Guest Ulf Posted September 20, 2007 Report Share Posted September 20, 2007 Hejsan, jag hörde av en kille som säljer komradio att försvaret köpt (relativt nyligen så vitt jag förstod, men jag kan ha missuppfattat) en rejäl hög nya komradioapparater, ca 3700 stycken. Det skulle vara Kirisun PT4200, är det någon som vet vilka det i så fall är som i så fall skulle ha dem, och har ni hört om de duger något till? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingbat/I19 Posted September 20, 2007 Report Share Posted September 20, 2007 En rejäl hög komradioapparater har man nog köpt, men tror inte det är Kirisun. Däremot har ju FMV AK Led senaste åren anskaffat och levererat RA118-systemet till FM som är Motorola GP/GM340. (Har själv varit på systemutbilding nu i veckan.) Detta system används, i både UHF och VHF utförande, av Utlandsstyrkan, NBG, Ing2 m fl. Med tanke på det så har jag svårt att tänka mig att man anskaffat Kirisun PT4200, som är en motsvarande radio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Ulf Posted September 20, 2007 Report Share Posted September 20, 2007 En rejäl hög komradioapparater har man nog köpt, men tror inte det är Kirisun. Däremot har ju FMV AK Led senaste åren anskaffat och levererat RA118-systemet till FM som är Motorola GP/GM340. (Har själv varit på systemutbilding nu i veckan.) Detta system används, i både UHF och VHF utförande, av Utlandsstyrkan, NBG, Ing2 m fl. Med tanke på det så har jag svårt att tänka mig att man anskaffat Kirisun PT4200, som är en motsvarande radio. Ja, det är det som låter lite märkligt, men det verkar ju vara en förbannat korkad sak att ljuga om, det bör ju inte vara omöjligt att kontrollera... Jag är i inköpstagen av några av dem, kirisun/icom/motorola och jag fick ett förbaskat trevligt pris på Kirisun, med hänvisning till att de fått ner priserna på grund av försäljningen till försvaret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zakarias Posted December 7, 2009 Report Share Posted December 7, 2009 Kirisun PT4200 är det ju som sagt inte men jag har jobbat en hel del med sådanna på diverse olika event och festivaler. De duger, ska själv köpa en eller två snart. Har aldrig haft problem med dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted December 10, 2009 Report Share Posted December 10, 2009 är det möjligtvis denna som han avser? Harris Corp.'s Falcon III Secure Personal Radio http://forum.soldf.com/index.php?showtopic...31&hl=radio /martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.