Jump to content

Handelsbanken har problem

Hans Engström

Recommended Posts

Verkar som Handelsbanken har lite problem just nu. sambon ringde och meddelade att köp inte medgavs. När jag gick in på nätbanken var bägge hennes allkonton övertrasserade. Det ena som enbart används till biltullarna står plötsligt på minus tre och ett halvt. Nu går det inte att komma in på nätbanken och det tutar upptaget på samtliga deras support nummer.

Handelsbanken har problem. Vid en körning av datasystemen i etermiddags drogs pengar felaktigt från folks konton. Felet beräknas vara avhjälpt vid halv åttatiden.

Källa: TT

/Gomer

Från inloggningssidan:

Internettjänsten -

Tillfälligt inloggningsproblem

För närvarande är det inte möjligt att logga in och utföra bankärenden.

Var vänlig försök senare.

Fel på vissa konton

Det har uppstått ett fel på vissa av våra kunders konton. Felet innebär att dessa konton visar felaktigt saldo. Felet beräknas vara avhjälpt inom närmsta timman. Om du har några frågor, ring vår support

0771-59 60 60.

Hoppas verkligen att dom löser detta NU annars blir det jobbigt.

Men det var ju typiskt, jag hade tänkt gå och slösa mina surt förvärvade stålar på öl när jag slutar jobbet om 1,5h. Det är inte mycket som finns på kontot, men jag vill ju gärna ha tillgång till det lilla jag har... Jag ser en mörk fredagkväll framför mig...

"Felet beräknas vara avhjälpt inom närmsta timman"

Heter det verkligen "timman"? inte timmen?

Sry för OT, men jag blev så jävla osäker.. vore ju kul om bankanställda inte kan sin grammatik. Vore ju iof lika kul om en militärpolis inte kan det ;P

1. Personen som såg till att 3000 kr blev draget från alla kunder en fredagseftermiddag lär bli nåååågot pikad.

2. Det förvånar mig att så stor antal har mindre än 3000 kr på sitt konto, ca 15 dagar efter lön.

1. Personen som såg till att 3000 kr blev draget från alla kunder en fredagseftermiddag lär bli nåååågot pikad.

2. Det förvånar mig att så stor antal har mindre än 3000 kr på sitt konto, ca 15 dagar efter lön.

2. Alla får inte lön den 25:e :dribble:

2. Alla får inte lön den 25:e :banghead:

Nä och det finns många som faktiskt inte har 3000 kvar efter 15 dagar. Tro det eller ej.

2. Alla får inte lön den 25:e :baskerFN:

Nä och det finns många som faktiskt inte har 3000 kvar efter 15 dagar. Tro det eller ej.

Jag får lön den 27:e. Efter att alla räkningar är betalda så finns det ungefär 1000kr kvar.

Tur att man är gift. Annars hade det blivit kärvt.

Testa att jobba heltid som personligassistent (i mitt fall 15867.- innan skatt) och återkom sedan och rapportera. Sorry för OT, men så jävla ovanlig tror jag inte att jag är och ändå "höginkomsttagaren" i hushållet med en fru som är sjukskriven. Tack för ordet. /Gusten :/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...