Stella-Polaris Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 För ca 20 år sedan gjorde jag mig en skogskniv. Den har hängt med jorden runt ett par varv och har upplevet större delen av jordens taiga. Jag har bänt med den, öppnat konserver, spikat med den, använt den som skruvmejsel, bankat ved och en massa annat man helst inte skall göra med en kniv. Men den har hållt och eggen har bara behövt en slipning då och då. Kort sagt den var en del av mig, en riktig brukskniv. Är ute och plockar svamp då jag får en plötslig ingivelse. Undrar om jag kan sätta den i trädet därborta????? Fattar bladet och skickar iväg kniven. "PLING" Klingan går av vid tången när den träffar trädet. Stod chockad och begrundade hur dum jag varit. Kan inte med att skaffa en ny kniv så jag skall sätta dit en ny klinga så den får ett andra liv. Någon mer som pajat en trotjänare?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 (edited) @Stella-Polaris Beklagar sorgen! Jag tror fullt och fast på att om man är dum så bör det göra ont, men jag hyser likväl ett mått medlidande med dig. Jag har inte sabbat någon trotjänare (ännu), men den dagen kommer nog den också, även om jag inte kastat kniv sedan jag satte min första kniv i en scout-kamrats frisbee. (den ligger hemma på en hedersplats i lägenheten än idag) Edited September 18, 2007 by Sytare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonanton Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 Snacka med någon verkstad med tig svets så fixar dom din kniv på nolltid... om du får bort den från trädet vill säga Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredriksson Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 @antonanton: Om du svetsar i ett knivblad så får bladet samma egenskaper som det hade innan det blev härdat och anlöpt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonanton Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 Går väl att härda igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts