Jump to content

Beridna högvakten

Recommended Posts

Kommer inte travas någonting på yttre borggården så du behöver inte vara rädd

Kusken (J.O. Persson) gjorde själv beriden högvakt som värnpliktig och har länge viljat ha med sin bästa häst på högvakten

Jag tycker det är helt OK, han kommer ha Modell Äldre på sig och rida längst bak med stf:en vad är problemet?

Den beridna högvakten är ju verkligen en enda stor reklampelare för FM och det skadar ju inte att Järsöfaks är med. Blir ju bara mer som får upp ögonen för den Beridna Högvakten

Den beridna högvakten är ju verkligen en enda stor reklampelare för FM och det skadar ju inte att Järsöfaks är med. Blir ju bara mer som får upp ögonen för den Beridna Högvakten

nej, det kan inte skada alls. Kanske till och med några travtokiga tar sig till högvakten bara för att få se just denna hästen.

Jag tycker det är helt OK, han kommer ha Modell Äldre på sig och rida längst bak med stf:en vad är problemet?

Om han har giltigt skyddsvaktsförordnande ser jag inget större problem i att han tjänstgör under avlösningen. Annars blir det bara maskerad, och även om maskerad kan vara både kul och trevligt så ska det INTE blandas med militär tjänstgöring.

Men kom igen, han red ju bara med ffs

Lite väl mycket M Ö P och dra in skyddsvakts-grejerna. Den beridna högvakten drivs ju mestadels av en ideel förening så PR är extremt viktigt för deras överlevnad

Något "Faksen" lätt fixar.

drivs och drivs.. det är dom som äger hästarna. Visst, blir inte mkt beriden högvakt utan hästar, men att säga att de e dom som "driver" alltet e väl att ta i. Många människor utanför föreningen som ser till att det blir beridna högvakter.

Menade inte bara soldaterna, Även alla befäl på K1 och dom få civila som jobbar där bidrar massor. Men du har absolut rätt i att föreningen behöver PR och pengar för att kunna fortsätta som dom gör idag.

önskar bara att han hade kunnat hålla ngn sorts "tjänstemin".. känns bara fel att se ngn med de dumflinet i M/Ä.

http://www.aftonbladet.se/trav365/article595579.ab

Om han har giltigt skyddsvaktsförordnande ser jag inget större problem i att han tjänstgör under avlösningen. Annars blir det bara maskerad, och även om maskerad kan vara både kul och trevligt så ska det INTE blandas med militär tjänstgöring.

Nu är det väl ändå så att hela högvakten närmast är maskerad? Dock så ger den FM lite positiv publicitet, vilket är bra.

Titta in på livgardets hemsida så kan du se att det fanns en massa personer som tagit sig till slottet bara för att se järvsöfax, men så fick de se lite mer.

Enorm glädje runt coole Järvsöfaks