Jump to content

Spel: Call of duty 4


Agentorange67

Recommended Posts

  • 3 weeks later...
  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Jag har också testat det nu. Riktigt bra! Det blir garanterat ett köp när det kommer.

 

Spelet flöt på väldigt bra med ganska höga inställningar, trots att min dator ligger strax över minimumkravet. Första gången som ett spelföretag satt realistiska specifikationskrav?

Link to comment
Share on other sites

I CoD är det ju strid nästan hela tiden. Hade varit kul att se lite brejk i all strid och ha lite lugna bitar med i spelet för att få lite omväxling.

 

Körde också igenom demot och undrar en sak. Det flöt förvånansvärt bra på burken och det jag undrar är om helversionen kommer flyta lika bra eller är det så att demot inte "kräver" lika mkt? Vet inte hur burken ligger till med specifikationskraven på spelet men det är en 3ghz p4, grafiken geforce 6600gt 256mb, 2gb ram. Skulle tro att grafikkortet är den svagaste länken.

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med (utan att 100% veta). Av alla speldemo jag hittills testat, så är det inget som varit "snällare" än fullversionen. Funker demot, så funkar fullversionen - minst lika bra.

Laddar ner just nu... :surprise:

 

EDIT: nerladdat och testat.

Ja, det är ju CoD. Det känns lite fräscht att dom flyttat sig från VK2. Jag kommer inte rusa till affären för att skaffa det, men det verkar helt ok.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

tja,jag har precis köpt en bärbar dator till jobbet.kan inget om datorer men är jäkligt sugen på call of duty 4.undrar om nån kan bedöma min prestanda på datorn och om det överhuvudtaget går att spela spelet

 

processor:AMD Turion 64 X2 Mobile techology 1.80 GHz

minne: 2047 MB

grafik kort:Geforce Go 7600 256 mb

 

det är väl den infon som behövs antar jag.det vore riktigt schyst om nån kunde säga om det går att spela.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har kört igenom hela kampanjen nu. Riktigt kul, riktigt snyggt och tyvärr riktigt kort. Jag hade klarade det på näst lättaste svårighetsnivån på ca 7 timmar. Jag kommer nog att kör om det i alla fall.

 

Tips: När ni har klarat det rekommenderar jag att ni väntar tills eftertexterna är slut. Det kommer en liten överraskning.

Link to comment
Share on other sites

Nästa steg i Call of Duty serien borde helt klart vara att man bara är en C-130 tv-nisse, helt klart roligaste delen av spelet.

 

*edit* Kan ju stava också

 

Spoiler:

Prickskytteuppdraget var riktigt kul också.

 

Link to comment
Share on other sites

Nästa steg i Call of Duty serien borde helt klart vara att man bara är en C-130 tv-nisse, helt klart roligaste delen av spelet.

 

*edit* Kan ju stava också

 

Spoiler:

Prickskytteuppdraget var riktigt kul också.

 

 

Bästa delen någonsin i ett CoD spel

Link to comment
Share on other sites

Nästa steg i Call of Duty serien borde helt klart vara att man bara är en C-130 tv-nisse, helt klart roligaste delen av spelet.

 

*edit* Kan ju stava också

 

Spoiler:

Prickskytteuppdraget var riktigt kul också.

 

 

Bästa delen någonsin i ett CoD spel

Håller med! 130 och det andra uppdraget var helskönt!

 

 

Jag hoppas att ni kollade igenom hela creditsen, eftersom att man fick lite extramaterial då. Bl.a ett extra uppdrag.

 

Link to comment
Share on other sites

Satt fastnaglad och tittade på när min kusin spelade igenom hela spelet nu i helgen. Fantastiskt kul och sanslös detaljrikedom (XBox 360). Satt och gav glada tillrop "Akta! Skyttar kl 2, hörnet!" eller "Se upp! BMP från vänster!". Det var minst lika underhållande som att spela själv.

Link to comment
Share on other sites

Jag säger bara:

 

VILKET SPEL!!

 

Det är den bästa campaignen jag har spelat på flera år. Grafiken har de verkligen lyckats med för att inte prata om informationen som man får i hörlurarna hela tiden om var fienden finns, var man ska gå osv. Helt komplett!

Link to comment
Share on other sites

Kräver det en monstermaskin eller?

Har själv en AMD 64 4600+ X2, 3GB ram och ett Geforce 7600GS 512MB

 

 

Min uppfattning är att det är relativt snällt. Jag ( dual core Intel 2.13Ghz+2gig+8800GT), kör på maxinställningar i 1600*1200 och det flyter bra, bättre än tex Medal of Honor: Airborne. Detta trots att grafiken är några klasser bättre.

 

 

Spelet i sig är i stolt CoD tradition en knock out på allt annat i genren.

 

Överlag bra återgivning av flygstridskrafter (ståpäls under AC-130 insatsen och delar av luftlandsättningen) även om det finns vissa skumma fel.

Link to comment
Share on other sites

Kräver det en monstermaskin eller?

Har själv en AMD 64 4600+ X2, 3GB ram och ett Geforce 7600GS 512MB

 

Jag lirade på en AMD64 3500+, 2 gig ram, Geforce 6800 GT under Windows XP SP2. Jag körde med rätt höga inställningar och det flöt riktigt fint och såg ruskigt snyggt ut. Hade dock problem med att spelet kraschade i början, men jag köpte en burk tryckluft och blåste rent i datorn, särskilt fläktarna (hade inte gjort det tidigare, och jag köpte datorn för 3 år sen). Jag uppdaterade även drivrutinerna till grafikkortet och ljudkortet, sen funkade det perfekt!

 

Du kommer inte ha några problem alls med att spela det.

 

Edit: Körde i upplösningen 1650*1050 på en 22" widescreen.

Link to comment
Share on other sites

Låter som om jag får en skojig kväll då! ;)

 

Jag kör mitt på 1024x768(?) 100hz, normal/high på alla grafikinställningar och det flyter på hur bra som helst!

 

Min burk är : AMD 64 3400+, 1024ram, nVidia GeForce 6600 gt ^^

 

Så din lär räcka till den också!

Link to comment
Share on other sites

Har kört igenom hela kampanjen nu. Riktigt kul, riktigt snyggt och tyvärr riktigt kort. Jag hade klarade det på näst lättaste svårighetsnivån på ca 7 timmar. Jag kommer nog att kör om det i alla fall.

 

Tips: När ni har klarat det rekommenderar jag att ni väntar tills eftertexterna är slut. Det kommer en liten överraskning.

 

!!! :dribble: Tack! Nu vet jag visserligen inte om man hade fått bonusen även om man inte hade sett eftertexterna. Men det var verkligen en actionfylld avslutning på spelet som fick mig att inte vara så less över att det var slut på det roliga :)

Link to comment
Share on other sites

Är med i en klan (Men Of Slaughters) som har en egen server och kommer att spela tuneringar och pcw matcher.Så komigen och fixa en klan så vi får mötas :rolleyes: alt om nån är intresserad av att gå med i klanen kanske det går att ordna.http://www.bf2now.be/news.php

 

MVH:Garm

Link to comment
Share on other sites

Min uppfattning är att det är relativt snällt. Jag ( dual core Intel 2.13Ghz+2gig+8800GT), kör på maxinställningar i 1600*1200 och det flyter bra, bättre än tex Medal of Honor: Airborne. Detta trots att grafiken är några klasser bättre.

 

Kanske jag till och med kan köra det på min dator då.. (1,86GHz Dual Core, 2Gb, Ati Mobility Radeon X1600) i nån "lägsta-nivå" på grafiken..

 

Tycker det alltid har varit bra flyt i CoD-spelen, men det kanske beror på att när jag spelade det första så var det på en helt nyligen uppgraderad dator med för tiden bra prestanda...

 

/E

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...