Jump to content

Xbox-Akuten

Gator

Recommended Posts

Jo.

Jag har sökt.

Men att gå igenom en massa nya forum etc för att hitta ev rätt svar är tidsöööödande.

Så jag kommer hit.

Där man ofta får svar snabbare är anat.

PROBLEMET:

har ett original-Xbox som tuffat på utan problem i ett antal år nu. Inga uppgraderingar, chippningar eller andra hyss.

Igår kväll blev det gråt o tandagnisslan då ''Bambi 2'' vägrade spelas.

Prova med annan film - samma resultat.

Prova med spel - samma resultat.

Prova med musik-CD - se där ja, det gick ju!

Men fortfarande inget från varken DVD eller spel.

Är det någon som känner igen detta ? Är det något att göra ?

Eller ska vi helt enkelt behöva skaffa ett 360 ? (känns inte så tungt iofs, men skulle hellre låta den befintliga konsolen fungera till...jul åtminstone). :)

Så där på rak arm skulle jag gissa på att det är lasern i dvd-läsaren som fått nog... Att köpa en ny (minns att det används tre olika dvd-läsare, beroende på versionen på xboxen) och montera själv torde vara en rätt smal sak för den händige, dock har jag ett svagt minne av att man måste ha en chippad krysslåda för att det ska fungera...

Ett forum som verkligen har allt om xbox är Xbox-Scene.

Lycka till!

Jo.

Jag har sökt.

Men att gå igenom en massa nya forum etc för att hitta ev rätt svar är tidsöööödande.

Så jag kommer hit.

Där man ofta får svar snabbare är anat.

PROBLEMET:

har ett original-Xbox som tuffat på utan problem i ett antal år nu. Inga uppgraderingar, chippningar eller andra hyss.

Igår kväll blev det gråt o tandagnisslan då ''Bambi 2'' vägrade spelas.

Prova med annan film - samma resultat.

Prova med spel - samma resultat.

Prova med musik-CD - se där ja, det gick ju!

Men fortfarande inget från varken DVD eller spel.

Är det någon som känner igen detta ? Är det något att göra ?

Eller ska vi helt enkelt behöva skaffa ett 360 ? (känns inte så tungt iofs, men skulle hellre låta den befintliga konsolen fungera till...jul åtminstone). :)

Verkar vara ett känt problem... här är en jättetråd om det från 2002.

http://www.anetforums.com/posts.aspx?ThreadIndex=6789

Om man bortser frånt allt prat om "class action lawsuit" så föreslås att antingen byta DVD-drive eller att tweaka den enligt följande:

http://www.xbox-scene.com/articles/dvdtweak.php

/J

• 2 weeks later...
Guest J-Star

Om man skall tro Zero Punctuation så lär du inte få det lättare:

http://www.escapistmagazine.com/articles/v...Console-Rundown

"And then of course there is the fact that the 360 hardware has a bad case of the gremlins. At time of writing the 360 in my household is bricked because we had the sheer gall to try and play games on it. It seemed to recover for a while after some fiddling but after that though we were afraid to use it in case it [would] return to the land of the dead. For a few days it was like Schroedinger's Console in a quantum state of both bricked and unbricked until we finally tried playing something again and the waveform collapsed."

/J

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...