konane Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 http://i9.photobucket.com/albums/a99/k0nane/rh444yrdh.jpg Tog dessa bilder vid två olika tillfällen. Är väl bara skottlandsförsvarsflyg, vad det nu är, F16 elr 18 eller något ^^ Men bjuder på bilderna med. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pal Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 http://i9.photobucket.com/albums/a99/k0nane/rh444yrdh.jpg Tog dessa bilder vid två olika tillfällen. Är väl bara skottlandsförsvarsflyg, vad det nu är, F16 elr 18 eller något ^^ Men bjuder på bilderna med. En Tornado. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SemperMetamContingimus Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Jag håller med, ser ut som en Tornado... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Knappast något annat än en Tornado... http://www.raf.mod.uk/news/index.cfm?story...E710717404032A8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Det ar en Tornado F3 ifran RAF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 (edited) @coolhand Ledsen om jag regnar på din parad, men är du helt säker? Tittar man på planet här ovan så bär den kapslar längst ut på vingarna, och mig veterligen så är det bara IDS och ECR-varianterna av Tornado som har dessa, varav britterna bara opererar IDS (Tornado GR4) samt spaningsvarianten av dessa (Tornado GR4A). EDIT: ahh, det kanske var så den gode Coolhand menade, att den undre var en F3'a Edited September 14, 2007 by Sytare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Det ar en Tornado F3 ifran RAF Min gissning är att de övre är Gr 4 och den undre en F3. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
konane Posted September 14, 2007 Author Report Share Posted September 14, 2007 Ok, helt enkelt skottska militärflygplan? ^^ Men vet aldrig, en dag kanske man fångar något extraordinärt med kameran :P Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerran Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Kan inte vara skottska militärplan eftersom Skottland inte har något eget flygvapen. På bilderna är det Tornado stridsplan tillhörade Storbritanniens Royal Air Force Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbis Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Jag var först inne på att det kunde vara JAGUAR, men när man kollar närmare så ser man den skarpa och distinkta luftintaget. Så jag kan bara hålla med dom andra här inne... helt klart brittiska Tornado F3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted September 15, 2007 Report Share Posted September 15, 2007 (edited) Tittar man på planet här ovan så bär den kapslar längst ut på vingarna, och mig veterligen så är det bara IDS och ECR-varianterna av Tornado som har dessa, varav britterna bara opererar IDS (Tornado GR4) samt spaningsvarianten av dessa (Tornado GR4A). Det där har jag haft som riktlinje vi snabb-id av Tornadoverre, men lärde mig den hårda vägen att F3or mer frekvent börjat uppträda med motmedel/VMS på yttersta balkplatserna. Det kostade mig en lunch. Edited September 15, 2007 by Danne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted September 15, 2007 Report Share Posted September 15, 2007 @Danne Det var ju det djäkligaste, ty jag har gjort likadant. Men det kommer väl med att britterna började hänga ALARM-robotar under dem. Nåja, I owe you one mate! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted September 15, 2007 Report Share Posted September 15, 2007 F3an har ju lite smalare nos än GR4, som dessutom har lite små utväxter nertill. Jag är nog mer benägen att tro att det i samtliga fall rör sig om Tornado F3. Dock är ju bilderna på tog för små för att jag ska kunna ge ett säkert besked. Har inte hittat den där mjukvaran som Hollywood använder, som kan göra en riktigt grynig, lågupplöst bild till en perfekt exponerad högupplöst dito. Att det är en Tornado är dock helt säkert. Smala "swing-wings", två tätt monterade motorer och en kraftig, lådliknande cockpit-del och så en enorm fena och stora höjdroder, och plåtad i Skottland. Lär inte kunna vara mycket annat. /E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SNiPER604 Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 TORNADO!!! Helt bombsäker på det är det. SNiPER604 over and out Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 TORNADO!!!Helt bombsäker på det är det. SNiPER604 over and out Du är bara nummer 13 på den bollen.. Att det är en tårnado har vi redan konstaterat, men vilken sort, det är det kluriga. /E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aigore Posted September 18, 2007 Report Share Posted September 18, 2007 Det är som tidigare konstaterats Tornado F.3 och du var väl måhända i närheten av Dundee? Utanför där finns en bas som heter Leuchas (reservation för stavningen ...gaelliskt i alla fall) hur som helst vet jag att de flyger F.3 or där och nu för tiden börjar väl dom pojkarna få att göra nu när ryssarna börjat med sina Badger flygningar igen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jante Posted September 24, 2007 Report Share Posted September 24, 2007 Ok, helt enkelt skottska militärflygplan? ^^Men vet aldrig, en dag kanske man fångar något extraordinärt med kameran :P Tack Den Kintyre basen du kanske tankte pa ar nog inte lika aktiv numer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted October 3, 2007 Report Share Posted October 3, 2007 Lånar tråden och frågar vad detta är för plan i bakgrunden. http://www.pansarmuseet.se/skp-congo-2.jpeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danne Posted October 3, 2007 Report Share Posted October 3, 2007 (edited) Lånar tråden och frågar vad detta är för plan i bakgrunden.http://www.pansarmuseet.se/skp-congo-2.jpeg Saab J 29 Tunnan, ur F22 Edited October 3, 2007 by Danne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted October 3, 2007 Report Share Posted October 3, 2007 Ja nu ser jag, vart lite konfunderad av extratankarna och lade inte märke till luftintaget Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts