Vlad Posted February 5, 2003 Report Share Posted February 5, 2003 (edited) Tittade lite på P4:as sidor och hittade detta. Det står att den är till för internationel tjänst. Vad är det för skillnad på "vanligt" 90-fordon och detta fordon (9040C). Är det lutningen på pansaret. http://www.p4.mil.se/photo.php?id=38772&nid=12601 mer info http://www.p4.mil.se/index.php?lang=sve&c=...c=news&id=12601 Mvh Vlad ---------------------------------------------------------------------------------------------- Jag hittade info om fordonet i annan länk. Edited February 5, 2003 by Vlad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Doyle Posted February 5, 2003 Report Share Posted February 5, 2003 På sidan nr.6 i detta .pdf dokument från fmv.se kan du läsa om Strf 9040C och jämföra med dem andra Strf 9040 modellerna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlad Posted February 5, 2003 Author Report Share Posted February 5, 2003 Tackar!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SFC Posted February 6, 2003 Report Share Posted February 6, 2003 Jag har nu till min fasa upptäckt att det finns bilder på olika versioner av 9040C som figurerar på nätet. Detta är den version som jag har sett levereras till förband. Och då måste detta vara en trä mock-up, eller har någon koll på detta? Pinsamt att jag inte vet, men den akademiska skolvärlden har helt tagit ifrån mig min koppling till den verkliga världen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aron Posted February 6, 2003 Report Share Posted February 6, 2003 (edited) Den nedre måste vara en prototyp eller liknande med tanke på ksp-skåran på tornet och avsaknanden av rökkastare mm. /Aron Edited February 6, 2003 by Aron Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
111 SSK BAT Posted February 6, 2003 Report Share Posted February 6, 2003 står lite om den på soldf också.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted February 6, 2003 Report Share Posted February 6, 2003 Den övre bilden visar en "riktig" Caesar, den undre visar någon form av mockup. "Fel" på den undre bilden är bland annat hål för ksp och avsaknaden av minskydd undertill. Vagnen på den övre bilden visar en takmonterad ksp 58. Har sett bilder från fmv på montaget, och på dom bilderna ser det ut som att lavetten använder valda delar av ksp-lavetten från strv S. Vad jag förstår av tidigare inlägg på denna site så är inte lavetten färdig ännu. /E Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts