Jump to content

Kustjägarflagga

Cesium

Recommended Posts

Hejsan allihopa everybody!

Har sökt utan resultat här på forumet men... Blågul får gärna flytta om detta är en felpost.

Jag är på jakt efter en flagga med kustjägarmotiv, typ udden, balla bilder osv. att hänga på väggen. Har sökt utan resultat här på forumet men... Det skall helst vara en flagga, dvs av tyg men tipsa gärna om ställen att få tag på affischer osv också. Även snygga USMC flaggor(inte den där röda) typ "If it aint raining we aint training" är välkomna, men helst KJ! Även flaggor med thorleif/andra amf symboler går bra!

Anledningen till detta är att jag vill ha något på väggen som motiverar en att gå ut och springa även när regnet öser ner och termometern visa låga temperaturer.

Tack på förhand

//Cesium

Om man nu drömmer om att göra det och kanske vill ha en snygg sak på väggen som motiverar en att gå ut och springa trotts pissväder och minusgrader så är det väl helt ok? Jag skulle ALDRIG påstå att jag gjort GU där om jag inte gjort det!

Självklart ska du skaffa snygga väggbonader om du vill det!

Speciellt om dom kan fungera som "tränings-motivatorer"!

Nu vet jag inte särskiljt mycket om KJ, men för de flesta andra

förband har det funnits ganska mycket reklam-material, så

snokar man bara runt lite så kan man säkert hitta något skoj...

Jag hade för länge sen flera sånna planscher, bl a: från K-4.

Ett annat förslag är ju att förstora någon riktigt bra bild, eller

bygga ihop något snyggt i Photoshop. (Jämför med logotypen

högst upp på den här sidan.) Bara fantasin sätter gränserna!

Flak: Jag tror jag ska ta och ringa dem och fråga då ;-)

Stratoknaster: Tack för tipset, där kan man nog göra många vackra väggbonader :wub:

Gjorde en tillfälligt plansch med treudden i det där programmet, vart rätt ok men långt ifrån det jag eftersträvar...

OK, visst, ibland känns det helt ok att gå ut även i skitväder, har gjort det flera gånger utan att klaga men ibland känns det förjävligt... Kan väll inte vara fel med att vilja ha en extra sporre som rycker upp och påminner en om varför man gör det ibland?

Dessutom kan det ju vara fint att ha en snygg väggbonad med ens favorit motiv ;)

Det jobbiga är at svenskt försvar inte är lika "ballt" som tex. USA(enligt vanlige Svensson och vapentokiga 14åringar) så svenskt försvar är sjukt svårt att hitta =( Jag tror att vi får sätta vårt hopp till regementena, jag har mailat amf1 angående affischer/flaggor med både KJ och amf motiv, hoppas på svar snart :rockon:

tycker personligen inte du ska ha en KJ eller amf flagga på väggen om du inte gjort GU där. mina 10 sek.

Men nu ar ju Sverige tack och lov ett relativt frihetligt land dar medborgarna far hanga vad de vill pa vaggen.......

Hmm detta bör helst vara sissta OT inlägget i tråden så PMa mig svar. jag är inte riktigt hajj på juridik men som lilla jag fattat det är det olagligt att ha nazze prylar osv. hemma/på sig? Eller? Inte för att jag vill det men lite intresant fråga tycker jag:)

Ni som säger att jag inte ska ha det av diverse anledningar behöver inte posta för jag skiter ärligt talat i om ni tycker det.

Tjena. Vet att FJS har planscher att sälja... tror dock att det är deras medlemsklubb och inte förbandet i sig.... så det är nog föreningen kustjägarna du ska kontakta i första hand, inte amf1.

/tt :D

tycker personligen inte du ska ha en KJ eller amf flagga på väggen om du inte gjort GU där. mina 10 sek.

Men nu ar ju Sverige tack och lov ett relativt frihetligt land dar medborgarna far hanga vad de vill pa vaggen.......

delvis sant, och i min mening är vissa militära symboler förbehållna dem som förtjänat dem..

delvis sant, och i min mening är vissa militära symboler förbehållna dem som förtjänat dem..

fast nu är det ju inte direkt utb. tecken vi snackar, snarare något som går att jämföra med att ha Carolina Klüft med medhörande OS-guld på väggen.......

Är man KJ borde man väl snarare bli stolt i så fall kan jag ju tycka...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...