Jump to content

Det ultimata sveket?


Guest Maria B

Recommended Posts

Guest Maria B

:baskerFN:

 

Sitter här och kan liksom inte fatta att detta händer. I mars fick jag hem min sambo efter nio långa månader ifrån varandra. Självklart ville jag INTE att han skulle åka i början, men bestämde mig för att stötta honom i detta eftersom han ville det så mycket och han gjorde klart att det var uppdraget som lockade, INTE att komma bort från mig. Man vill ju vara en förstående och bra flickvän ni vet :) Under dessa nio månader så har det visats sig vad vi verkligen betyder för varandra och på hans leaver har det verkligen varit helt underbart. Det kändes som vi fick en andra chans. Han har i alla fall i mina ögon verkat att må jättebra. Och nu har det gått snart ett halvår och man tyckte det kändes riktigt bra. Tyckte alltså. Till man får veta att han har haft ett förhållande med en annan tjej OCKSÅ, under sin FN-tjänst. Jag har aldrig känt mig så fruktansvärt tillintetgjord och dum. Här har ALLT kretsat kring hans leaver och hela min familj och vänner har varit så engagerade och stöttande och brytt sig om och oroat sig över honom, för att dom bryr sig om mig. Och så har ingenting varit äkta. Alla brev man skrivit, alla telefonsamtal, allt har bara varit en enda stor lögn. Han ångrar sig förstås (ja det klassiska) och säger att det var för att han mådde så dåligt och att det där förhållandet (som inte betydde något-klyscha nr 2) var ett sätt att orka med allt. Jaha, och var hamnar JAG i allt detta? Flickvännen som levt med oro varenda dag, varenda natt när han varit borta, kämpat som en idiot för att få livet att funka ändå här hemma och gjort allt för att han skulle få känna hur välkommen han var när han äntligen kom hem.

Så mycket energi till ingen nytta känns det som. Har varit så stolt över honom, sett honom som en hjälte men nu? Klart man inte slutar älska en människa över en natt, men när otrohet händer då rämnar liksom alla väggar in och man vet varken ut eller in. En otrohet är ALLTID överj***ig att hantera men det känns som ett dubbelt svek eftersom det i en sån här situation, blir extra påfrestande när ens pojkvän är på mission och man har både längtan, saknad och allt det "kärleksmässiga" + oron att någon hemskt ska hända och man faktiskt aldrig mer ska få se varandra.

Just nu är allting väldigt upp och ner. Mår bara så fruktansvärt dåligt. Hela året som gått känns som ett enda stort skämt. Och den oundvikliga "tillbakablicken" har infunnit sig. Man grubblar ihjäl sig på alla datum, hur det var då, vad sa han så, tänkte han på henne etc etc. Jag blir helt GALEN!!!

Är det någon som varit i samma situation och har lite stärkande råd?

Maria

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest En tjej till med killen nere

Usch, det bara värker i magen på mig. Jag är så arg så jag skakar! Fy fan va lågt...så lågt...

 

Det var alltså en tjej därnere som han var med eller, inte en till på hemmaplan?!

 

Och sist och slutligen en kommentar till guestguest; Tack nu känns allt mycket bättre *ironi*

 

Dessutom med din kommentar så ger du alla tjejer som är på mission dåligt rykte då de inte är så många och om det skulle vara "vanligt" som du säger så skulle det innebära att mer än hälften av alla tjejer som åker på mission får ihop det med andra soldater. Har väldigt svårt att köpa det...men jag har ju inte åkt själv så jag vet inte...

 

PS. Jag väljer att lita på min kille när han säger att han och hans nyvunna bästa tjejkompis som han hänger med hela tiden därnere bara är kompisar, men med det säger jag inte att det inte fortfarande känns konstigt och gör "ont". DS

Link to comment
Share on other sites

Kan inte påstå att jag upplever att det är vanligt, men det förekommer. Precis som att det förekommer i det civilia livet och att det är den som är kvar i Sverige som är otrogen, vilket jag uppfattat som mer vanligt. Detta är min uppfattning som baseras på mina erfarenheter och är inga vetenskapliga fakta.

 

edit/ glömde ett ord

Edited by warhead
Link to comment
Share on other sites

Guest Maria B

"En tjej till med killen nere"

Tack för ditt stöd och dina fina ord. Det värmde. Ja, det var med en tjej på samma camp.

Visst det är säkert inte första gången detta händer i historien men för en annan som tar väldigt hårt på trohet är det fruktansvärt. Förstår helt och fullt din känsla och din tanke angående hans tjejkompis, man MÅSTE våga lite på varandra annars funkar det ju aldrig. Och jag känner att jag gjorde det enda rätta att lita på honom, att han sen "fulade", det får stå för HONOM. Får se om vi löser detta eller inte. tack för ditt engagemang. Kram!

Link to comment
Share on other sites

Guest En tjej till med killen nere

Han berättade alltså för dig nu eftersom han har dåligt samvete och vill bli förlåten?!

 

Jag tycker det är viktigt att du inte glömmer bort i alla förvirrade och sårade känslor att du är värd respekt, ärlighet och kärlek!

 

Fråga dig själv om du verkligen kommer att kunna släppa det här, lita på honom igen så pass mycket att han kanske någon gång i framtiden när ni har familj låta honom åka på en mission till och INTE vara orolig? Kommer du klara det? Och vad ska han göra för att få dig att lita på honom igen? Kommer det någonsin räcka eller kommer det knäcka honom att du aldrig blir "nöjd"...

 

Som du kanske förstår så har jag blivit bedragen själv (inte i sådana här sammanhang och inte av min nuvarande), och jag kan säga det att jag klarade inte av att släppa det. Min dåvarande kämpade nästan ihjäl sig för att jag skulle förstå att det var jag som gällde och att jag kunde lita på honom igen, men nej...När jag väl började släppa det och faktiskt till slut tyckte att det verkade bli "bra" igen så var hans känslor slut efter allt bevisande mm...

 

Vissa människor är (och tycker) annorlunda och kan gå vidare i förhållandet...Är du en av dem?

 

Massa kramar till dig!

Link to comment
Share on other sites

Guest Maria B

Till "En tjej till med killen nere"

 

Tack för ditt svar!

Nej, han berättade inte själv. Jag "råkade" se ett sms. Inget jag är stolt över, men å andra sidan hade jag väl aldrig fått veta om jag inte "råkat" se det. Undermedvetet kände jag nog på mig någonstans ändå att något hade hänt. Men man är ju väldigt "duktig" på att förneka in i det längsta för man VILL verkligen INTE att det allra värsta ska ha hänt. Men nu gjorde det det.

 

Jag har också blivit bedragen förut, i ett tidigare förhållande men där blev jag samtidigt lämnad så det var inte så mycket val för min del, huruvida jag skulle förlåta och ta tillbaka honom eller ej. Du har helt rätt i allt det du skriver och jag tänker väldigt mycket i dom banorna också ,försöker verkligen fokusera på MIG. Vad jag mår bäst av, vad jag vill etc. Tack o lov har jag underbara vänner och familj som jag kan ventilera med när jag orkar och vill. Jag funderar mycket på det du tog upp, kommer man någonsin kunna lita helt på honom och kommer det krävas absurda åtgärder för att detta i så fall ska kunna genomföras? Man skulle lätt kunna hamna i en destruktiv cirkel eftersom man känner sig ganska så destruktiv och inte kanske alltid har så sunt tänkande just nu. Men det är ju en del av processen också, att "leva ut" alla jobbiga känslor man känner så man verkligen sen kan släppa det och gå vidare.(oavsett på vilket man går vidare) Och visst finns frågorna i huvudet hur man skulle ställa sig till en mission... Otrohet är aldrig lätta saker att hantera och man får helt enketl ta en dag i taget med, som jag skrev innan, fokus på SIG SJÄLV och sin hälsa och att inte glömma bort att jag är värd kärlek, respekt och lycka precis lika mycket som alla andra.

 

Tusen tack för ditt engagemang och dina bra råd.

Massor av kramar tillbaka!

Maria B

Link to comment
Share on other sites

Vanligt och vanligt.. jag tror inte att det är mer vanligt med vare sig det ena eller det andra i dessa sammanhang. Det är nog ungefär lika vanligt som ute i den "vanliga" vardagen här hemma. Som någon skrev tidigare så sker detta dagligen på våra arbetsplatser, skolor och även ute på gatan. Hur som helst så hjälper det ju inte den som just nu blivit drabbad om huruvida vanligt det är.. Det betyder inte ett sk*t om hur statistiken ser ut.. det hjälper inte att veta att x% drabbats tidigare eller om det y% som är den skyldige. Det gör precis lika ont ändå!!

 

Jag är stor motståndare av otrohet och anser att det är bland det största svek man kan utsätta en människa man bryr/brytt sig om, det spelar ju ingen roll om man hyser den typen av känslor just nu, man har ju gjort det tidigare och då är väl det minsta man kan göra mot den man älskat en gång att vara ärlig och säga det rent ut INNAN något nytt skett. Jag lider verkligen med dig och jag hoppas att du liksom jag tar dig ur detta starkare än innan. Om du skall lita på honom i framtiden eller inte det kan bara du bestämma.

//

T

Link to comment
Share on other sites

Guest En tjej till med killen nere

Hej igen...

 

Förlåt för att jag ältar och jag ber om ursäkt Maria att jag inte släpper detta. Du behöver verkligen inte svara om du inte vill och jag förstår om det känns mer upprivande att skriva om det...

 

Det måste ha varit ett väldigt avslöjande sms eftersom du vågade att ta upp det med honom och därmed erkänna att du "spionerat". Jag skulle verkligen inte våga erkänna en sådan sak om jag inte var helt säker...

 

Har nämligen också "råkat" läsa sms (är verkligen inte stolt över mig själv och fattade inte att jag faktiskt gjorde det) men då jag bara såg från henne till min grabb så vet jag inte vad som försiggår egentligen. Bara att hon anspelar på saker och flirtar hej vilt och vill diskutera vissa händelser...

Alltså, det kan ju verkligen vara vad som helst och jag litar på honom men...det känns inte ok att de ligger och skickar sms till varandra på nätterna när de umgåtts hela dagen, men jag kan verkligen inte ta upp det med honom eftersom jag inte tycker det är något avslöjade i smsen..

 

Var det ett väldigt avslöjande sms?

 

All lycka till dig i framtiden!

Link to comment
Share on other sites

Guest Maria B

tsomitore

 

Tack så mycket för ditt stöd! Ja det är ju det som är det svåra, fast på ett sätt bra också, att det är JAG som ska besluta mig för vad JAG kan klara av. Mycket tankar nu kan jag säga!

Kram, Maria

 

warhead

Förlåt missade att tacka dig för ditt inlägg! Sorry. Take care!

Kram, Maria

 

En tjej till med killen nere

Ingen fara, jag vet att du bara menar väl. och apropå älta så är ju det en del av processen också, älta allt NU så det inte ligger kvar om ett år och man sitter man samma tusen frågor i huvudet fortfarande liksom. Jo, kan säga att det var väldigt avslöjande sms... om vi säger såhär, saker man INTE skriver till någon som bara är en kompis om vi säger så. Men det mest avslöjande var faktiskt vad HON skrev, vilket fick mig att förstå att det var en riktig relation som pågått. Och det är DET som gör som mest ont, att han låtit någon komma så nära, låtit någon komma EMELLAN oss. Ja, alltså allt gör ju ont just nu, men även om man fattar att ens kille säkert flirtar lite ibland så är det ju ändå ganska harmlöst men att verkligen inleda en relation med någon, alltså bara tanken på att dom typ började dejta och sen ja blev ihop därnere medan jag satt här hemma och längtade ihjäl mig efter honom, näe det blir bara för mycket. Som du hör så ältar jag på :happy: Ja, hur som helst, vi får se vad som händer i framtiden. Jag tänker först och främst ge MIG SJÄLV lite tid nu och se hur jag känner vartefter som...

Tusen tack IGEN för ditt engagemang.

Många kramar

Maria

Link to comment
Share on other sites

Guest Maria B

En tjej till med killen nere

 

För att ta ett konkret exempel:

I ett sms stod det "jag älskar dig och står inte ut när jag inte får vara i din famn. Du är mitt liv, mitt allt. Din X"

 

Kan inte misstolkas liksom. Inte direkt något man skriver till en kompis! Sen fanns det fler också med betydligt mer "intim ton" :happy::-( Uttrycket "en kniv i mitt hjärta" fick en helt ny innebörd kan jag säga. Helt sjukt hur satans ont ett par ord kan göra. Men förstås, orden indikerar ju vad som hänt och det är ju det som är det onda. Men ändå.

Kram, Maria

Link to comment
Share on other sites

Guest Maria B

Kristina

Tack för stödet !

Är det något man lär sig med åren är det att vara försiktigt med orden alltid och aldrig. Man kanske tror att det självklara är att göra slut när man drabbas av otrohet, och för vissa är det säkert "tack och adjö" direkt också, men det kanske inte är så enkelt som man tror, när man väl hamnar i den situationen. Man kanske inte tänker som man TRODDE att man skulle göra. Som jag skrev i tidigare inlägg, just nu ger jag mig själv till att återhämta och försöka bli så pass stark att jag orkar känna efter vad jag vill och mår bäst av.

Tack igen.

Kram, Maria B

Link to comment
Share on other sites

Guest milidat

hej , först o främst förstår jag inte vad otrohet har med utlandstjänst att göra. i min värld så är det ju ett jobb man gör oavsett om det är i kosovo , afghanistan eller annan plats.

Och då trasslar man inte med det egna könet oavsett om det är i eller ur ett förhållande.

 

Och att han skulle skulle på att han "mådde dåligt" klassar jag som rent skitprat. Hur kan man i dagsläget få en kosovomission att vara tung och jobbig ? det är inte direkt tidiga Bosnien missioner vi pratar om nu

 

 

Dock är det trist, försök vänd det till ngt bra. bättre att det bli av med honom nu än sedan. han verkade mest vara skräp ändå.

 

 

 

 

 

 

Kristina

Tack för stödet !

Är det något man lär sig med åren är det att vara försiktigt med orden alltid och aldrig. Man kanske tror att det självklara är att göra slut när man drabbas av otrohet, och för vissa är det säkert "tack och adjö" direkt också, men det kanske inte är så enkelt som man tror, när man väl hamnar i den situationen. Man kanske inte tänker som man TRODDE att man skulle göra. Som jag skrev i tidigare inlägg, just nu ger jag mig själv till att återhämta och försöka bli så pass stark att jag orkar känna efter vad jag vill och mår bäst av.

Tack igen.

Kram, Maria B

Link to comment
Share on other sites

Nu kommer jag att låta hård, kärv och elak.

 

Jag anser att det var bra att du fick veta det för då behöver du inte tveka om vilken sorts människa han är.

För mig är valet väldigt enkelt: dumpa fort och hårt., för tvivlen kommer alltid att finnas där: ljuger han nu eller talar han sanning?

Hitta sedan någon snäll kille istället för det där drägget.

Lev livet och minns att tiden läker alla sår.

 

Och ja, jag har också varit utsatt för otrohet.

Link to comment
Share on other sites

Guest en tjej till med killen nere

Hm, ja...

Jag är nog beredd att hålla med föregående talare. Det som fortfarande är ett stort mysterium är ju att han inte berättade själv utan du fick reda på det av sms.

 

Hade han alltså sparat de smsen från sin missionstid (som han kom hem från i mars!) eller skickades de nu?!!

Link to comment
Share on other sites

Guest Maria B

Tack för alla era synpunker och erat stöd.

Ja sms:en var sparade från missionen.

Och ja, visst var det ändå "tur" att jag såg dom där meddelandena.

Ja, vi har pratat om varför det var jobbigt, vilket jag har full förståelse för (hade inget med mission i sig att göra, berodde på andra saker som jag ej vill ta upp här) men det rättfärdigar förstås INTE en otrohet.

Slänga ut honom? Nej, det är anser jag inte vara svaret eftersom jag bestämt mig för att ta mig igenom detta, åtminstone försöka.

Skräp? Nej, han är inte skärp eller drägg, han är en person jag varit tillsammans med i många år och tycker väldigt mycket om och som betyder otroligt mycket för mig och att börja kalla en person man varit tillsammans med så länge för såna ord vore ju som att idiotförklara sig själv tycker jag. Sen är det inget snack om saken att han gjort bort sig nu, rejält.

Som jag skrev innan, var försiktigt med orden alltid och aldrig, men vet inte förrän man hamnar i den situationen och en otrohet kanske inte är den andra lik om ni förstår var jag menar. Det finns otrohet där ens partner lämnar en för någon annan och det finns otrohet som sker för att något är FEL i förhållandet och som leder till ett uppvaknande för båda parter, om än en brutal och smärtsam sådan. Jag förvarar INTE det han gjort och försöker INTE få det att verka mindre idiotiskt än det är, menar bara att det finns djupliggande saker bakom detta. Och att man kanske ser till allt som är bra och känner att man vill ta sig igenom detta tillsammans, för att man förstår lite varför det hände.

En dag i taget så får man se.

 

 

 

 

 

Kram, Maria B

 

 

 

 

gest_milidat

 

Varför tror du han var i Kosovo? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest en tjej till med killen nere

Jo...

 

Nu är jag kanske lite yngre än dig och har inte lika mycket erfarenhet av ett sådant långt förhållande osv osv...och jag förstår att du inte vill ta upp hela eran livstid tillsammans och vad som varit fel och sånt.

 

Det kanske är så att jag någon gång i framtiden kommer ha förståelse för hur något kan vara så FEL i ett förhållande att den ena partnern söker sig till en annans famn där äkta känslor uppstår och att det sen på något magiskt sätt ska vara ok för att vi hade ett FEL i vårt förhållande.

Det enda FEL jag kan komma på som skulle...hm, inte rättfärdiga men nästan...vore om den ena är otrogen först.

 

Jag är hemskt ledsen om jag är omogen och försöker dra ut lite mer info...jag är bara så fascinerad av livshistorier där jag i min trångsynta värld jättegärna använder orden "alltid" och "aldrig". För jag förstår inte....inte alls...inte någonstans i min vildaste fantasti kan jag komma på ett FEL i ett förhållande där jag skulle förstå varför någon jag älskar skulle göra bort sig så otroligt och sen vilja/kräva min förståelse och förlåtelse...

 

Men jag hoppas du är stark och att du inte tror att det här är ditt fel. Det är det inte...

 

kramar

Link to comment
Share on other sites

Guest Maria B

"En tjej till med killen nere"

 

Nej, nej oj oj det var inte så jag menade. Det var absolut inte min mening att låta "dryg" och som att "jag är klokast på jorden och kan visa 100% förståelse för otrohet", jag förstår helt och fullt hur DU menar, vet att du bara menar väl, men jag tog illa vid mig när folk skriver "kasta ur karln" typ för det kanske inte alltid är så enkelt, just pga att man har lång livshistoria ihop och kanske barn dessutom. Tycker dina inlägg bara varit förstående och jättebra och uppskattar din omtanke enormt.

Du har helt rätt i att det är INTE mitt fel och jag tar verkligen inte på mig hans "fulande", det får stå för honom och vill han att det ska bli bra igen så är det väldigt mycket upp till honom att VISA det och ja, det kommer krävas MYCKET för att bygga upp tilliten igen. Det kanske lät som att jag menade att en otrohet är något bra, men så menade jag inte. Otrohet är och förblir, i mitt tycke, det värsta du kan göra mot en människa. Sen kan omständigheterna variera och HUR man tar sig ur det.

Hoppas du förstår vad jag menade. Inget illa ment mot DIG! *krama om*

Stora kramar tillbaka!

Maria

 

 

 

Jo...

 

Nu är jag kanske lite yngre än dig och har inte lika mycket erfarenhet av ett sådant långt förhållande osv osv...och jag förstår att du inte vill ta upp hela eran livstid tillsammans och vad som varit fel och sånt.

 

Det kanske är så att jag någon gång i framtiden kommer ha förståelse för hur något kan vara så FEL i ett förhållande att den ena partnern söker sig till en annans famn där äkta känslor uppstår och att det sen på något magiskt sätt ska vara ok för att vi hade ett FEL i vårt förhållande.

Det enda FEL jag kan komma på som skulle...hm, inte rättfärdiga men nästan...vore om den ena är otrogen först.

 

Jag är hemskt ledsen om jag är omogen och försöker dra ut lite mer info...jag är bara så fascinerad av livshistorier där jag i min trångsynta värld jättegärna använder orden "alltid" och "aldrig". För jag förstår inte....inte alls...inte någonstans i min vildaste fantasti kan jag komma på ett FEL i ett förhållande där jag skulle förstå varför någon jag älskar skulle göra bort sig så otroligt och sen vilja/kräva min förståelse och förlåtelse...

 

Men jag hoppas du är stark och att du inte tror att det här är ditt fel. Det är det inte...

 

kramar

Link to comment
Share on other sites

Guest en tjej till med killen nere

Det är lugnt :-P

 

Jag ville väl egentligen med all text bara få sagt att jag inte kan förstå hur något kan vara så fel i ett förhållande att det kan fungera som "ursäkt" för otrohet...oavsett vilket fel det rör sig om...

 

kram tillbaka!

 

Citat:

 

Det finns otrohet där ens partner lämnar en för någon annan och det finns otrohet som sker för att något är FEL i förhållandet och som leder till ett uppvaknande för båda parter, om än en brutal och smärtsam sådan. Jag förvarar INTE det han gjort och försöker INTE få det att verka mindre idiotiskt än det är, menar bara att det finns djupliggande saker bakom detta. Och att man kanske ser till allt som är bra och känner att man vill ta sig igenom detta tillsammans, för att man förstår lite varför det hände.

 

Slutcitat

Link to comment
Share on other sites

Guest Pierre

Hej Maria. ( från Milidat)

 

jag tror att han var i kosovo baserat på tonen i det du skriver och att eftersom det just nu är såpass lugnt därnere och i samband med att det ju är fler o fler tjejer/kvinnor i Organisationen ju "lugnare det blir " ( missförstå mig rätt) så ökar det risk/möjlighet förutsättning att man per vanlig dag arbetar mer tillsammans med kvinnor i olika uppgifter. allt från stexhexor till ytterst kompetent female searchers eller liknande.

 

eller har jag fel ?

 

då ber jag om ursäkt.

 

 

 

 

 

 

Tack för alla era synpunker och erat stöd.

Ja sms:en var sparade från missionen.

Och ja, visst var det ändå "tur" att jag såg dom där meddelandena.

Ja, vi har pratat om varför det var jobbigt, vilket jag har full förståelse för (hade inget med mission i sig att göra, berodde på andra saker som jag ej vill ta upp här) men det rättfärdigar förstås INTE en otrohet.

Slänga ut honom? Nej, det är anser jag inte vara svaret eftersom jag bestämt mig för att ta mig igenom detta, åtminstone försöka.

Skräp? Nej, han är inte skärp eller drägg, han är en person jag varit tillsammans med i många år och tycker väldigt mycket om och som betyder otroligt mycket för mig och att börja kalla en person man varit tillsammans med så länge för såna ord vore ju som att idiotförklara sig själv tycker jag. Sen är det inget snack om saken att han gjort bort sig nu, rejält.

Som jag skrev innan, var försiktigt med orden alltid och aldrig, men vet inte förrän man hamnar i den situationen och en otrohet kanske inte är den andra lik om ni förstår var jag menar. Det finns otrohet där ens partner lämnar en för någon annan och det finns otrohet som sker för att något är FEL i förhållandet och som leder till ett uppvaknande för båda parter, om än en brutal och smärtsam sådan. Jag förvarar INTE det han gjort och försöker INTE få det att verka mindre idiotiskt än det är, menar bara att det finns djupliggande saker bakom detta. Och att man kanske ser till allt som är bra och känner att man vill ta sig igenom detta tillsammans, för att man förstår lite varför det hände.

En dag i taget så får man se.

 

 

 

 

 

Kram, Maria B

 

 

 

 

gest_milidat

 

Varför tror du han var i Kosovo? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Maria B

milidat

Ingen fara, okej, då förstår jag varför du tänkte på Kosovo.

Lugnt!

Kram, Maria

 

 

En tjej till med killen nere

Bra, då har vi rett ut det! :) Förstår hur du menar och instämmer, självklart är otrohet aldrig okej, men beroende på omständigheterna så kan det kanske ibland komma något bra ut det. T ex om man haft det jobbigt tillsammans under en längre tid så kan det bli ett "uppvaknande" som får båda parter att inse vad det är man har. Jag säger inte att det ÄR så, bara att det KAN vara så. Men inget fall är det andra likt eftersom vi alla är speciella individer också och känner och agerar olika.

Peace and Love :o

Kram,

Maria B

Link to comment
Share on other sites

Ett förtydligande.

 

Jag anser otrohet vara ett svek men jag växte även ofantligt av det. Idag har jag förlåtit otroheten och gått vidare. I mitt fall gällde det både äktenskap och barn så allting ställdes verkligen på sin spets.

 

Jag tycker vidare inte att man "dumförklarar" sig själv då man satte sin tillit till den person som svek en å det grövsta. Varför skulle man vara "dum" för att man litar på en annan människa, särskilt den man älskar. Ingen älskar en cyniker.

 

Däremot är jag så jäkla trött på de människor som använder sig av diverse ursäkter för att vara otrogna.

"Buhu, px-et var stängt, posten försenad och internet låg nere så jag kände mig ensam."

 

Bit ihop och känn inte efter så jäkla mycket.

Link to comment
Share on other sites

Guest Maria B

Instämmer fullständigt med dig!

Kram, Maria B

 

 

 

 

Ett förtydligande.

 

Jag anser otrohet vara ett svek men jag växte även ofantligt av det. Idag har jag förlåtit otroheten och gått vidare. I mitt fall gällde det både äktenskap och barn så allting ställdes verkligen på sin spets.

 

Jag tycker vidare inte att man "dumförklarar" sig själv då man satte sin tillit till den person som svek en å det grövsta. Varför skulle man vara "dum" för att man litar på en annan människa, särskilt den man älskar. Ingen älskar en cyniker.

 

Däremot är jag så jäkla trött på de människor som använder sig av diverse ursäkter för att vara otrogna.

"Buhu, px-et var stängt, posten försenad och internet låg nere så jag kände mig ensam."

 

Bit ihop och känn inte efter så jäkla mycket.

Link to comment
Share on other sites

hej igen maria.

så. lite nyfiken. var det kosovo eller någon annastans han var ?

( totalt irrelevant egentligen men frågan om plats kom ju upp )

 

 

 

Instämmer fullständigt med dig!

Kram, Maria B

 

 

 

 

Ett förtydligande.

 

Jag anser otrohet vara ett svek men jag växte även ofantligt av det. Idag har jag förlåtit otroheten och gått vidare. I mitt fall gällde det både äktenskap och barn så allting ställdes verkligen på sin spets.

 

Jag tycker vidare inte att man "dumförklarar" sig själv då man satte sin tillit till den person som svek en å det grövsta. Varför skulle man vara "dum" för att man litar på en annan människa, särskilt den man älskar. Ingen älskar en cyniker.

 

Däremot är jag så jäkla trött på de människor som använder sig av diverse ursäkter för att vara otrogna.

"Buhu, px-et var stängt, posten försenad och internet låg nere så jag kände mig ensam."

 

Bit ihop och känn inte efter så jäkla mycket.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
hej , först o främst förstår jag inte vad otrohet har med utlandstjänst att göra. i min värld så är det ju ett jobb man gör oavsett om det är i kosovo , afghanistan eller annan plats.

Och då trasslar man inte med det egna könet oavsett om det är i eller ur ett förhållande.

 

Och att han skulle skulle på att han "mådde dåligt" klassar jag som rent skitprat. Hur kan man i dagsläget få en kosovomission att vara tung och jobbig ? det är inte direkt tidiga Bosnien missioner vi pratar om nu

 

 

Dock är det trist, försök vänd det till ngt bra. bättre att det bli av med honom nu än sedan. han verkade mest vara skräp ändå.

 

Hejsan Milidat!

 

Du verkar förestå den inställning bland hemmavarande som är en av de största anledningar till relationshaverier.

 

Jag vill kommentera din text lite

Det är väl bättre att "trassla med det egna könet" en någon annans?

 

Hur går du tillväga när du klassar hans prat om att må dåligt som skitprat?

 

Att det inte dör folk i högervarv eller att man inte dagligen är hotad är alltså en garant för att må bra?

 

Med din analys av mänskliga relationer betyder det alltså att det endast är folk som upplevt de svåra delarna av de tidigare bosnienmissionerna som får må dåligt och ha relationsproblem?

 

Är du religiös fundamentalist?

Link to comment
Share on other sites

Hejsan Milidat!

 

Du verkar förestå den inställning bland hemmavarande som är en av de största anledningar till relationshaverier.

 

Jag vill kommentera din text lite

Det är väl bättre att "trassla med det egna könet" en någon annans?

 

Hur går du tillväga när du klassar hans prat om att må dåligt som skitprat?

 

Att det inte dör folk i högervarv eller att man inte dagligen är hotad är alltså en garant för att må bra?

 

Med din analys av mänskliga relationer betyder det alltså att det endast är folk som upplevt de svåra delarna av de tidigare bosnienmissionerna som får må dåligt och ha relationsproblem?

 

Är du religiös fundamentalist?

 

Men snälla du.. hennes pojkvän har varit otrogen mot henne med en annan donna under sin missionstid... hur i helvetet kan du rättfärdiga det? Att välja att gå på uppenbara felskrivningar för att göra en poäng?

hur hade du kännt om det kom fram att din flickvän hade varit otrogen mot dig under tiden som du eventuellt varit iväg i 6 månader? Jag tror inte att du hade accepterat det med ett leende och tyckt att " men lilla gumman du va ju hemma själv i 6 månader, självklart ska du ligga med någon annan"

 

Att ligga med någon av de man gör mission med är aldrig ok om man har ett förhållande på hemmaplan, oavsett hur tungt eller besvärande det är att göra mission. Den hon menade med bosnienmissionerna är att det är _mer_ förståligt om någon som har en enorm psykisk påfrestning på sig gör rubbade saker än om någon som är i kosovo nu och (missöfrstå mig rätt) inte har det så besvärligt gör det. Min egen pojkvän är nere nu så jag anser mig har en hyffsad bild på vad som händer där nere iaf.

 

Känns det bra att racka på någon som har blivit lurad under flera månaders tid? Som har trott att hon hade något speciellt? Som trodde att hon va speciell? Och som sen inser att han inte är den som hon trodde att han va? Att han är kapabel att göra saker man bara drömmer mardrömmar om?

 

Full och trött svarar Fillan på detta inlägg...

 

Otrohet är INTE ok, oavsett om man är full, gör en mission eller om tjejen eller killen i fråga är mycket snyggare än den man är tillsammans med!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...