vedor Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 (edited) Hur är egentligen intresset för att göra lumpen bland dagens ungdomar? Det är bara 25000 av 69000 av oss 90:er som får mönstra. Vi har fått göra ett antal internet frågor om bland annat viljan att göra lumpen och fysik, psyke och vilken tjänst vi skulle vilja göra. Jag personligen vill bli kustjägare och tränar redan nu hårt för att bli det, men är orolig för att inte bli bland dom 25000 som kallas :\. Får reda på beskedet någon gång i oktober. Någon som vet hur stort intresset kan tänkas vara? Man hör så mycket olika om det. Mvh Edited September 8, 2007 by vedor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mech.Inf Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 Hur är egentligen intresset för att göra lumpen bland dagens ungdomar?Det är bara 25000 av 69000 av oss 90:er som får göra lumpen. Vi har fått göra ett antal internet frågor om bland annat viljan att göra lumpen och fysik, psyke och vilken tjänst vi skulle vilja göra. Jag personligen vill bli kustjägare och tränar redan nu hårt för att bli det, men är orolig för att inte bli bland dom 25000 som kallas :\. Får reda på beskedet någon gång i oktober. Någon som vet hur stort intresset kan tänkas vara? Man hör så mycket olika om det. Mvh 25 000 av 69 000 låter mycket. Du är inte säker på om dessa siffror är de som får mönstra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waba Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 25000 lär ju garanterat vara antalet mönstrande, om värnplikten ens finns kvar om 2 år så är det väl kanske en 4-7000 som rycker in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vedor Posted September 8, 2007 Author Report Share Posted September 8, 2007 25000 lär ju garanterat vara antalet mönstrande, om värnplikten ens finns kvar om 2 år så är det väl kanske en 4-7000 som rycker in. Jo förlåt mig mönstringen gäller det. Sedan ca 10 000 av som som får göra värnplikten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
South Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 25000 lär ju garanterat vara antalet mönstrande, om värnplikten ens finns kvar om 2 år så är det väl kanske en 4-7000 som rycker in. Jo förlåt mig mönstringen gäller det. Sedan ca 10 000 av som som får göra värnplikten. Det verkar väldigt mycket det med i min mening. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MatsLennarth Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 Om man inte har några större fel, typ diabetes, allergi, andningsbesvär (astma m.m), skador på rörelseapparaten etc. så är chansen ganska stor att man kallas om man är motiverad och skriver det. Om man också är intresserad av utlandstjänst så är ju det ytterligare ett plus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekvenz Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 Här finns källan. Notera att det är mellan 5000 och 10000 som ska tas ut till grundutbildning. (Senast granskad 2007-08-07) Jag tycker statistiken över längd/vikt är tämligen intressant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marmoth Posted September 10, 2007 Report Share Posted September 10, 2007 (edited) Här finns källan.Notera att det är mellan 5000 och 10000 som ska tas ut till grundutbildning. (Senast granskad 2007-08-07) Jag tycker statistiken över längd/vikt är tämligen intressant. Kan det möjligtvis inte bero på att ungdomar nu oftast gymmar/tränar mer än vad man gjorde förr i tiden? Om man ska se viktmässigt och längdmässigt så ligger jag på 1975 ;D Edited September 10, 2007 by Marmoth Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nyllet Posted September 12, 2007 Report Share Posted September 12, 2007 Här finns källan.Notera att det är mellan 5000 och 10000 som ska tas ut till grundutbildning. (Senast granskad 2007-08-07) Jag tycker statistiken över längd/vikt är tämligen intressant. Det har du rätt i. Den där statistisken va mycket intressant. Då blir man lite av en bjässe om man han tur och får göra lumpen. Är 188 lång med en vikt på 77 - 79 kg. Stackars sate som ska ha mej slängd över axeln Aja, till det riktiga svaret nu då. Jag ringde faktiskt pliktverket i förra veckan och fick då prata med en handläggare, på honom lät det som om det va stor chans att man får mönstra om man är fullt frisk, allergi - sjukdomsfri och sugen på värnplikt och utlandstjänst. Men han kunde tyvärr inte ge något besked för dom hade precis börjat kolla igenom alla svar. 69000 personer som svarar på 60 frågor var, det är lite att grejja med xD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts