En fråga till man kan väl inte höftskjuta med vapnet i fråga, bomma 6 skott i en följd.

Har goda minnen från AA när man inte ens behövde träffa målet, utan bara skjuta nära.

Link to comment
Share on other sites

En fråga till man kan väl inte höftskjuta med vapnet i fråga, bomma 6 skott i en följd.

 

Som svar på frågan.

Man kan säkerligen skjuta med vapnet från höften.

Men det är ej byggt för det.

En Barret M82 väger 16,4kg laddad med 10 ptr

och är 1,5m lång.

 

Vapnet ifråga är avsett för att skjutas från axel eller från en liggandes skjutställning.

Från de ställningarna så kan man och bör man träffa det målet som man riktar mot med riktmedlena.

Att sen skjuta från höften.

Det är inget som jag direkt rekomenderar och oddsen är ganska så stora på att man missar.

Så det är ej helt omöjligt att missa med 6 ptr.

 

Men som jag sade i förra posten.

Verkligheten är en sak och spel är en sak.

 

Mvh

404 Skenberg

Link to comment
Share on other sites

CoD4 var det spel som nedkämpade min nalkande vuxendom och fick mig att börja spela datorspel igen.

Prickskyttebanan är ett textbook exemplar över hur ett bra spel ska vara. Likaså helikopterbanan, samt bonusbanan.

Nu göttar jag mig upp i multiplayerläget.

 

 

Låter kul Martin.

 

Men vad är "prickskyttebanan", "Helikopterbanan" och "Bonusbanan" för något? VAd heter de egentligen och hur kommer man åt dem??

 

Sorry för dumma frågor, men jag har precis köpt spelet och känner mig litet vilsen.

 

Dum fråga 2: Mitt spel klagar över att "punkbuster" inte fungerar. Men talar inte om vad som e fel och vad jag skall göra. Vet någon här eller måste jag förnedra mig genom att fråga på något COD- forum?

 

Pappsen

Link to comment
Share on other sites

CoD4 var det spel som nedkämpade min nalkande vuxendom och fick mig att börja spela datorspel igen.

Prickskyttebanan är ett textbook exemplar över hur ett bra spel ska vara. Likaså helikopterbanan, samt bonusbanan.

Nu göttar jag mig upp i multiplayerläget.

 

 

Låter kul Martin.

 

Men vad är "prickskyttebanan", "Helikopterbanan" och "Bonusbanan" för något? VAd heter de egentligen och hur kommer man åt dem??

 

Sorry för dumma frågor, men jag har precis köpt spelet och känner mig litet vilsen.

 

Dum fråga 2: Mitt spel klagar över att "punkbuster" inte fungerar. Men talar inte om vad som e fel och vad jag skall göra. Vet någon här eller måste jag förnedra mig genom att fråga på något COD- forum?

 

Pappsen

 

Prickskyttebanan heter egentligen "All GHillied up" + "One shot, one kill" , Helikopterbanan, (som egentligen är ett flygplan men jag var väl delirisk när jag skrev), "Death from Above" samt bonusbanan "Mile High Club". Samtliga är en del i singelspelarläget och låses upp och spelas av förståeliga skäl i kronologisk ordning. Bonusbanan låses upp när man klarat spelet. Banor man klarat kan man sedan gå tillbaks och spela om igen.

 

Att spelet grinar över punkbuster kan bero på att programmet inte är installerat, är felinstallerat eller en oaktuell verision. Prova att ladda ner det på Evenbalance.com.

 

Hoppas jag kunde hjälpa till ;-)

Link to comment
Share on other sites

Vår Clan har satt upp en server men jag vet ej hur ofta den kommer att va uppe nu i början pga att vi har just flyttat den men målet är att den ska va uppe 24/7.

 

IP: clansow.no-ip.org (ska va rätt ip enligt hemsidan, har dock inte kunnat testa själv då min gamedator har havererat och denna som jag sitter med nu är ej möjlig att spela med annat än harpan :) )

Typ: Hardcore

Gametype: Sabotage (just för tillfället vi har ej bestämt speltyp ännu)

Max players: 24

Lina: 100Mb

 

Edit: verkar dock som att man inte kommer in på server just nu, man blir autokickad men den kommer upp senare då ansvarig har kolla upp detta.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag spelat igenom CoD4, som "rookie" :D förståss

 

Har också testat multiplayern.

 

Måste säga att CoD, som vanligt, håller pulsen högt. Adrenalin från första till sista ögonblicket. Däremot tycker jag att multiplayer är ganska lika Counter Strike, -små banor,-högt tempo, -skjuta skjuta...ingen taktik, ingen strategi och ingen eftertanke. (kanske börjar jag bli för gammal?)

 

Med en dåres envishet upprepar jag, prova BF2 och modden Project Reality.

 

Stora banor, taktik=krav, strategi=krav, tid för eftertanke... krävande roller ... visst kräver kanske 1-2 timmar tid per besök men mycket mycket tillfredställande.

 

Pappsen rescenserar.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Problem, problem...

 

Om CoD4 laggar ständigt fast det borde klara av på high (jag kör low) vad är det för fel?

System.exe tar 50% av CPUn' när jag spelar.

 

Vad kan det vara?

 

Edit: detta gäller BARA cod4multiplayer

 

Edit:Edit: Fungerar nu helt plötsligt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Som vanligt är CoD alldeles för styrt. Men man vet vad man köper, och spelet är mycket underhållande i singelspel. Några banor är roligare än andra. I prickskyttebanan ställde jag mig på radiobilbanan i slutet, konstigt nog verkade fi inte kunna kasta in granater där.

Har bara provat flerspelarläget i ~20 minuter, men om alla banor är som de jag testade känns det alldeles för trångt.

En första känsla är att Delta Force BHD är bättre. Framför allt eftersom där används större ytor. Och - ingen UAV. Du får hitta fienden själv.

Ska försöka prova mer under veckan, får se om jag ändrar åsikt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...