os frontale Posted September 9, 2007 Report Share Posted September 9, 2007 Tänkte blogga/dagboka min värnplikt men samtidigt lägga in en hel del bilder som tas under utbildningen. Finns det någon tjänst som lämpar sig till detta där man har utmärkt stöd för att lägga upp bilder som på bilddagboken men med bättre skrivstöd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted September 9, 2007 Report Share Posted September 9, 2007 Tänkte blogga/dagboka min värnplikt men samtidigt lägga in en hel del bilder som tas under utbildningen. Finns det någon tjänst som lämpar sig till detta där man har utmärkt stöd för att lägga upp bilder som på bilddagboken men med bättre skrivstöd? Tja, blogg.se funkar ju. Det är en svensk tjänst. Det måste vara enklast. Har du tillgång till webhotell kan jag rekommendera wordpress.org, då har du väldigt bra kontroll över bloggen. Du kan lätt byta utseende på den, lägga till extra funktioner etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt.E Posted September 10, 2007 Report Share Posted September 10, 2007 Tja, blogg.se funkar ju. Det är en svensk tjänst. Det måste vara enklast. Har du tillgång till webhotell kan jag rekommendera wordpress.org, då har du väldigt bra kontroll över bloggen. Du kan lätt byta utseende på den, lägga till extra funktioner etc. Skulle nog säga att wordpress känns bäst, fast dock har jag inte fått det att funka med taggarna. Men, istort sett så är de flesta likvärdiga, blogg.se, wordpress eller blogspot. Myspace är väl sådär. Skulle ge en lite varning för metros blogg, trots att de försöker ge sken av att du kommer att tjäna pengar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
os frontale Posted September 11, 2007 Author Report Share Posted September 11, 2007 Har mekat lite med min nya blogg, får se om man orkar göra någonting mer http://www.almkvist.se/ND/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.