Hans Engström Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 Verkar som Handelsbanken har lite problem just nu. sambon ringde och meddelade att köp inte medgavs. När jag gick in på nätbanken var bägge hennes allkonton övertrasserade. Det ena som enbart används till biltullarna står plötsligt på minus tre och ett halvt. Nu går det inte att komma in på nätbanken och det tutar upptaget på samtliga deras support nummer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gomer Pyle Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 Handelsbanken har problem. Vid en körning av datasystemen i etermiddags drogs pengar felaktigt från folks konton. Felet beräknas vara avhjälpt vid halv åttatiden. Källa: TT /Gomer Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 Från inloggningssidan: Internettjänsten - Tillfälligt inloggningsproblem För närvarande är det inte möjligt att logga in och utföra bankärenden. Var vänlig försök senare. Fel på vissa konton Det har uppstått ett fel på vissa av våra kunders konton. Felet innebär att dessa konton visar felaktigt saldo. Felet beräknas vara avhjälpt inom närmsta timman. Om du har några frågor, ring vår support 0771-59 60 60. Hoppas verkligen att dom löser detta NU annars blir det jobbigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
C DK012 Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 Men det var ju typiskt, jag hade tänkt gå och slösa mina surt förvärvade stålar på öl när jag slutar jobbet om 1,5h. Det är inte mycket som finns på kontot, men jag vill ju gärna ha tillgång till det lilla jag har... Jag ser en mörk fredagkväll framför mig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kanna Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 http://www.aftonbladet.se/incoming/article731860.ab Link to comment Share on other sites More sharing options...
daddlar Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 *Kollar kontoutdraget* ... hmm allt stämde. *Kollar soldot på internet* ... hmm, Fel Vi kan tyvärr inte lämna svar just nu. Vi beklagar avbrottet och ber dig försöka igen senare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MPMöller Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 "Felet beräknas vara avhjälpt inom närmsta timman" Heter det verkligen "timman"? inte timmen? Sry för OT, men jag blev så jävla osäker.. vore ju kul om bankanställda inte kan sin grammatik. Vore ju iof lika kul om en militärpolis inte kan det ;P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted September 7, 2007 Author Report Share Posted September 7, 2007 Fortfarande omöjligt att logga in. Gissa om jag kommer att gnälla... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 1. Personen som såg till att 3000 kr blev draget från alla kunder en fredagseftermiddag lär bli nåååågot pikad. 2. Det förvånar mig att så stor antal har mindre än 3000 kr på sitt konto, ca 15 dagar efter lön. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted September 8, 2007 Author Report Share Posted September 8, 2007 Drogs mer än 3000 från våra konton kan jag meddela. Av säkerhetsskäl överför vi även från ett konto till det som kortet är kopplat till i lämpliga mängder. Nog inte helt ovanligt, i alla fall om man är säkerhetsmedveten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raffsec Posted September 8, 2007 Report Share Posted September 8, 2007 1. Personen som såg till att 3000 kr blev draget från alla kunder en fredagseftermiddag lär bli nåååågot pikad.2. Det förvånar mig att så stor antal har mindre än 3000 kr på sitt konto, ca 15 dagar efter lön. 2. Alla får inte lön den 25:e Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted September 14, 2007 Report Share Posted September 14, 2007 1. Personen som såg till att 3000 kr blev draget från alla kunder en fredagseftermiddag lär bli nåååågot pikad.2. Det förvånar mig att så stor antal har mindre än 3000 kr på sitt konto, ca 15 dagar efter lön. 2. Alla får inte lön den 25:e Nä och det finns många som faktiskt inte har 3000 kvar efter 15 dagar. Tro det eller ej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted September 16, 2007 Report Share Posted September 16, 2007 1. Personen som såg till att 3000 kr blev draget från alla kunder en fredagseftermiddag lär bli nåååågot pikad.2. Det förvånar mig att så stor antal har mindre än 3000 kr på sitt konto, ca 15 dagar efter lön. 2. Alla får inte lön den 25:e Nä och det finns många som faktiskt inte har 3000 kvar efter 15 dagar. Tro det eller ej. Jag får lön den 27:e. Efter att alla räkningar är betalda så finns det ungefär 1000kr kvar. Tur att man är gift. Annars hade det blivit kärvt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gusten Posted September 17, 2007 Report Share Posted September 17, 2007 2. Det förvånar mig att så stor antal har mindre än 3000 kr på sitt konto, ca 15 dagar efter lön. Testa att jobba heltid som personligassistent (i mitt fall 15867.- innan skatt) och återkom sedan och rapportera. Sorry för OT, men så jävla ovanlig tror jag inte att jag är och ändå "höginkomsttagaren" i hushållet med en fru som är sjukskriven. Tack för ordet. /Gusten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.