MikaelD Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Hej på er alla. Jag har länge tänkt på en ide som nu fullbordats. Det är en blivande samlingsplats för olika symönster som har med friluftsliv och liknande att göra. Så därför vänder jag mig till er på forumet som har för vana att sy olika fodral, påsar, väskor m.m. (I forumet Syslöjd och ryggsäcksfrossa blandannat) Tror ni att ni skulle kunna skick in era symönster för publicering på internet? Vad tror ni om idén? MÖP-mönstersamlingen Hoppas på framgång med hemsidan. Med Vänlig Hälsning MikaelD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelD Posted August 21, 2007 Author Report Share Posted August 21, 2007 Ingen som tycker att det är en bra idé? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 Tycker att det är en jättebra idé. Kom ihåg att Rom inte byggdes på en dag! Tips: Du kanske har större chans att få "napp" på: utrustning.se eller utsidan.se. Fråga även andersj.se om du får låna ett par mönster till din sida, han har kört ett par projekt i m90. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelD Posted August 21, 2007 Author Report Share Posted August 21, 2007 Tycker att det är en jättebra idé. Kom ihåg att Rom inte byggdes på en dag! Tips: Du kanske har större chans att få "napp" på: utrustning.se eller utsidan.se. Fråga även andersj.se om du får låna ett par mönster till din sida, han har kört ett par projekt i m90. Jättekul att du tycker det Mattson Jag startade en tråd angående detta på Utsidan.se men den blev raderad rätt så omgående, jag hade tydligen missat en paragraf i reglerna. Så jag gjorde som det stod och skickade iväg ett mail till Admin på Utsidan.se och bad om att få starta en tråd till hemsidan, fick då följande som svar: "Hej, Exakt den paragrafen. Närmare bestämt "Det är inte tillåtet med reklam eller värvningar i forum eller på andra platser utan att först ha fått redaktionens uttryckliga godkännande för detta" Vi har slitit med Utsidan i över 10 år, vill någon använda vår användarbas för att göra något eget så har vi annonsplatser. -Thomas" Riktigt tråkigt tycker jag då många av deras medlemar kunde fått tips och idéer därifrån... Hoppas på bättre framgång på SoldF. Mvh MikaelD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flak Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 Bra idé! Just den sida som du nämner ovan kan vara väldigt stroppig så fort det handlar om militär utrustning, så det är nog att föredra om vi kan slippa det folket... Jag tror säkert att sidan kan bli tillräckligt livlig ändå, även om den inriktar sig på SoldF:are. Man kan ju kanske bjuda in likasinnade från bra nätplatser i våra grannländer. - - - - - Vill bara nämna att länkarna Kontakt, mönster osv. är borkade i Mozilla. Sen saknar jag en lite närmare beskrivning av hur du vill att mönstren ska presenteras. Lectra-digitaliseringar , stoora bilder eller ritningar gjorda i Paint? Hur stora kan dom va? Vad vill du helst se? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelD Posted August 22, 2007 Author Report Share Posted August 22, 2007 Sådär, nu finns det nya uppdateringar på hemsidan (dock inga mönster ännu) Tycker ni att detta låter bra? Hur gör jag för att lägga upp mitt mönster? Om du har ett mönster som du vill skicka in för publicering, skicka det till [email protected]. Storleken på filen spelar ingen större roll men helst inte större än 8mb. Mönstrets filformat får vara i stort sett vilket som helst, det enda kraven som finns är: Man skall kunna se klart och tydligt vad det föreställer. Vilka mått som skall användas. Vart sömmarna skall gå.Det är även bra om ni har bilder på objektet i fråga som ni skickar med för att enklare kunna se det färdiga resultatet framför sig, samt en enklare sömnadsbeskrivning men detta är inget krav. MVH MikaelD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viper_FE Posted August 23, 2007 Report Share Posted August 23, 2007 Jättebra idé ! Ser fram emot att kunna sy upp egna saker utan att behöva leta runt i miljarder år efter mönster Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Furir Razer Posted August 23, 2007 Report Share Posted August 23, 2007 Idén verkar ju helt klart bra, men risken finns ju att folk sytt upp grejer utan mönster. Jag själv har fixat ett par grejer med hjälp av nål och tråd, men aldrig andvänt ett mönster. Så de hade ju varit bra om de går att vissa upp bilder på objektet och bara en skriftlig beskrivning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelD Posted August 23, 2007 Author Report Share Posted August 23, 2007 Så de hade ju varit bra om de går att vissa upp bilder på objektet och bara en skriftlig beskrivning. Det var en bra idé Om ni har beskrivningar samt bilder, skicka gärna in dem för publicering på hemsidan. Mvh MikaelD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelD Posted August 25, 2007 Author Report Share Posted August 25, 2007 Har ni några önskemål på vad ni vill se för symönster / beskrivningar på hemsidan? Någon speciell sak som ni viljat sy men inte haft orken att skissa på? Tips på bättre layout tages även jättegärna emot. Med vänlig hälsning MikaelD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted August 26, 2007 Report Share Posted August 26, 2007 Mycket bra idé faktiskt, fasten jag inte kan sy i huvud taget så tycker jag om att se vad andra har hittat på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelD Posted August 30, 2007 Author Report Share Posted August 30, 2007 Hej. Jag har nu uppdaterat hemsidan och gjort om designen lite. Jobbar även på att göra klart ett par mönster och beskrivningar för publicering. Om ni har något Mönster eller någon Beskrivning, skicka gärna in den för publicering. Med Vänlig Hälsning MikaelD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted August 31, 2007 Report Share Posted August 31, 2007 Bra idé, men jag får väldigt många "404 Not Found" när jag vill kolla ifall det finns några mönster där. Jag ska ta och försöka tåta ihop mönster på några av de saker jag har postat om här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelD Posted September 4, 2007 Author Report Share Posted September 4, 2007 Eskil: Detta är nu återgärdat. Det finns nu två beskrivningar tillgängliga. Tack till blandannat Flak för detta. Med Vänlig Hälsning MikaelD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted September 4, 2007 Report Share Posted September 4, 2007 Riktigt härliga idéer, vill se mer fort fort! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskil Posted September 5, 2007 Report Share Posted September 5, 2007 Eskil: Detta är nu återgärdat. Toppen! Då ska jag sätta mig ner med mina alster, ett måttband, en digitalkamera samt ett ritprogram och försöka åstadkomma något användbart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted September 5, 2007 Report Share Posted September 5, 2007 Har en 5-10 monster pa datan men problemet ar att jag maste gora dem forstaeliga for mer an mig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelD Posted September 5, 2007 Author Report Share Posted September 5, 2007 Det är jättekul att se att ni engagerar er! Jag har själv ett par mönster på papper som jag skall lägga in i datorn. Jag har även mönster till fältbyxorna på datorn men väntar på klartecken från skaparen och jag hoppas att det är okej att dem läggs upp. Jag håller på med en "förslagslåda" på hemsidan där man skall kunna skriva in sina önskemål på vad dem vill se för mönster/Beskrivningar. Coolhand: vad är det för mönster? MVH MikaelD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted September 5, 2007 Report Share Posted September 5, 2007 De monster jag har gjort hittills omfattar: Flerbruksficka/SJVficka med Molle Quadshingle magficka Dumpficka EnE ficka Mindre Multificka Mobil/Kamera ficka etc... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted September 5, 2007 Report Share Posted September 5, 2007 (edited) Någon som har ett mönster för en benplatta som sitter bra över benfickan på fältbyxor? Edit: elefantfingrar Edited September 5, 2007 by Berg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted September 5, 2007 Report Share Posted September 5, 2007 Over som i utanpa, eller over som i ovanfor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted September 6, 2007 Report Share Posted September 6, 2007 Utanpå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelD Posted September 11, 2007 Author Report Share Posted September 11, 2007 Berg: vill du beskriva lite mer hur vad du menar med en benplatta för en som inte riktigt är med på noterna? /MikaelD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted September 11, 2007 Report Share Posted September 11, 2007 (edited) I stil som dessa, bara att det är tomma "plattor" som man kan fästa fickor på dem. http://www.terrang.se/scroll.cgi?kategori=129 Sk. Tight Pads= http://www.blackhawk.com/category1.asp?D=D...=&priceend= http://www.recon.se/product_info.php?cPath...products_id=931 Edited September 12, 2007 by Berg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted September 11, 2007 Report Share Posted September 11, 2007 Jag kommer ha lite tid i helgen sa vi far se vad jag kan hitta pa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted December 4, 2007 Report Share Posted December 4, 2007 Bumpar: Vart tog sidan vägen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MikaelD Posted December 5, 2007 Author Report Share Posted December 5, 2007 Webhotellet som sidan låg på slutade fungera, jobbar på att lägga upp den på ett nytt under helgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
coolhand Posted December 5, 2007 Report Share Posted December 5, 2007 Har inte glomt bort att skicka monstren, men maste bara gora dem lasliga for nagon annan an mig... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viper_FE Posted December 8, 2007 Report Share Posted December 8, 2007 (edited) Hm, Tyst nu på ett tag? Vad har hänt med sidan, jag får upp att den ej existerar? Någon som kan ge mer info? // Viper_FE Edited December 8, 2007 by Viper_FE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted December 8, 2007 Report Share Posted December 8, 2007 Hm, Tyst nu på ett tag? Vad har hänt med sidan, jag får upp att den ej existerar? Någon som kan ge mer info? // Viper_FE http://forum.soldf.com/index.php?s=&sh...st&p=616622 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts