tinhead Posted August 17, 2007 Report Share Posted August 17, 2007 En lite udda men skojj nyhet. http://www.aftonbladet.se/trav365/article578813.ab Synd att man inte är här då och bevittnar det.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axly Posted August 17, 2007 Report Share Posted August 17, 2007 Även om jag inte är så mycket för hästar, så tycker jag också det var en kul nyhet. Utan att veta varför. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brigadgeneralen Posted August 18, 2007 Report Share Posted August 18, 2007 Fi donc vilken civilistattack på vår lysande förening. Tanken med den förening som äger Högvaktens hästar var knappast att det skulle travas på borg- gården! Var en av grundarna till detta och kunde nog inte ens drömma om denna missallians!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 Kommer inte travas någonting på yttre borggården så du behöver inte vara rädd Kusken (J.O. Persson) gjorde själv beriden högvakt som värnpliktig och har länge viljat ha med sin bästa häst på högvakten Jag tycker det är helt OK, han kommer ha Modell Äldre på sig och rida längst bak med stf:en vad är problemet? Den beridna högvakten är ju verkligen en enda stor reklampelare för FM och det skadar ju inte att Järsöfaks är med. Blir ju bara mer som får upp ögonen för den Beridna Högvakten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt.E Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 Den beridna högvakten är ju verkligen en enda stor reklampelare för FM och det skadar ju inte att Järsöfaks är med. Blir ju bara mer som får upp ögonen för den Beridna Högvakten nej, det kan inte skada alls. Kanske till och med några travtokiga tar sig till högvakten bara för att få se just denna hästen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gusten Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 Jag tänkte glida ner till den kungliga hufvudstaden imorgon och kika på vaktparaden. Något kul måste man göra på sin semester. Ved klyvningen får vänta en dag. Någon annan? /Gusten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boston Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 Håller på att gå igenom kamera utr inför morgondagens utflyckt, detta på order av C hemmet Hon titta på Järvsö, jag hoppas på lite fina bilder av det lilla vi har kvar att stoltsera med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vrom Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 Jag tycker det är helt OK, han kommer ha Modell Äldre på sig och rida längst bak med stf:en vad är problemet? Om han har giltigt skyddsvaktsförordnande ser jag inget större problem i att han tjänstgör under avlösningen. Annars blir det bara maskerad, och även om maskerad kan vara både kul och trevligt så ska det INTE blandas med militär tjänstgöring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted August 23, 2007 Report Share Posted August 23, 2007 Men kom igen, han red ju bara med ffs Lite väl mycket M Ö P och dra in skyddsvakts-grejerna. Den beridna högvakten drivs ju mestadels av en ideel förening så PR är extremt viktigt för deras överlevnad Något "Faksen" lätt fixar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MPMöller Posted August 23, 2007 Report Share Posted August 23, 2007 drivs och drivs.. det är dom som äger hästarna. Visst, blir inte mkt beriden högvakt utan hästar, men att säga att de e dom som "driver" alltet e väl att ta i. Många människor utanför föreningen som ser till att det blir beridna högvakter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Spartacus Posted August 24, 2007 Report Share Posted August 24, 2007 Självklart, den beridna högvakten vore inget utan soldaterna som utför dem, men det ändrar inte faktumet att Föreningen är ideel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MPMöller Posted August 24, 2007 Report Share Posted August 24, 2007 Menade inte bara soldaterna, Även alla befäl på K1 och dom få civila som jobbar där bidrar massor. Men du har absolut rätt i att föreningen behöver PR och pengar för att kunna fortsätta som dom gör idag. önskar bara att han hade kunnat hålla ngn sorts "tjänstemin".. känns bara fel att se ngn med de dumflinet i M/Ä. http://www.aftonbladet.se/trav365/article595579.ab Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt.E Posted August 25, 2007 Report Share Posted August 25, 2007 Jag tycker det är helt OK, han kommer ha Modell Äldre på sig och rida längst bak med stf:en vad är problemet? Om han har giltigt skyddsvaktsförordnande ser jag inget större problem i att han tjänstgör under avlösningen. Annars blir det bara maskerad, och även om maskerad kan vara både kul och trevligt så ska det INTE blandas med militär tjänstgöring. Nu är det väl ändå så att hela högvakten närmast är maskerad? Dock så ger den FM lite positiv publicitet, vilket är bra. Titta in på livgardets hemsida så kan du se att det fanns en massa personer som tagit sig till slottet bara för att se järvsöfax, men så fick de se lite mer. Enorm glädje runt coole Järvsöfaks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts