Jump to content

Bästa byxorna?

Guest knase

Recommended Posts

Hallå!

Vilka byxor tycker ni är bäst? Överhuvudtaget. Jag var in på knivnet i sthlm och kollade men dom hade bara ett par med dragkedjefickor. Alla andra hade bara knappar, t.o.m. i gylfen. Som m59. Tyckte det var konstigt. Jag vill ha nåt typ m90 men inte kamouflagefärgat. Så jag tänkte kolla här vilka byxor ni tycker är bäst. (Behöver naturligtvis inte matcha mina kriterier, jag vill veta era åsikter.)

http://www.recon.se/index.php?cPath=37_77

Recon Vildmark har tillverkat byxor som i stort är likadana som fältbyxa 90, fast i khaki, blå och svart.

"Vår Fältbyxa är en uppdaterad version av

Fältbyxa 90.

Byxan har 2 st vanliga fickor.

2 st stora rymliga benfickor.

Ytterligare 2 st småfickor på benfickorna.

Fältbyxan är förstärkt över knäna och

förberedd för knäskydd av den typ som

brukar användas inom byggsektorn.

Byxorna har förstärkning i dubbel väv vid bensluten.

Fastsättningsband i benavsluten för att

fästas i kängorna så byxorna inte åker upp.

Bältes- och hängselhällor, våra

M90 Hängslen passar till denna modellen.

Nyckelhållare, D-Ring av metall."

1095 kr

• 1 month later...
Guest alex112

hej är ny på det här med militär kläder mm men jag undrar lite saker om det.. jag är intresserad av att köpa sådanna där propper bdu byxor men det finns så många olika storlekar hur långa benen ska vara mm ok jag vill ju ha dom så dom är lite pösiga vid benen men ändå lagom i midjan är det någon som kan förklara dom här storlekarna som tex 2X large xtra large mm mm?

Undrar med lite vart ifrån man ska bäställa dom från usa eller från sverige? och vad det är för skillnad på kopia och inte kopia de skilljer ju ganska mycket i pris? men är kopiorna gjorda av propper dom ochså eller?

Tack iföhand Mvh Fredrik..

Guest alex112
Själva grejen med kopior är att ett företag som har billigare arbetskraft och mtrl gör dom, så att dom också är från företaget proper är ganska jätteosannolikt...

Ok men kan någon förklara storlekarna eller?

/F

De flesta hemsidorna där de säljer denna typ av kläder har en mått tabell även om den är i tum. Det bästa är att du mäter och räknar om till tum och voila!

34x30 betyder tex 34 tum i midjan och 30 tum långa.

Har du tittat på 5-11? Jag har några sådana och det är dom skönaste byxor jag någonsin har haft!

Terräng (fd. militaryshop) säljer dom, vet inte vilka andra som gör det.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...