gurgel_90 Posted August 28, 2007 Report Share Posted August 28, 2007 jag tror bestämt att jag har en halsfluss på g vad kan man göra för att stoppa den innan den bryter ut, annat än att sitta inne i värmejacka och dricka te? Link to comment Share on other sites More sharing options...
469 Posted August 28, 2007 Report Share Posted August 28, 2007 hej apoteket! nej, men värme är bra, te är dock tveksamt, det är vätskedrivande, och du ska ju behålla vätskan. antingen bara ljummet vatten/saft eller vätskeersättning (eller båda samtidigt). när vi hade tävlingssäsong och började känna av sånt där så brukade vi ta dayquill, en receptfri medicin som dämpar symtomen och gör det svårare för viruset att få fäste. vet inte om det finns något motsvarande i sverige, men det borde det väl? kolla på nätet så slipper du gå iväg till apoteket i onödan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted August 28, 2007 Report Share Posted August 28, 2007 Min håller nu på att mattas efter en redig penicillinkur, så mitt råd, besök fabbro doktorn genast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proto Posted August 28, 2007 Report Share Posted August 28, 2007 Operera bort mandlarna hjälper, men är kanske lite drastiskt Håll dig varm, eller rättare sagt inte för kall och utsätt dig inte för drag. Få i dig mkt näring och inte minst vätska. Har jag fått besked om tidigare. Om det stämmer vet jag ej. JS som liten pojk hade halsfluss och öroninflammation ungefär jämnt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teknikern Posted August 29, 2007 Report Share Posted August 29, 2007 Synd att dom inte säljer hostmedicin eller tabletter med kodein i på apoteket för då kan det ju till och med vara roligt att vara sjuk. Den här förkylningen var pest och pina. Teknikern - som börjar återuppstå från dom döda känns det som. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.