Jump to content

HJÄLP: Datorn har lösenord efter installation av XP

Munken_swe

Recommended Posts

Har installerat Windows XP på en dator, och vid inloggningen sedan så behövs ett lösenord, trots att jag inte angett något under själva installationen. Är det någon som varit med om samma problem? Finns det något standard att ange? (Det finns bara ett konto att logga in på).

/M

Har installerat Windows XP på en dator, och vid inloggningen sedan så behövs ett lösenord, trots att jag inte angett något under själva installationen. Är det någon som varit med om samma problem? Finns det något standard att ange? (Det finns bara ett konto att logga in på).

/M

Då måste ha angett ett lösenord för administrator. Enskilda användares lösenord kan man slå av.

/M

Då måste ha angett ett lösenord för administrator. Enskilda användares lösenord kan man slå av.

Nej, det är ju inte det jag har. Det är det som förbryllar mig.

• Forumsledning

Som sagt prova att logga in utan lösenord. Bara slå enter.

FUNKAR INTE DET

Slå CTRL+Alt + Delete

Skriv som inloggningsnamn

Om du har svensk version: administratör

Om du har engelsk version: administrator

Ange inget lösenord utan slå Enter/Return.

Funkar inte heller det så får man knäcka upp lösenordet

Det finns massa bra hjälp och program på denna sida.

http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm

Har själv tvingats använda det på en av firmans servrar när vi återställde de till ett tidigare datum mha av en backup-image vars inloggningslösenord ingen kunde minnas.

Funkade utmärkt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...