Guest Sernlo Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Jag får inte min mikrofon att fungera, det är en sådan här pryl vi snackar om: Jag får ljud ur hörlurarna men jag kan inte spela in min röst, har testat med Ventrilo och Windows Ljudinspelaren. Kontakterna är kopplade bak på "stora lådan" till ett Creative Sound Blaster Audigy.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Womack Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Kontrollera alla inställningar. Dels windows ljudinställningar, som du hittar antingen ner till höger på startfältet i form av en ikon som ser ut som en högtalare. Annars finns det i kontrollpanelen. Kontrollera även ev. program för ditt ljudkort. Kontrollera volym osv för mic. Jag hade samma problem och höll på att bli galen. Jag var precis redo att begå harakiri då jag hittade felet, som låg i att min mic var mutad i mitt ljudkorts programvara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sernlo Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Jag lyckades lösa problemet.. hade satt mic-hanen i fel hona på ljudkortet.. Men.. nu när jag spelar in låter det som jag sitter i ett maskinrum.. det är ett ständigt brummande eller hummande ljud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
stolpskottet Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Jag lyckades lösa problemet.. hade satt mic-hanen i fel hona på ljudkortet.. Men.. nu när jag spelar in låter det som jag sitter i ett maskinrum.. det är ett ständigt brummande eller hummande ljud? testa sänka ljudnivån in från mikrofonen så den inte tar in så mycket "runtomkring-ljud", pröva att ha den olika långt från munnen när du talar. har du otur har du köpt ett headset med en dålig mikrofon alltså att det är inget fel fel på den utan bara en kass mic från tillverkaren. och då är det inte så mycket att göra åt! ändra inställningarna gör du i kontrollpanelen->ljud och ljudenheter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 Vidare saker att kolla: Se så att du inte fortfarande sitter på fel kontakt. "Line-In" eller liknande saker kan kräva olika olika egenskaper än vad microfonkontakten gör vilket resulterar i oljud. Kolla så att ingående ljud i inställningarna verkligen är "Microphone" så att det inte är "Line-in" "What-You-Hear" eller liknande. /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.