simon Posted September 22, 2007 Report Share Posted September 22, 2007 Är du liksom jag för evigt fast i den karibiska ö-världen? Jag insåg igår kväll hur mycket jag saknat Guybrush när en lumparpolare skickade det kompletta "Escape From Monkey Island"-Soundtracket till mig. Nu sitter jag med musiken på högsta volym, medan jag tagit en paus i mitt nyväckta "Escape From..." spelande. Det är såhär spel skall göras, tack LucasArts, för ett spel som aldrig kommer att bli gammalt! Någon mer än jag som är fullkomligt förälskad i den här spelserien? "A Pirate I Was Ment To Be, Trim The Sails and Roam The Sea!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
South Posted September 22, 2007 Report Share Posted September 22, 2007 Underbar spelserie, varje gång jag var sjuk i mellanstadiet brukade jag varva ettan och tvåan Någon annan som hittat det alternativa slutet i ettan förresten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted September 24, 2007 Report Share Posted September 24, 2007 Den delen där det blev 3-d tappade känslan tycker jag... Jag kan f.ö. INTE hålla andan i 10 minuter Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted September 25, 2007 Author Report Share Posted September 25, 2007 Ve och fasa, jag inser nu att jag förväxlat "The Curse of..." med "Escape From..." Givetvis är det "The Curse of..." Som väckt mina nostalgisynapser! I övrigt håller jag med Rickard N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 I'm selling these fine leatherjackets... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 crossovers är underbara Link to comment Share on other sites More sharing options...
knaZen Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 A Pirate I was Mean't to Be! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skalman Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 Underbar spelserie, varje gång jag var sjuk i mellanstadiet brukade jag varva ettan och tvåan Någon annan som hittat det alternativa slutet i ettan förresten? Det när man sänkt sitt skepp eller det när man inte gjort det? Det förstnämnda har jag lyckats se (bara spelat ettan en gång). Lirar tvåan just nu litet till och från där hemma. Så grymt skoj! Link to comment Share on other sites More sharing options...
South Posted September 25, 2007 Report Share Posted September 25, 2007 Underbar spelserie, varje gång jag var sjuk i mellanstadiet brukade jag varva ettan och tvåan Någon annan som hittat det alternativa slutet i ettan förresten? Det när man sänkt sitt skepp eller det när man inte gjort det? Det förstnämnda har jag lyckats se (bara spelat ettan en gång). Lirar tvåan just nu litet till och från där hemma. Så grymt skoj! Just det! Hittade det sist, så för mig är det "det andra"... men jag borde nog skrivit "båda sluten" istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredas Posted October 19, 2007 Report Share Posted October 19, 2007 Kan väl säga att jag inte spelat ettan och tvåan, men trean är faktiskt ett av mina favoritspel, delat med Grim Fandango. Bättre spel är svårt att hitta imo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lonnelid Posted October 19, 2007 Report Share Posted October 19, 2007 Skummande kvällstidningarna häromdagen där det var någon rubrik om en kille som hade hållit andan i 10 minuter under vattnet. Fick mig genast att tänka på Guybrush! "How much wood could a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sperens Posted October 20, 2007 Report Share Posted October 20, 2007 Nu är det dags att damma av era gamla äventyrsklassiker, ladda bara hem ScummVM och spelen fungerar utmärkt även på nya datorer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.