Munken_swe Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 Har installerat Windows XP på en dator, och vid inloggningen sedan så behövs ett lösenord, trots att jag inte angett något under själva installationen. Är det någon som varit med om samma problem? Finns det något standard att ange? (Det finns bara ett konto att logga in på). /M Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 qwerty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 Har installerat Windows XP på en dator, och vid inloggningen sedan så behövs ett lösenord, trots att jag inte angett något under själva installationen. Är det någon som varit med om samma problem? Finns det något standard att ange? (Det finns bara ett konto att logga in på). /M Då måste ha angett ett lösenord för administrator. Enskilda användares lösenord kan man slå av. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Munken_swe Posted September 8, 2007 Author Report Share Posted September 8, 2007 Har installerat Windows XP på en dator, och vid inloggningen sedan så behövs ett lösenord, trots att jag inte angett något under själva installationen. Är det någon som varit med om samma problem? Finns det något standard att ange? (Det finns bara ett konto att logga in på). /M Då måste ha angett ett lösenord för administrator. Enskilda användares lösenord kan man slå av. Nej, det är ju inte det jag har. Det är det som förbryllar mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stolpskottet Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 http://pubs.logicalexpressions.com/pub0009...icle.asp?ID=305 Den här sidan kanske kan hjälpa dig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
241 Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 Under en installation av XP anger man alltid lösenordet till adminkontot, det ingår i installationsprocessen. Ingen annan som driver med dig? lämnar man datorn en stund kan allt hända. (vet) Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddlar Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 Skriv inte något alls. Tryck enter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted September 10, 2007 Forumsledning Report Share Posted September 10, 2007 Som sagt prova att logga in utan lösenord. Bara slå enter. FUNKAR INTE DET Slå CTRL+Alt + Delete Skriv som inloggningsnamn Om du har svensk version: administratör Om du har engelsk version: administrator Ange inget lösenord utan slå Enter/Return. Funkar inte heller det så får man knäcka upp lösenordet Det finns massa bra hjälp och program på denna sida. http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm Har själv tvingats använda det på en av firmans servrar när vi återställde de till ett tidigare datum mha av en backup-image vars inloggningslösenord ingen kunde minnas. Funkade utmärkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Agentorange67 Posted September 10, 2007 Report Share Posted September 10, 2007 Skriv inte något alls. Tryck enter. Markören måste vara på användarnamnet för att funka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.