Apone Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 Kort fråga som jag inte hittar svar på: vem dödade egentligen flest orcher av Legolas och Gimli i "Ringen"-trilogin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gator Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 Baserat på texten nedan tycks det vara oavgjort. Men don´t take my word for it: [after the battle of Helms Deep, Gimli is sitting an the dead body of on uruk, his ax lodged in the its head] Legolas: Final count, forty-two. Gimli: Forty-two? Oh, that's not bad for a pointy-eared elvish princeling. Hmph! I myself am sitting pretty on forty-THREE. [Legolas takes out an arrow, and shoots the uruk Gimli is sitting on in the stomach] Legolas: Forty-three. Gimli: He was already dead! Legolas: He was twitching. Gimli: He was twitching because he's got MY AX BURIED IN HIS NERVOUS SYSTEM! [he rattles the handle of his ax, and the uruk's arms and legs twitch] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 Vid Helm's Deep, ja. Men det intressanta är ju hur många det blev på Pelennor. Där får man ju se att dom räknar, och att mumakilen endast ska räknas som en. Men någon slutsumma kommer inte jag ihåg... Lustigt nog så vann Gimli i boken med 42-41 över Legolas vid Helm's Deep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 Jag var tvungen att kolla: strax efter att Gimli och Legolas stigit iland från skeppen och räknar högt ligger de lika. När Legolas är uppe på mumakilen så är det sista räkneorden 34 eller 35. Frågan är hur man räknar dom som ramlar ner i korgen från mumakilryggen. Vi får väl gissa på att dom kommer in ganska lika, alternativt att Legolas vinner Pelennor på stilpoäng. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted September 19, 2007 Author Report Share Posted September 19, 2007 Jag var tvungen att kolla: strax efter att Gimli och Legolas stigit iland från skeppen och räknar högt ligger de lika. När Legolas är uppe på mumakilen så är det sista räkneorden 34 eller 35. Frågan är hur man räknar dom som ramlar ner i korgen från mumakilryggen.Vi får väl gissa på att dom kommer in ganska lika, alternativt att Legolas vinner Pelennor på stilpoäng. Det finns inget definivt svar, sålunda..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted September 19, 2007 Report Share Posted September 19, 2007 Det finns inget definivt svar, sålunda..? Inte som framgår i filmen (den långa versionen) i alla fall. Om någon ger ett definitivt svar skulle jag vilja veta hur han eller hon kom fram till det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.