Tompa Posted February 4, 2003 Report Share Posted February 4, 2003 Såg idag när jag var på gärdet (övning pergite) att de flesta befälen från K3 hade på sig Gore-tex överdragsställ i M90 mönster mycket likt militaryshops Rain man system är detta något som har införts hos Jägarförbanden eller hadlar det som vanligt bara om provserirer? har tyvärr ingen bild på det än :( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thern Posted February 8, 2003 Report Share Posted February 8, 2003 Det handlar nog bara om provserier. Dom håller ju på att prova ut nya uniformer. Ingår i MARKUS-studien. Du kan läsa lite om den hos Försvarsmakten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bravo One Posted February 9, 2003 Report Share Posted February 9, 2003 Är det någon som vet om dessa GT jackor finns att få tag i på den civila marknaden? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NDR Posted February 12, 2003 Report Share Posted February 12, 2003 Det var förmodligen ett ställ av taiga som FJS tagit fram! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 NDR Har du någon mer info på taiga ställen? Taiga är ju ett förträffligt företag, vore trevligt om försvaret fått upp ögonen för dem. GMY Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted February 13, 2003 Report Share Posted February 13, 2003 Såg att det ligger en upphandling ute för I5´s äkning avseende just Gore-tex överdrags ställ, kolla unde upphandlingar på FMpubs sida om ni vill läsa mer... - HvPrsk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gabriel KB K3 04-05 Posted February 19, 2003 Report Share Posted February 19, 2003 (edited) Såg en ny uniform på ett K3 befäl när jag gick på bussen i fredags... det var inte någon av dom som tidigare länkats (kan vara taiga som någon nämnde men har inte sett bild på detta). Det var m90 mönster men hade förstärkta helfärgade gröna partier på axlar och armbågar (även någon annan stans tror jag(kommer inte riktigt ihåg)). Det såg ut att vara en vintermodell... såg ut att vara fodrat och hade även en huva. Det fanns dragkedje skydd på benen som var knäppta med kardborrband och en knapp tror jag... Någon som känner igen detta? Någon som har info om detta? det såg riktigt bekvämt ut... fodrat m.m. (såg dyrt ut..)(mycket bättre passform än nuvarande modell... ) OBS detta var inte en överdragsmodell! Edited February 19, 2003 by Gabriel KB K3 04-05 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NDR Posted February 20, 2003 Report Share Posted February 20, 2003 Det är Taiga K3 har köpt in till Yoff! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts