Jump to content

Elitserien hockey 2007/2008

Womack

Recommended Posts

Idag har elitserien i hockey kickat igång igen. Jag följer matchen hv-frölunda på svt2 med spänning, periodpaus nu.

Vilka vinner elitserien, vilka tar i slutändan sm-guld? Vilka hamnar i kvalspelet?

Jag återkommer med mina tips efter matchen :clap:

• Replies 83
  • Created
  • Last Reply
Härlig match som slutade 6-5 till det bättre laget ;-)

Mina tips inför säsongen:

Vinnare elitserien - Hv71

Final - Hv71 slår frölunda

Kvalserie - Södertälje och Skellefteå

:banghead: SÅ talar en sann spåman! Viss reservation för kvalserien dock... där har jag inte funderat färdigt än... men vem f-n bryr sig så länge HV tar hem GULDET!

Lite OT men är det bara jag eller känns det inte lite konstigt att hockeyn starta innan fotbollen äns är i närheten av en lösning

On Topic: Djurgårn vinner säger jag inte det så begår jag tjänstefel

Att hv skulle hamna på 9-10 plats i tabellen ser jag som osannolikt. Om så sker lovar jag att bada i vättern då grundserien är slut :)

Ikväll tror jag på 2 hemmasegrar i matcherna MODO-Djurgården och Luleå-Brynäs.

@Stratoknaster: Din förrädare :rockon::dribble:

Lite OT men är det bara jag eller känns det inte lite konstigt att hockeyn starta innan fotbollen äns är i närheten av en lösning

On Topic: Djurgårn vinner säger jag inte det så begår jag tjänstefel

Det beror ju enbart på att fotbollen inte pallar att spela match mer än 1 gång i månaden känns det som.

Om alla andra sporter klarar av att spela tätare samt att fotbollsspelarna själva klarar av att ränna på krogen så tycker jag allt att fotbollen skall kunna spela tätare och därmed bli klara tidigare på säsongen.

Hockeyn har visserligen slagit över åt andra hållet men det är en annan femma...

Hett tips: Frölunda vinner efter en halvknackig inledning på säsongen.

Härlig match som slutade 6-5 till det sämre laget :huh:

Vinnare elitserien - Brynäs IF

Final - Brynäs flår frölunda levande

Kvalserie - H(i)V71 åker ner och Leksand åker upp

fix0red :eeh:

Där har vi ett geni! :rockon:

Härlig match som slutade 6-5 till det sämre laget :unsure:

Vinnare elitserien - Brynäs IF

Final - Brynäs flår frölunda levande

Kvalserie - H(i)V71 åker ner och Leksand åker upp

fix0red :banana

Geni indeed!

:worthy:

Idag har elitserien i hockey kickat igång igen. Jag följer matchen hv-frölunda på svt2 med spänning, periodpaus nu.

Vilka vinner elitserien, vilka tar i slutändan sm-guld? Vilka hamnar i kvalspelet?

Jag återkommer med mina tips efter matchen :}

Vinner serien: Brynäs

Vinner guld: Brynäs

Hoppas på: Djurgården :)

Kvalar gör Mora och Södertälje

• 2 weeks later...

Serien har onekligen börjat bra (för oss som hejjar på hv71) :rockon:

Bjuder på 2 länktips.

Bra översiktssida till hockeyn, med statistik, fakta m.m.

Hockeyligan.se

Sida där resultaten och mål snabbt kommer upp i realtid. Gäller många sporter.

Går även att beställa till mobilen om det är någon viktig match.

Goalwire

JP;s krönikör vet vad som är bäst för dig, mig och alla andra här. Jämför med operativsystemet Windows.

Min egna bedömning är att hv får sin svacka i slutet på november/början på december.

En fråga till dig; Boork. Bra eller anus? Hur länge blir han kvar i klubben?

Jag hatade Boork i början, men tyckte han var helt ok förra säsongen sammantaget. Tycker han har fräscha idéer, även om inte allt funkar i praktiken (men det är kul med en tränare som vågar experimentera på så hög nivå. Hade detta blivit succé hade han blivit helgonförklarad på ett ögonblick).

Brynäs är ju kända för att hänga fast sina tränare ordentligt, minns med fasa den kanadensiska mardrömmen för några säsonger sedan, när Brynäs efter 14 omgångar stod på 0 poäng och ledningen fortfarande hade "fullt förtroende" för tränaren. ;-)

så det är svåt att säga... Lördagens match blir lite avgörande, tror det hade varit bättre om de fått spela i lite närmre anslutning till förra matchen, när moral och taggning fortfarande ligger på topp.

Jag hatade Boork i början, men tyckte han var helt ok förra säsongen sammantaget. Tycker han har fräscha idéer, även om inte allt funkar i praktiken (men det är kul med en tränare som vågar experimentera på så hög nivå. Hade detta blivit succé hade han blivit helgonförklarad på ett ögonblick).

Brynäs är ju kända för att hänga fast sina tränare ordentligt, minns med fasa den kanadensiska mardrömmen för några säsonger sedan, när Brynäs efter 14 omgångar stod på 0 poäng och ledningen fortfarande hade "fullt förtroende" för tränaren. :baskerKav:

så det är svåt att säga... Lördagens match blir lite avgörande, tror det hade varit bättre om de fått spela i lite närmre anslutning till förra matchen, när moral och taggning fortfarande ligger på topp.

Och nu har vi svaret:

Gräset är inte grönare på andra sidan

Frågan är varför Sundlöv fortsätter? Spelsystemet var ju lika mycket hans idé. Dessutom sa han ju senast för en vecka sedan att "går Boork så går jag". Fegt! Och att tro att assisterande tränarna skulle göra ett bättre jobb? LOL!

• 2 months later...

Ikväll spelas de sista matcherna i omgång 35 av 55. Börjar dra ihop sig så smått. Som vanligt antar jag att streckstriden blir det mest intressanta på slutet.

Tabellen ser ut som följande

Tabell från hockeyligan.se

Hv har börjat förlora på hemmaplan utan att egentligen spelat jättedåligt, och tappat lite av sin ledning i tabellen.

Ikväll möter man Mora, ett lag man haft jäkligt svårt för.

Mina glada amatörtips för kvällen är:

Hv71 - Mora 4-3

Voutilainen samt Jämtin tillbaka för hv. Mora har dock mycket bra facit mot Hv. Fifflar man mot Mora eller underskattar är man rökt.

Brynäs - Färjestad 2-5

Brynäs har haft svårt mort färjestad. Färjestad serierns tredje bästa bortalag och brynäs nionde bästa hemmalag.

Skelleftå-Södertälje 3-3

Svårtippad match. Viktig för båda lagen. Liknande formkurvor. Kan bli en riktig krigarmatch!

Tycker dina tips ser bra ut. Det jag funderade lite på var Skellefteå-Södertälje. Där tror jag på en klar Skellefteåseger. SSK har haft underligt svårt att prestera borta tycker jag samtidigt som Skellefteå alltid är starka hemma.

Tips i den matchen: 4-1

/vece

Som är förbannat glad att Bäckman är sparkad

Jag beundrar verkligen ni som tippar HV71 som slutgiltig vinnare. Är själv ett fan av HV71 sedan länge. Tror dock det blir som det varit de senaste gångerna HV varit så här heta... - Dom går ned sig.

MEN, dom har hållt i formen jävligt länge nu. Om det ska hålla hela vägen någong gång så är det fan nu egentligen.

Annars, Modo är alltid roligt i SM-final. Frölunda är inte det.

Ikväll spelas de sista matcherna i omgång 35 av 55. Börjar dra ihop sig så smått. Som vanligt antar jag att streckstriden blir det mest intressanta på slutet.

Brynäs - Färjestad 2-5

Brynäs har haft svårt mort färjestad. Färjestad serierns tredje bästa bortalag och brynäs nionde bästa hemmalag.

Fel fel fel fel.

Brynäs - FBK 3-2 :rolleyes:

Ja tippningen gick väl sådär för min del!

Att jag tippar hv71 som etta har naturligtvis lite med att jag är subjektiv, det är ju ändå "mitt" lag, dock så har dom faktiskt en riktigt bra uppställning i år. Problemet med hv är att dom sedan många många år (enligt mig) spelat jäkligt ojämnt. Dom kan varva hur vackert spel som helst i en match, för att i nästa se ut som ett gäng pensionärer på isen som knappt sträcker sig efter pucken.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...