Jump to content

Antal invandrare i FM gentemot Svenskar?

Recommended Posts

Jag kom att tänka på en sak för några dagar sen, hur många soldater i FM är inte av svenskt ursprung? Alltså, svenskt medborgarskap men inte svenskt blod?

Inget rasistiskt här inte, bara någonting jag skulle vilja veta :happy:

Jag tror ingen här VET det. Alldeles för många variabler. Till att börja med så undrar jag vad svenskt blod är? Kommer det efter ett visst antal månader i sverige att bildas nya blodkroppar med svenska delar idet eller?

Jag gissar på att tråden snart kommer stängas då du inte kan få ett svar på din frånga då rimligtvis ingen VET svaret utan det enda som kan komma är en massa spekulationer om att där o där så verkade det vara så och så. Men då det inte går att se ursprung utan endast gissa så kommer det inte bli något vetenskapligt svar. Och även om det kanske inte var din intention så ser inte jag något positivt med den möjliga diskussion som detta kan skapa utifrån SOLDF´s perspektiv.

Kanske har jag fel? Kanske inte? det återstår o se!!

Varför försöker inte folk att på ett enkelt sätt bemöta frågan. Jag hittar inga undertoner i frågan utan tolkar frågeställaren som om denne vill ha en uppskattning på hur många vpl det är med annan etnicitet än svenska. Ska det vara så svårt?

Jag har själv försökt hitta svar på frågan men inte hittat något. Det enklaste är nog att ringa RekryC eller så.

Men eftersom det startade så illa så kommer inte tråden överleva dagen, antar jag.

/Krook

Blågul

Varför försöker inte folk att på ett enkelt sätt bemöta frågan. Jag hittar inga undertoner i frågan utan tolkar frågeställaren som om denne vill ha en uppskattning på hur många vpl det är med annan etnicitet än svenska. Ska det vara så svårt?

/Krook

Blågul

Det är ju det som det är. Det som skapar problemet är ju just det att det enda som möjligtvis kan komma är uppskattningar. Och hur bra de är är ju beroende på vad de som lämnar dem har för filter i sin "okulära besiktning" av personer. Sen ska detta då förhoppningsvis kunna ske på alla regementen och att det då sker med samma filtrering har jag svårt att se. Det är därför jag tror att det inte går att få ett svar i frågan.

Det är därför att OM man vill ha svar på frågan så måste ju de som finns ute på regementena och då ska utföra denna undersökning ha samma ingångsvärden och då måste ju först frågan om vad som menas klaras av.

Det var det här jag var rädd för, att folk skulle försöka hitta massa undertoner i mitt inlägg. Som sagt frågade jag bara för att jag var intresserad.

I min åsikt skulle jag säga att folk utan svenska föräldrar har inte svenskt blod. Har man ena föräldern som svensk har man svenskt blod.

Jag är själv inte av svenskt ursprung men jag är ändå svensk medborgare och vill väldigt gärna göra lumpen :happy:

PS: Tack Krook för att du inte försöker få frågan att se ut som någonting den inte är.

Jag kom att tänka på en sak för några dagar sen, hur många soldater i FM är inte av svenskt ursprung? Alltså, svenskt medborgarskap men inte svenskt blod?

Inget rasistiskt här inte, bara någonting jag skulle vilja veta :)

Här finns lite information i frågan:

http://www.pliktverket.se/upload/183/folk961.pdf

http://www.pliktverket.se/upload/183/Folket105.pdf

Mvh Mats Walldén

MSS

Inget rasistiskt här inte, bara någonting jag skulle vilja veta :happy:

Här finns lite information i frågan:

http://www.pliktverket.se/upload/183/folk961.pdf

http://www.pliktverket.se/upload/183/Folket105.pdf

Mvh Mats Walldén

MSS

Man tackar :)