Jump to content

UrbanTerror gratis spel

tias

Recommended Posts

Dubbelpostar lite här för att få lite atention till tråden.

Skitbra spel som jag rekomenderar varmt till den som gillat spel som tex. Counter-strike (1.6). Tänkte prova 5minuter, fastnade i typ en timme :D

God natt

//Cesium

Dubbelpostar lite här för att få lite atention till tråden.

Skitbra spel som jag rekomenderar varmt till den som gillat spel som tex. Counter-strike (1.6). Tänkte prova 5minuter, fastnade i typ en timme :D

God natt

//Cesium

Fast svårare... man kan inte campa som man gör i Cs för då har du snart en m4 eller mp5 i bakhuvudet ;)

Om någon får strul med att installationen så säg bara till så ska jag försöka hjälpa er.

Kräver inte allt förmycket datapowa heller... skulle tippa på en PIII på ca 500mhz

Urban Terror är förmodligen det snabbaste spelet i sin klass just nu. Kombinationen av Q3:s strafejump med ett visst mått av realism(samt ett ofrånkomligt nerfande av vapnen ifråga), har gjort det till min favorit sedan 5 år tillbaka... Minst en timmes spel om dagen! :rolleyes:

Det finns inget som slår att blåsa skallen av någon med denna skönhet: SR8, laddad med 338 Lapua...

sr8.jpg

Tilläggas kan att till skillnad mot CS så behöver man inte hålla på och llama sig för att få ihop tillräckligt med krediter för att kunna skaffa sig ett anständigt vapen!

Om man dessutom använder sig av diverse script så kan man få ihop en hel garderob med glada kombinationer av både vapen och utrustning.

Skeppsnr 41: Förklara gärna det där med skripts :D

Hehe! :dribble:

Allvarligt talat, med scripts i detta sammanhang så avser jag endast enkla knep att snabbt kunna växla mellan diverse vapengarderober i samband med respawn!

Ett exempel:

I min autoexec.cfg så finns följande rad:

exec gear.cfg

Denna rad anropar följande cfg: (gear.cfg)

set load1 "set load vstr load2; set gear GaAOURA; ut_echo DE/AK/HE/Silencer/Kevlar/SNEAKY_BRUTAL"

set load2 "set load vstr load3; set gear GZIOTAA; ut_echo DE/SR8/MP5/HE/Medkit/SNIPER_STANDARD"

set load3 "set load vstr load4; set gear GZIOWAA; ut_echo DE/SR8/MP5/HE/Helmet/SNIPER_ROOF"

set load4 "set load vstr load5; set gear FNIOUAA; ut_echo DE/PSG/HE/Helmet/Kevlar/SNIPER_STEALTH"

set load5 "set load vstr load6; set gear GMAOURA; ut_echo DE/G36/HE/Silencer/Kevlar/SNEAKY_ALLROUND"

set load6 "set load vstr load7; set gear GNJORAA; ut_echo DE/PSG/HE/Helmet/Kevlar/SNIPER_LITE"

set load7 "set load vstr load8; set gear FMAQUAA; ut_echo DE/G36/SG/Silencer/Kevlar/SNEAKY_ALLROUND_SMOOKY"

set load8 "set load vstr load9; set gear GZIORAA; ut_echo DE/SR8/MP5/HE/Kevlar/SNIPER_KEVLAR"

set load9 "set load vstr load10; set gear GKAQXRA; ut_echo DE/HK69/SG/Kevlar/Llama_de_Luxe"

set load10 "set load vstr load11; set gear GcARAA; ut_echo DE/Negev/HG/Kevlar/Llama_de_Luxe2"

set load11 "set load vstr load12; set gear GMAOSRA; ut_echo DE/G36/HE/NVG/Kevlar/NIGHT_ALLROUND"

set load12 "set load vstr load13; set gear GeAOXRA; ut_echo DE/M4/HG/Kevlar/M4_Retro_de_Luxe"

set load13 "set load vstr load1; set gear GeAORUA; ut_echo DE/M4/HG/Kevlar/M4_Retro_Silence"

set load "vstr load1" // Default

På detta sätt så slipper jag hålla på att att fjanta runt i setupen inför olika banor mm.

När det gäller script med mer "stygg", inriktning så fungerar dessa bäst i spel typ TFC.

Funstuff!!!

Nån av er som har listat ut hur man byter huvudbonad?

Ruggigt kul spel. Kul att det är så varierat.

Lägg till följande rad i autoexec.cfg:

seta funblue "pimpgn"

Eller skriv /funblue i konsolen.

Själv kör jag alltid utan hjälm, just för att kunna bära min gröna hallickhatt! :camo:

Läs mer på Funstuff

Vad brukar ni heta när ni spelar. Jag brukar heta [C54]tias, }HAC{tias eller så bara tias. bara att säga hej ;) när vi ses :-P

Mitt spelarnamn (som jag kör med sedan 2000), är Frater_Frag. Vanligen med klantaggen !OLD! först.

Med andra ord, !OLD!Frater_Frag.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...