Golf_Echo5 Posted September 12, 2007 Report Share Posted September 12, 2007 En ex. SAS som har gjort massa underhållande serier. I Escape of the legion prövar han hur det är att vara i franska främlingslegionen under en månads tid. I Man vs. Wild släpps han av på rätt så avlägsna platser med oftast bara en kniv, en vatten flaska och ett tändstål, för att sedan försöka visa hur man ska överleva. http://www.beargrylls.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sperens Posted September 12, 2007 Report Share Posted September 12, 2007 Man vs Wild är helt klart min favorit serie på Discovery Channel, kl 22:00 på onsdagar sänds det under namnet Extrem Överlevnad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted September 12, 2007 Report Share Posted September 12, 2007 "Extrem Överlevnad" är dessvärre ett stort skämt, men har man en kommersiell verksamhet som sysslar med överlevnad/"äventyr" så är det bara att tacka och ta emot, för mer reklam och bidrag till den ökade hajpen runt överlevnad har man inte skådat sedan Sylvester S gjorde film i början på 80-talet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M00nStalker Posted September 12, 2007 Report Share Posted September 12, 2007 Han gör massor av saker som förkortar överlevnaden (och inte på ett bra sätt), såsom dricka elefantspillning, hoppa som en bergsget, dyka under stora flytande högar med pinnar, stockar och annat, urinera på kläder för "att kyla ned". Förmodligen det sämsta man kan kolla på om man vill lära sig något. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Highlander Posted September 13, 2007 Report Share Posted September 13, 2007 Fantastiskt när han var i Alaska och hoppade i en fors av smältvatten för att ta sig fram fortare, "flyt med tills du inte står ut med kylan längre".. Trevlig att han hade flytväst under tröjjan när han demonstrerade hur det skulle gå till och sedan lade sig på en strandbank för att "vila och torka under natten". Man får nog aldrig se nästa morgon om mna gör så... hypotermi din bästa polare och kompis.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cesium Posted September 21, 2007 Report Share Posted September 21, 2007 Jag har förvisso inte sett den där skiten(vad det verkar) men det borde väll nästan göras olagligt? Tänk om nån dumfan får för sig att gå ut att göra så för att de sett programet? Jackass säger ju att det de gör är livsfarligt, denna killen påstår att de är bra att hoppa i en fors i Alaska och driva med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
soderlund Posted February 5, 2008 Report Share Posted February 5, 2008 Jag har förvisso inte sett den där skiten(vad det verkar) men det borde väll nästan göras olagligt? Tänk om nån dumfan får för sig att gå ut att göra så för att de sett programet? Jackass säger ju att det de gör är livsfarligt, denna killen påstår att de är bra att hoppa i en fors i Alaska och driva med? Har du inte sett programet så ska du nog inte spekulera i de heller. Då kan vi lika gärna anta att du är den där dumfan som skulle kunna testa på de. De kommer upp en text innan programet börjar + att en berättarröst läser upp texten som står så en normal person förhoppningsvis ska förstå. De står om säkerhet och att han har kunnat fått assistans om de skulle behövas. fråga experter om ni ska ut i en extrem miljö etc etc. De är inte "bra" att hoppa i en fors i Alaska men han visar saker man kan göra, inte som man ska göra för att de är kul. Jackass är bara ett gäng riksmongon som vill få uppmärksamhet och har brist på idéer för ett tvprogram. Man har väl ändå inte "alla läsk i backen" om man äter snö nån nyss pissat i å petar in en leksaks bil i röven eller vill bli skjuten med bean bags i magen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir Vival Posted February 6, 2008 Report Share Posted February 6, 2008 De är inte "bra" att hoppa i en fors i Alaska men han visar saker man kan göra, inte som man ska göra för att de är kul. Han visar saker som är riktigt kass att göra - under vilka som helst omständigheter - och som är totalt intelligensbefriat! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Posted February 7, 2008 Report Share Posted February 7, 2008 Han gör massor av saker som förkortar överlevnaden (och inte på ett bra sätt), såsom dricka elefantspillning, hoppa som en bergsget, dyka under stora flytande högar med pinnar, stockar och annat, urinera på kläder för "att kyla ned". Förmodligen det sämsta man kan kolla på om man vill lära sig något. Jag har sett programmet och för mej som inte kan särskilt mycket om överlevnad har jag funnit det väldigt intressant. Har dock läst mycket på senare tid om hur "fejk" hans program är. Men något jag funderar över är t.ex som det du skriver om elefantspillning och urin på tröja runt huvudet, är ju att han måste ju ha lärt sej det någonstans och med hans bakgrund (om det stämmer) tycker man ju att han borde kunna en del. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mustang Posted May 23, 2008 Report Share Posted May 23, 2008 Face it. Skulle killen syssla med att försöka överleva på det mest effektiva sättet så skulle det inte bli särskilt högt tittarvärde. Han måste ju göra spektakulära grejer för att nån ska vilja kolla på programmet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-donTomaso- Posted May 24, 2008 Report Share Posted May 24, 2008 Face it. Skulle killen syssla med att försöka överleva på det mest effektiva sättet så skulle det inte bli särskilt högt tittarvärde. Han måste ju göra spektakulära grejer för att nån ska vilja kolla på programmet. Jag tycker att Les Stroud i "Survivorman" gör ett rätt bra jobb med underhållningsvärdet. Och han verkar ju rätt vettig med vad han gör också. Vad säger ni som arbetar med sånt där? Bear Grylls tycker ju att man ska hoppa ner i forsande floder mitt i vintern för att ta sig fram snabbare, man ska också slänga sig utför stup med vassa stenar osv.... Och det är nog mycket för underhållningsvärdet, han kan säkert ta hand om sig själv i en överlevnadssituation men jag tror inte att han skulle riskera liv och lem sådär om det hade varit "på riktigt". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
linush Posted May 24, 2008 Report Share Posted May 24, 2008 Face it. Skulle killen syssla med att försöka överleva på det mest effektiva sättet så skulle det inte bli särskilt högt tittarvärde. Han måste ju göra spektakulära grejer för att nån ska vilja kolla på programmet. Jag tycker att Les Stroud i "Survivorman" gör ett rätt bra jobb med underhållningsvärdet. Och han verkar ju rätt vettig med vad han gör också. Vad säger ni som arbetar med sånt där? Bear Grylls tycker ju att man ska hoppa ner i forsande floder mitt i vintern för att ta sig fram snabbare, man ska också slänga sig utför stup med vassa stenar osv.... Och det är nog mycket för underhållningsvärdet, han kan säkert ta hand om sig själv i en överlevnadssituation men jag tror inte att han skulle riskera liv och lem sådär om det hade varit "på riktigt". Jag är inte helt hundra om det är Survivorman, men det är han som de säger är helt ensam med endast en kamera? På reklamsnuttarna ser man ju han traska omkring på ett tiometersavstånd från kameran. Och ja, kameran rör sig också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-donTomaso- Posted May 24, 2008 Report Share Posted May 24, 2008 Face it. Skulle killen syssla med att försöka överleva på det mest effektiva sättet så skulle det inte bli särskilt högt tittarvärde. Han måste ju göra spektakulära grejer för att nån ska vilja kolla på programmet. Jag tycker att Les Stroud i "Survivorman" gör ett rätt bra jobb med underhållningsvärdet. Och han verkar ju rätt vettig med vad han gör också. Vad säger ni som arbetar med sånt där? Bear Grylls tycker ju att man ska hoppa ner i forsande floder mitt i vintern för att ta sig fram snabbare, man ska också slänga sig utför stup med vassa stenar osv.... Och det är nog mycket för underhållningsvärdet, han kan säkert ta hand om sig själv i en överlevnadssituation men jag tror inte att han skulle riskera liv och lem sådär om det hade varit "på riktigt". Jag är inte helt hundra om det är Survivorman, men det är han som de säger är helt ensam med endast en kamera? På reklamsnuttarna ser man ju han traska omkring på ett tiometersavstånd från kameran. Och ja, kameran rör sig också. Ja, det är han som säger sig vara ensam med kamerorna. Och jag har sett att han går med en liten kamera på en stång, som han håller upp för att få lite distans mellan honom och kameran. Han kutar runt som fasen för att att placera ut kamerorna vartefter han rör sig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mustang Posted May 25, 2008 Report Share Posted May 25, 2008 Det är definitivt så att han inte har någon kameraman med sig. Han klagar ju nästan i varje program hur jobbigt det är att sätta upp kamerorna och gå å hämta dom igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andiro Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Hejsan tycker han har bra saker tex att man inte ska drabbas av panic och massa andra saker och vad man ska kolla efter vad som går att äta och hitta norr och vatten allt sen gör han lite för show också men det hade man själv gjort om man hade haft ett program för att få mer tittare tycker man inte ska säga att han är en mes eller nått sånt för man går ju inte ut så hårt som han i vissa saker ttex hoppas ner i is vak visst man gjorde det i lumpen men andra saker med man joinar inte främlings legionen och hänger med dom på en liten resa om man inte har nerver av stål och bra mentalitet allt tycker det är ett bra program mvh andy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted November 11, 2008 Report Share Posted November 11, 2008 Efter ha kollat några avsnitt på youtube måste jag bara säga att han verkar vara totalt BS. Det mesta jag sett han göra är dirket farligt på att eller annat sätt. Visst. Att inte på panik, hitta vatten och norr och dyl, är viktigt. MEN det han gör är ungefär lika bra som att kissa i sovsäcken. Först är det varmt och mysigt, sen bilr det kallt, blött och jävligt ensamt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dahlberg Posted May 21, 2010 Report Share Posted May 21, 2010 ...//...I Escape of the legion prövar han hur det är att vara i franska främlingslegionen under en månads tid...//... Det var några år sedan sist den än trådens sista inlägg skrevs, men jag såg Escape to the Legion, med Bear Grylls, här om dagen och kände att den behövdes flaggas för igen. En trevlig serie som ger en intressant inblick i Främlingslegionens historia, uniforms-analiteter och verksamhet. Dessutom trevligt att se en Bear Grylls som håller en mycket mer samlad och mogen attityd, till skillnad från hans ADHD-Man vs. Wild-serie. För att försvara Bear Grylls lite, så är det ju dock högst underhållande att se honom skutta omkring, i Man vs. Wild, bland klippor och kadaver, om man nu bortser från att han måste ha något fel med att behärska sin impulskontroll och att hans "överlevnadstips" går att ifrågasätta ganska starkt... Les Stroud i Survivorman ger ju ett mer seriöst intryck och hans tips och idéer är ju bra och intressanta... Han känns ju dock väldigt ledsen, lågmäld och nästan deprimerad... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordor Posted May 21, 2010 Report Share Posted May 21, 2010 (edited) Nån som såg speciall avsnittet när han skulle överleva i en öde stad? där han blandannat spränger upp en dörr i trailern till programmet :P letat på nätet men inte hittat nåt Edited May 21, 2010 by mordor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterson Posted May 22, 2010 Report Share Posted May 22, 2010 Jag såg det avsnittet där han var i staden/verkstan, första han gjorde var att klättra upp en 20 meter på skitiga jävla balkar i taket på verkstan för några sketna duvägg, lär ha gjort av med mer energi än en brakmiddag skulle inbringa på det tilltaget. Det mesta han gör verkar vara till för att äckla folk så mycket som möjligt tex det mesta han "äter", larver,maskar,div insekter,skit,kadaver mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts