Snögg Posted August 18, 2007 Report Share Posted August 18, 2007 Hej! Ny här på forumet och har sökt svar i detta ämne utan att blivit riktigt nöjd, men om jag dubbelpostar så får blågul gärna hänvisa mig. Jag har tidigare sökt utlandstjänst och är på gång att göra det igen som sjuksköterska. Mina frågor är: - Som sjuksköterska i sjukvårdsgrupp är man dagligen ute på patrull eller utgörs majoriteten av dagen på campen? Beskriv gärna hur en dag kan se ut´. - Vilket skydd har man som sjukvårdspersonal i Kosovo resp Afghanistan? Ska man dras med tunga automatvapet eller utrustas man med pistol? - Boende på resp missionsområde? Beredskap osv. Tacksam för lite hjälp med mina funderingar Mvh Snögg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted August 18, 2007 Report Share Posted August 18, 2007 Hej! Ny här på forumet och har sökt svar i detta ämne utan att blivit riktigt nöjd, men om jag dubbelpostar så får blågul gärna hänvisa mig. Jag har tidigare sökt utlandstjänst och är på gång att göra det igen som sjuksköterska. Mina frågor är: - Som sjuksköterska i sjukvårdsgrupp är man dagligen ute på patrull eller utgörs majoriteten av dagen på campen? Beskriv gärna hur en dag kan se ut´. - Vilket skydd har man som sjukvårdspersonal i Kosovo resp Afghanistan? Ska man dras med tunga automatvapet eller utrustas man med pistol? - Boende på resp missionsområde? Beredskap osv. Tacksam för lite hjälp med mina funderingar Mvh Snögg Kosovo: - Som sjuksköterska i sjukvårdsgrupp är man dagligen ute på patrull eller utgörs majoriteten av dagen på campen? Beskriv gärna hur en dag kan se ut´. Campen eller vagn. Åker du som ssk är du antingen uttagen på en sjuktransport eller på förbandsplatsen. Sjuktransport (sjvtp) har för närvarande 3 grupper var av 2 st står i ständig beredskap (oxa, sök olyckor etc). Hamnar du på förbandsplatsen är det daglig sjukvård på ett rullande schema mellan 4 ssk. Vilket som kommer du inte att patrullera (om du inte själv vill haka på skytte). - Vilket skydd har man som sjukvårdspersonal i Kosovo resp Afghanistan? Ska man dras med tunga automatvapet eller utrustas man med pistol? AK5 har samtliga (numera AK5C, och glock har en i vagnen (vagnchefen). - Boende på resp missionsområde? Beredskap osv. Barackboende, för tillfället 2 som delar på en barack. Beredskap, räkna med minst 65% av tiden i beredskap i allt från 5 min-60 min. Har du fler funderingar, tveka inte att pm:a! //A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snögg Posted August 18, 2007 Author Report Share Posted August 18, 2007 Hej! Ny här på forumet och har sökt svar i detta ämne utan att blivit riktigt nöjd, men om jag dubbelpostar så får blågul gärna hänvisa mig. Jag har tidigare sökt utlandstjänst och är på gång att göra det igen som sjuksköterska. Mina frågor är: - Som sjuksköterska i sjukvårdsgrupp är man dagligen ute på patrull eller utgörs majoriteten av dagen på campen? Beskriv gärna hur en dag kan se ut´. - Vilket skydd har man som sjukvårdspersonal i Kosovo resp Afghanistan? Ska man dras med tunga automatvapet eller utrustas man med pistol? - Boende på resp missionsområde? Beredskap osv. Tacksam för lite hjälp med mina funderingar Mvh Snögg Kosovo: - Som sjuksköterska i sjukvårdsgrupp är man dagligen ute på patrull eller utgörs majoriteten av dagen på campen? Beskriv gärna hur en dag kan se ut´. Campen eller vagn. Åker du som ssk är du antingen uttagen på en sjuktransport eller på förbandsplatsen. Sjuktransport (sjvtp) har för närvarande 3 grupper var av 2 st står i ständig beredskap (oxa, sök olyckor etc). Hamnar du på förbandsplatsen är det daglig sjukvård på ett rullande schema mellan 4 ssk. Vilket som kommer du inte att patrullera (om du inte själv vill haka på skytte). - Vilket skydd har man som sjukvårdspersonal i Kosovo resp Afghanistan? Ska man dras med tunga automatvapet eller utrustas man med pistol? AK5 har samtliga (numera AK5C, och glock har en i vagnen (vagnchefen). - Boende på resp missionsområde? Beredskap osv. Barackboende, för tillfället 2 som delar på en barack. Beredskap, räkna med minst 65% av tiden i beredskap i allt från 5 min-60 min. Har du fler funderingar, tveka inte att pm:a! //A Tack Alfie för svaren! Jag PM:ar dig om jag kommer på något mer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 Varför PM'a. Det är nog intressant för fler. Jag har i plan att inom 4-5 år söka utlandstjänst som syrra. Förutsatt att resten av familjen är med på noterna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 Varför PM'a. Det är nog intressant för fler. Jag har i plan att inom 4-5 år söka utlandstjänst som syrra. Förutsatt att resten av familjen är med på noterna. Ja det är väl egentligen bara att fråga på, så får man se vad som kan svaras på... Kanske finns något matnyttigt i denna tråden också: Sjukvårdare, skillnader på utbildningen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts