Jump to content

Hur mycket fritid har man när man ligger inne?

Guest Tor (Bas/Stril-säkman ronneby Ja

Recommended Posts

Guest Tor (Bas/Stril-säkman ronneby Ja

Hej

Jag funderar på att köpa en bärbar dator som jag ska ha till mitt stora intresse videoredigering men undrar nu om man kommer få nån användning av den under mitt lumpar-år som börjar jan 08. GSU'n är väl som jag fattat det ganska fritidslös men jag är mer intresserad av om de sen kommer bli nån tid för att hålla på med ett sådant stort intresse medan man gör de resterande ca 9 månaderna av sin militärtjänst. Självklart så skiljer det väl mycket mellan olika tjänster och därför är ju jag mest intresserad av hur det är med min Bas/Stril-säkmanstjänst i ronneby men för andra kanske det är intressant att hör hur det är med fritiden på andra tjänster. Hur kan en vardag se ut?

Tack på förhand :rolleyes: / Tor

Eftersom ingen annan svarar..

Låg visserligen inte i Ronneby, men det kan väl inte skilja sig allt för mycket.

Kvällstjänst två dagar i veckan (för oss var det tisdag/torsdag). Slutade då som senast 21:30 (eller nåt i den stilen).

Övriga två dagar slutade vi 16:30.

Du kommer antagligen inte att ha liks mycket fritid som jag hade under lumpen. Jag var "grå arbetskraft" åt fösvarsmakten.

Den "befattningen" är avskaffad tack och lov.

Vi jobbade ALDRIG efter 15.30, då spelade vi TV spel.

• 3 weeks later...

Vet inte hur det ser ut på Ronneby, och hur mycket på bas/strilsäk som ändrats.

Lumpade på Flygbassäk F4 i Östersund, och hade man för en gångs skull fritid som inte ägnades åt vård och andra måsten som att sova, så var det oftast umgänge i civil klädsel som gällde (en öl eller två, sen hem och sova). Klart att lite tid får man ju över, beror helt på hur du vill prioritera. Sen som redan sagts, i början av utbildningen har man fullt upp med att försöka hinna sova på nätterna ;)

Vi hade oftast tjänst till ca 17:00, sen middag sen eventuell kvällstjänst beroende på vad vi gjorde. Under gröntjänsten var det konstant tjänst, då fick man i princip ledigt för att sova. Sen vart det mer ledighet så vi iaf hade 4-5 timmar ledigt på kvällen om vi inte hade något annat.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...