DaRaven Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 Kära SoldF... Jag är en kille på 31 vårar som har ett stort problem... Typ ;) Ska träffa en italiensk tjej i Stockholm i morgon (lördag) kl 12 för en lunchdate... Spaningsrapporten ger vid handen att det -inte- ska vara italienskt, turkiskt, grekiskt eller kinesiskt. Och givetvis inte heller McD Så... Vad är Stockholms bästa ställe för oss? Priset är ingen faktor (såklart). (Visst är det bra att vara ute i god tid) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krook Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 Kära SoldF... Jag är en kille på 31 vårar som har ett stort problem... Typ ;) Ska träffa en italiensk tjej i Stockholm i morgon (lördag) kl 12 för en lunchdate... Spaningsrapporten ger vid handen att det -inte- ska vara italienskt, turkiskt, grekiskt eller kinesiskt. Och givetvis inte heller McD Så... Vad är Stockholms bästa ställe för oss? Priset är ingen faktor (såklart). (Visst är det bra att vara ute i god tid) Ta tåget, dela på en flaska skumpa på vägen upp till Uppsala och gå på Wermlandskällaren. Annars kan du ju käka mongoliskt någonstans i närheten av korsningen Sveavägen - Kungsgatan. /K Edit: Såg just att det gällde en lunch-date och ingen kvällsdito. Kan bli lite jobbigt att följa mina råd kanske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekvenz Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 Beror på tjejen: Enkelt men orginellt och ganska romantiskt. Stekt strömming vid slussen. (svenskt!) Fint väder - promenad och lätt lunch i Kungsträdgården. Turistigt - valfritt ställe med semibra mat i G:a Stan Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted September 7, 2007 Author Report Share Posted September 7, 2007 Kära SoldF... Jag är en kille på 31 vårar som har ett stort problem... Typ ;) Ska träffa en italiensk tjej i Stockholm i morgon (lördag) kl 12 för en lunchdate... Spaningsrapporten ger vid handen att det -inte- ska vara italienskt, turkiskt, grekiskt eller kinesiskt. Och givetvis inte heller McD Så... Vad är Stockholms bästa ställe för oss? Priset är ingen faktor (såklart). (Visst är det bra att vara ute i god tid) Ta tåget, dela på en flaska skumpa på vägen upp till Uppsala och gå på Wermlandskällaren. Annars kan du ju käka mongoliskt någonstans i närheten av korsningen Sveavägen - Kungsgatan. /K Edit: Såg just att det gällde en lunch-date och ingen kvällsdito. Kan bli lite jobbigt att följa mina råd kanske. Tja, skumpa till lunch.. Gärna för mig ;) Middag är bra mycket enklare än lunch känns det som.. Borde ha tänkt på det innan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gomer Pyle Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 Moderna Museets Restaurang. Grymt trevlig promenad dit, trevlig utsikt och helt ok käk! Efteråt kan man ju ta ett extravarv runt holmen eller ta färjan över till Djurgården. Typ Brunch för några hundringar (men ring å kolla för det var ett tag sedan jag var där) /Gomer Hittade en länk: MoMaMat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 Prognosen säger att det blir ösregn i sthlm under morgondagen. Personligen skulle jag nog rekommendera en restaurang med svensk mat, vet att Villa Källhagen har bra svensk mat, men på lördagar serveras det brunch vid lunchtid har jag för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 Bobergs matsal på NK på grund av vädret. Annars KB vid Norrmalmstorg, Prinsen på (vad fanken gatan nu heter, mellan Biblioteksgatan och Birger Jarlsgatan) eller som sagt, kanske ngt i Gamla Stan. Dock inser jag efter att ha varit i Bolzano, Merano, Riva del Garda, Treviso och Verona förra helgen att Gamla Stan inte är särskilt imponerande för italienare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 Jag upphör aldrig att förundras över mångsidigheten på detta forum. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 Hade DaRaven varit korkad nog att berätta vilket matställe han valde så hade ca 15 SoldF:are nog "råkat" gå förbi för att kika på italienskan... @J-Star Det som förenar oss är ju det militära intresset. I övrigt är vi ju väldigt blandade i allt från ålder till utbildning, och, onekligen, intressen. Även inom mitt HvKomp så stöter man på de mest bisarra kombinationerna av kunskap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 På www.alltomstockholm.se kan du få fram en hel del info om allt från små pizzerior till opera källaren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted September 9, 2007 Report Share Posted September 9, 2007 Hur gick det då? Caveat, jag finner att Allt om Stockholm endast funkar som översiktlig guide till vad som finns, recensionerna är oftast värdelösa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psilander Posted September 9, 2007 Report Share Posted September 9, 2007 Lite sent, men för andra som har samma planer Hotel Diplomat Lisa på Torget Östermalms Saluhall Djurgårdbrunns värdshus Stallmästaregården Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted September 9, 2007 Author Report Share Posted September 9, 2007 Jag antar att kombinationen blev lite av varje från tråden ;) Vädret var tyvärr under all kritik, så några längre promenader var inte direkt aktuella. Annars tyckte jag att Moderna verkade rätt trevligt. Facit: Svensk husmanskost när den verkligen är som bäst, d.v.s. Prinsen (Mäster Samuelsgatan). Men blev ju också lite tilltalad av Krooks idé - så det fick bli champagne till förrätt Efteråt en liten kaffe på Fresco (Grev Turegatan). Tack för inspirationen pojkar! Idag ska vi ses i Uppsala, så helt misslyckat blev det väl inte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted September 9, 2007 Report Share Posted September 9, 2007 Kul! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 Och hur gick det sedan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted September 15, 2007 Author Report Share Posted September 15, 2007 Den som lever får se, men jag har goda förhoppningar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.