Frekvenz Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 Hittade ingen generell tråd om Försvarsutbildarnas kurser så jag startade en. Tänkte delta i deras prisskjutning imorgon den 8/9. Informationen på hemsidanär dock tämligen bristfällig. Nu är den tillochmed helt borttagen. Men det stod att den sker enligt s.130-132 i Hv Utb 1996. Vad innebär detta? Någon som önskar informera eller PM:a ett utdrag? Är det givande nog att ta sig dit ut för att delta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted September 7, 2007 Report Share Posted September 7, 2007 Den info jag har fått är att det är inskrivning mellan kl 0800-1000 och man skall (?) vara medlem i försvarsutbildarna(vet inte om detta gäller HV också..) och vapnena som skjuts är .22lr, ak4 och ak5. man ska ta med ID för att kunna kvittera ut ett vapen, och du skall ha klarat säki. Det är en mycket givande sak att göra, kan rekomendera det grymt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekvenz Posted September 7, 2007 Author Report Share Posted September 7, 2007 Det hade jag helt klart för mig. Nu var det mer hur själva utförandet av prisskjutningen går till. Vad står på s. 130-132... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekvenz Posted September 7, 2007 Author Report Share Posted September 7, 2007 ...(?) vara medlem i försvarsutbildarna... Jo, även Hv måste vara medlem i Försvarsutbildarna för att deltaga. 90kr på plats om inte annat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skyttesoldat78 Posted November 5, 2007 Report Share Posted November 5, 2007 är det någon som vet varför de centrala sjukvårdskurserna i Försvarsutb försvan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted November 5, 2007 Report Share Posted November 5, 2007 är det någon som vet varför de centrala sjukvårdskurserna i Försvarsutb försvan? Finns två svar, dels ekonomi. Men även att beställaren av kurser (dvs FM) inte såg syftet med denna typ av kurser utan tyckte att RK ska ta hand om denna del. Det är de två svar jag har på frågan. Men de som är bättre insat i FBU kan detta betydligt bättre än mig. Undra inte om det även var få sökande till dessa kurser. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts