Jump to content

Höjden av smaklöshet

UAV

Recommended Posts

... är nog travhästnamn. Exempel:

1 - Dumle Loss (Joakim Wallin)

2 - Kito du Vivier (Jos Verbeeck)

3 - Lassiter (Conrad Lugauer)

4 - Super Light (Jörgen Westholm)

5 - Thai Tanic (Björn Goop)

6 - Improve Ås (Erik Adielsson)

7 - Hot Tub (Åke Svanstedt)

8 - General du Lupin (Örjan Kihlström)

9 - Order By Fax (Per Lennartsson)

10 - Born at last (Lutfi Kolgjini)

Och svensk kvasiadel, dvs personer som tar sig namn som påminner om adliga diton för att få anseende, samt personer som byter sitt sson-namn mot t.ex. Krabbefjord.

Höjden av smaklöshet tycker jag sammanfattas alldeles fantastiskt bra i Bloggen Katastrofala Omslag även om det mest handlar om historisk smaklöshet (70-80 talet). Se tråden "Sveriges roligaste Blogg?".

Höjden av smaklöshet tycker jag sammanfattas alldeles fantastiskt bra i Bloggen Katastrofala Omslag även om det mest handlar om historisk smaklöshet (70-80 talet). Se tråden "Sveriges roligaste Blogg?".

Det där med indiandrömfångare från Hobbex var ju jäkligt roligt.

Fejk-crocs (foppatofflor)

Hela idén med tofflorna är materialet, som är bra för fötterna.

Det används INTE i kopiorna

Njae, varför skulle fejk-crocs kallas foppatofflor? Han gör ju reklam för orginalen, inte kopiorna.

Men ja dom är smaklösa, både orginalen och kopiorna.

Annars är schlager det smaklösaste jag vet.

Jag håller med Krook. Frivilligt Gällivarehäng. Det är inte snyggt.

Jag måste dock försvara tofflorna. Köpte originalen när det var relativt nytt. Dom är sköna, och känns väldigt fotriktiga. Men vid den tidpunkten trodde jag aldrig att det skulle sprida sig utanför sjukhus. Jag köpte svarta. Folk tyckte jag var lite "tråkig", men idag ångrar jag inte färgvalet en sekund. :)

Och svensk kvasiadel, dvs personer som tar sig namn som påminner om adliga diton för att få anseende, samt personer som byter sitt sson-namn mot t.ex. Krabbefjord.

Rekordet måste ju ändå vara försöket att få kalla sig Gyldenstråhle... Humor!

Fejk-crocs (foppatofflor)

Hela idén med tofflorna är materialet, som är bra för fötterna.

Det används INTE i kopiorna

Det spelar ingen roll hur sköna de är, man ser ändå ut som en idiot i dem. Kan mycket väl ha förståelse för att folk vill ha sköna skor på jobbet, men kunde man inte ha gjort dem snyggare? INGEN över 7 år kan tycka att det är snyggt.

Guest J-Star
Det spelar ingen roll hur sköna de är, man ser ändå ut som en idiot i dem.

Det enda som spelar någon roll är hur sköna det är. För någon som exempelvis jobbar inom vården och spenderar ett 10-timmar pass till 95-100% av tiden på fötterna hamnar estetiken långt bak i prio-ordningen. Idiot är den som kommer hem ledbruten och med fötterna som uppsvällda klumpar, knäna som smärtbollar och benhinnorna i ett sådant tillstånd att man är beredd att ta rakhyveln för att avlägsna dem, och allt detta bara för att man ville se "snygg" ut.

En anekdot som farsgubben brukar dra... sanninghalten kan debatteras men moralen i historian är glockren:

En reporter skickas till svenska motsvarigheten till Hillbilly Hell... d.v.s. ett köldhål någonstans i de elproducerande älvarnas förlovade avkrokar. Storstadsbo som han är har han naturligtvis inte köldrustat sig utan huttrar tänderna till kalkgrus medan tårna förvandlas till istappar och pungkulorna klingar med iskristallernas klara stämma när de slår mot varandra. Yrkesman som han är gör han sitt uppdrag, intervjuer, undersökningar och whatnot... men till slut kan han inte motstå utan frågar någon av lokalförmågorna:

- F-f-fryser ni aldrig här uppe?!

- Näääe... svarar lokalbon. Hä ä' bar' idiot'r som frys'.

Reportern studsar till. Vafals, står gubb-fan och förolämpar honom mitt på mörkan dag?! Med tillkämpat lugn frågar han:

- Vad menar du?

- Jooo... svarar gubben. Hä ä' ju bar' idiot'r som int' kan klä på si' ordentl'gt.

/J

Det enda som spelar någon roll är hur sköna det är. För någon som exempelvis jobbar inom vården och spenderar ett 10-timmar pass till 95-100% av tiden på fötterna hamnar estetiken långt bak i prio-ordningen. Idiot är den som kommer hem ledbruten och med fötterna som uppsvällda klumpar, knäna som smärtbollar och benhinnorna i ett sådant tillstånd att man är beredd att ta rakhyveln för att avlägsna dem, och allt detta bara för att man ville se "snygg" ut.

Som jag menade med mitt tidigare inlägg, de må vara hur sköna och ortopediskt korrekta som helst, men det förändrar inte det faktum att de är smaklösa så det förslår.

/J

Det enda som spelar roll är att de är funkis. Och det visade de sig inte vara.

ett par patienter var nära att mista livet när dialysmaskiner mm slogs ut

av de tiotusantals volt statisk eletricitet som foppa-toffeln visade sig alstra

när vårpersonla hasade omkring 10 timmar om dagen i dem. Numera är de

förbjudna på de flesta sjukhus, tack och lov.

Folket inom sjukvården bör gå till en yrkesbutik och köpa riktiga arbetsskor med

antistat /ESD sula. De är minst lika fotriktiga, sköna, bekväma praktiska

som foppatoffel mm. dessutom helt fria från statisk elektricitet.

Foppatoffeln har nog inga fördelar som inte finns att uppbringa i andra skor,

dessutom utan nackdelarna.... fast å andra sidan jobbar, man på ett elbolag kanske

de är kul.

/martinator

/J

Det enda som spelar roll är att de är funkis. Och det visade de sig inte vara.

ett par patienter var nära att mista livet när dialysmaskiner mm slogs ut

av de tiotusantals volt statisk eletricitet som foppa-toffeln visade sig alstra

när vårpersonla hasade omkring 10 timmar om dagen i dem. Numera är de

förbjudna på de flesta sjukhus, tack och lov.

Folket inom sjukvården bör gå till en yrkesbutik och köpa riktiga arbetsskor med

antistat /ESD sula. De är minst lika fotriktiga, sköna, bekväma praktiska

som foppatoffel mm. dessutom helt fria från statisk elektricitet.

Foppatoffeln har nog inga fördelar som inte finns att uppbringa i andra skor,

dessutom utan nackdelarna.... fast å andra sidan jobbar, man på ett elbolag kanske

de är kul.

/martinator

Utav helvete OT, men källa frågas? Mig veterligen är det enda allvarliga som hänt i Norden att en ljuskälla för hepatitbehandling började det slå gnistor om, därtill osäkert om det var tofflornas fel.

Statisk elektricitet har varit ett problem på sjukhus läääänge. Källor till detta? Billiga arbetskläder i syntethybridmaterial, plastigt golv som inte bonas alltför ofta, etc. MTA (MedicinskTekniskaAvdelningen) på Sveriges större sjukhus har gjort försök med dessa och kommit fram till att crocs alstrar lika mycket statisk elektricitet som vårdens vanligaste arbetssko, birkenstock. Igår lättade KS som mig veterligen sista sjukhus i Sverige på förbud mot crocs, ty det finns inga hållpunkter för detta.

Fördelen m crocs är att de är hygieniska, du kan slänga dem i spolon och ångdesinfecera dem i någonstans kring 80grader.

De är fotriktiga och ffa lätta.

Ja, färgerna är apfula, därför har jag svarta.

Därtill dör inte patienten om du stänger av dialysmaskinen under dialys, var har du läst det? Eller jobbar du efter eget huvud?

MVH/ Pzkfw Ssk KS/DS

Guest J-Star
Utav helvete OT, men källa frågas? Mig veterligen är det enda allvarliga som hänt i Norden att en ljuskälla för hepatitbehandling började det slå gnistor om, därtill osäkert om det var tofflornas fel.

Statisk elektricitet har varit ett problem på sjukhus läääänge. Källor till detta? Billiga arbetskläder i syntethybridmaterial, plastigt golv som inte bonas alltför ofta, etc. MTA (MedicinskTekniskaAvdelningen) på Sveriges större sjukhus har gjort försök med dessa och kommit fram till att crocs alstrar lika mycket statisk elektricitet som vårdens vanligaste arbetssko, birkenstock. Igår lättade KS som mig veterligen sista sjukhus i Sverige på förbud mot crocs, ty det finns inga hållpunkter för detta.

Fördelen m crocs är att de är hygieniska, du kan slänga dem i spolon och ångdesinfecera dem i någonstans kring 80grader.

De är fotriktiga och ffa lätta.

Ja, färgerna är apfula, därför har jag svarta.

Därtill dör inte patienten om du stänger av dialysmaskinen under dialys, var har du läst det? Eller jobbar du efter eget huvud?

OT: Finns inget jag gillar så mycket som när sakkunniga säger sitt. Snyggt jobbat Pzkfw! :worthy:

/J

Fortfarande OT:

Källor? Förutom diverse hysteri i dagspressen: Dagens Medicin och Dagens Medicin igen, så det är inte konstigt att man kan tro att dom är farligare än andra skor. Man får ju hoppas att både Björn Lövqvist och Stefan Engqvist har viss insikt, och bör kunna betraktas som relativt sakkunniga. :worthy:

Om förbudet är lyft så är det bra med det, för jag har själv upplevt färre märkbara urladdningar (hittills inga) med Foppatofflorna, än med andra skor jag använt på sjukhus.

EDIT: mindre blev färre.

sillyka0.jpg

I would like to point out that this thread is displaying a distinct tendency to become silly.

Nobody likes a good laugh more than I do ... except perhaps my wife ... and some of her friends.

Oh yes, and captain Johnson. Come to think of it, most people like a good laugh more than me, but that´s besides the point.

I am warning this thread not to get silly again.

Åter till vad var och envar anser vara höjden av smaklöshet.

Tjafsande fram och tillbaka angående en visst typ av skodons vara eller icke-varande lämnas därhän.

Alla tycker vi förmodligen olika i den frågan. Åter till ämnet!

/BLÅGUL

Det smaklösaste jag vet är tomma bokhyllor fyllda av "prydnadssaker" typ samlarporslin (en del av servisen i månaden till döddagar + frakt).

Det näst smaklösaste är bokhyllor fyllda av böcker om astrologi och amerikansk lycko-psykologi.

Det tredje mest smaklösa är nyrenoverade, dyra, kök, där man blir bjuden på illa lagad finmat. Tacka vet jag rotmos med fläsklägg! Lamm är också gott.

Guest J-Star

I mitt tycke är det sanslöst smaklöst att konsumera skvaller... såväl skitsnack i fikarummet som att lägga pengar på skvallerindustrin som Svensk Gam-tidning, Vänt i Häcken, Aftonbladet och så vidare. Tacky...

/J

Adidas träningsbyxor med knappar i sidan. De nedre skall vara oknäppta och blotta en vit strumpa i valfri plasttoffel. Bäraren skall packa ned en kvällstidning i en fryspåse tillsammmans med red bull och en stock snusdosor, hasa sig ut till sin bil samtidigt som deras 3G telefon börjar ringa tillsammans med vibration.

Alla förslag är bra, och jag instämmer till fullo - svårt att rangordna dem!

hängsåkallingarnaellerbristendäravsyns

Jag har förärats lyckan att få se när detta gick fullkomligt överstyr (i våras om jag minns rätt)!

En underbar syn!

Ung slyngel som var tagen ur en populär tv-reklam, hade *ALLA* attiraljer och tillbehör en seriös hip-hop-hängare skall ha, shoppade i pressbyrån i Gallerian och var på väg ut med alla grejor samtidigt som hans vibrato-telefon ringer. Han börjar gräva efter telefonen, börjar tappa byxorna, tar tag i byxorna och börjar tappa läsken/grejorna han har köpt, får tag i telefonen och tappar greppet om allting annat - och brallorna åker ned till fotknölarna och några tjog åskådare börjar fnissa bortom all kontroll..! :rolleyes:

Personlig favorit: person som ska klä upp sig i sin kostym som sitter illa, klär sig i svarta "italienska" lågskor från Skokanonen samt vita tubsockor, gärna i kombination med Comb-Over och Opel Kadett med tonade rutor och blått neon-lkus från Hobbex..

Många här har sagt bra saker, tex. krook, och Apones lilla historia var bara för kul!

Men det absolut smaklösaste som finns och någonsin kommer finnas är tamigfan airsoftspelare i en illa sittande m90 bärande en BASKER och märken från tex. ISAF osv osv osv. Visst kan man spela i en m90, helt ok, men när man har en som bärs åt helvete fel och sitter illa och därtill bär märken man knappt vet vad de betyder, fan va arg jag blir.

En annan sak är massa klädstilar jag avskyr... Tänker inte ta upp dem med risk för att någon här tar illa vid sig...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...