469 Posted August 15, 2007 Report Share Posted August 15, 2007 alla har vi väl gjort äckliga saker, vissa snuskigare än andra. jag blev redan sommaren 2004 känd på kungsholmen för att tycka att allt är äckligt, men då hade jag ännu inte gjort det jag just gjort: skurat en soptunna inkleggad i en smet bestående av rutten skarv, vita små larver, flugor, klorin och ruttna sopor. lite annat äckligt har jag också gjort: rensat diverse avlopp på kungsholmen utan handskar skurat nerspydda toaletter på falken samtidigt som sjögången kastar runt det som ligger på durken sett en drunknad människa HLR på en nerspydd person sett en klasskompis ta en överdos tömt TC under bajsritualer (åk aldrig till lungö) hållt i en levande människas tarmar hjälpt till vid en födsel sett ett smalben gå av och lägga sig i 90° vinkel medan det skär ut genom skinnet bytt tjejgrejer på en näst intill okänd människa dragit knäskålar och axlar rätt bytt blöja på vuxna människor sett en människa få en skida genom magen vridit nacken av en halv kanin men det är nog inget av detta som slår dagens verksamhet, höööög barf warning! så, nu är det er tur, få mig att må lite bättre... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted August 15, 2007 Report Share Posted August 15, 2007 Bensår är ingen picnic. /J, med förflutet som sommarvik inom hemtjänsten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cf112 Posted August 15, 2007 Report Share Posted August 15, 2007 Jag är skyldig till något äckligt. Efter en kräftskiva för två år sen med ca 30 personer så fanns dagen efter det oundvikliga kvar. En svart sopsäck fullknökad med kräftskal, blöta papptallrikar, använda kräftsölade servetter, ölburkar, plastmuggar med mera. Denna blev sen ståendes ca tre veckor i trädgården. Varför???? Hur dum är man? Blir säcken MINDRE äcklig efter flera veckor i solsken? Eller att kråkorna drar runt kräftmög över hela gräsmattan? Vad gör man med denna samling riskavfall? När man dessutom har källsortering med egen kompostering? I ren panik åkte hela rasket in i baksätet på en Volvo 245. Samma dag ringde jag till bilskroten... Tre dagar senare kom en lastbil med kran och plockade bort den nu fullständigt kontaminerade bilen. Jag hörde aldrig av skrotfirman, men jag har många gånger funderat på om någon fick för sig att öppna dörrarn i den där bilen, eller vad som hände när dom pressade den till en plåtkub... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sernlo Posted August 15, 2007 Report Share Posted August 15, 2007 Fick en nyproducerad brun gåva i handen av en dement patient.. den skulle jag tydligen rama in tyckte patienten.. det gjorde jag inte. Pris ske Gud för skyddshandskar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
102:an Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 Mitt bidrag är väl lite tamt i jämförelse med ovanstående, men jag kan fortfarande få kväljningar när jag tänker på situationen. Detta trots att det är ca 20 år sedan. Jag satt på tunnelbanan på väg till mitt sommarjobb, lite sådär lagom morgontrött. Det är ganska mycket folk i vagnen, några står upp. Plötsligt känner jag hur det börjar lukta skit (bokstavligen). Jag tittar mig om men ser inte vad som kan vara källan till odören. Lukten finns dock kvar och jag vänder mig om och tittar lite noggrannare. Tror knappt mina ögon när jag ser en man stå där mitt i vagnen bland allt folk med en stor hög bajs i sin hand. Han måste ha tillverkat högen där inne i vagnen för han hade varit i vagnen en bra stund innan lukten uppträdde. Folk runt omkring såg som vanligt ganska oberörda ut. Det är ju ingen som vågar reagera, vem vet vad han hade gjort med högen i så fall. Karln gick av vid samma station som jag och började titta sig förvirrat omkring. Han visste nog inte vart han skulle göra av högen i handen. Det slutade med att han gick fram till tunnelmynningen och skrapade av handen mot insidan av tunnelväggen. Jag hade kvar lukten i näsan och synen för ögonen hela dagen. Som sagt så kan jag än idag få kväljningar när jag tänker på detta. Blä!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
469 Posted August 16, 2007 Author Report Share Posted August 16, 2007 haha, ptja, vad kan man säga? bajs är äckligt.. idag såg jag en överkörd grävling på väg hem från gymet, eller, det var ett grävlingshuvud och hans inälvor.. gross Link to comment Share on other sites More sharing options...
sgt Odh Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 Här kommer mitt bidrag. Kanske inte tillräckligt äckligt, men det räckte när jag var sju år gammal. Jag gick på betongkanten på gödselhögen och råkade kliva lite fel och hamnade i halvflytande kobajs till midjan. Då detta var på den gamla goda tiden så hände följande: Mamma hämtade skottkärran som jag fick åka i för att inte sprida skit över hela gräsmattan. Vatten värmdes (femlitersgryta) och tvagning medelst skurborste, såpa (det häftigaste rengöringsmedel vi hade hemma då) och kallvatten (fem liter varmt räcker liksom inte) genomfördes. Resultat: en rödskrubbad, frusen, ledsen och såpaluktande pojk som lärt sig att inte ramla i igen. Vad är sensmoralen i denna berättelse? Ramla inte ner i skiten, det gör ganska ont att bli sanerad med skurborste och kallvatten. Slutade jag gå på gödselhögen? Nej, men jag såg till att inte ramla i. Learning by doing. samma sak som när man lär sig att inte ramla ner från träd. Med denna upplevelse som bas har jag utvecklat en uppfostringsmetod för att få barn att inte ramla i dammar och annat. Man tar med hela dagisgruppen ut till kvävefälla-dammen intill dagis en råkall novemberdag. Hela dagisgruppen ställer sig i en ring runt dammen och håller ett snöre bakom ryggen. Helt plötsligt drar fröknarna i snöret och alla ungarna åker i och blir jätteblöta och rädda. Efter att alla ungarna lyfts upp så går man sakta tillbaka lagom så att de börjar frysa rejält. När man kommer in så torkar man ungarna osv. Om detta funkar så skall kopplingen ramla i dammen - frysa och bli rädd fastna i undermedvetandet och få dem att hålla sig borta från dammen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimbo Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 Med denna upplevelse som bas har jag utvecklat en uppfostringsmetod för att få barn att inte ramla i dammar och annat.Man tar med hela dagisgruppen ut till kvävefälla-dammen intill dagis en råkall novemberdag. Hela dagisgruppen ställer sig i en ring runt dammen och håller ett snöre bakom ryggen. Helt plötsligt drar fröknarna i snöret och alla ungarna åker i och blir jätteblöta och rädda. Efter att alla ungarna lyfts upp så går man sakta tillbaka lagom så att de börjar frysa rejält. När man kommer in så torkar man ungarna osv. Om detta funkar så skall kopplingen ramla i dammen - frysa och bli rädd fastna i undermedvetandet och få dem att hålla sig borta från dammen. det låter som... en dålig idé, snudd på nått olagligt... jag skulle bli förbannad om någon gjorde så mot någon närstående. Jag tvivlar inte på att barnen blir jätterädda och aldrig går nära dammen.. men.. kan vi inte slå dem med en käpp eller nått istället när vi ändå är igång? *Ironi* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liquid Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 - Hjäpte till när ett lavemang skulle sättas på en avföringsinkontinent patient. Det var ingen vacker syn. Den patienten bidrog till en del andra snuskigheter också. Mer bör inte sägas. - När jag var liten kletade jag och polarna in en rutschkana i hundbajs samt urinerade i den. Sedan utfördes samma procedur på en gunga, fast med en kamrats bajs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krigsmakten Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 hjälpt till vid en födsel Hör det hemma i snusktråden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 hjälpt till vid en födsel Hör det hemma i snusktråden? Eh... en födsel är långt ifrån alltid en uppevelse i rosa & fluff. Det är ofta flertalet kroppsvätskor inblandade i en sådan händelse... och i riklig mängd. Att så många människor ändock tar sig igenom födslar med liv och hälsa i behåll är nog det som egentligen skall kallas för Livets Mirakel. 30 minuter senare när alla bloddränkta dukar är bortplockade, mamma ihopsydd, bäbis tvättad och blöjad, pappa väckt ifrån sitt svimmningsanfall(*) och sängen ser helt nybäddad ut och man sitter där med knyttet på armen... då är allt glömt och man funderar på "Kanske skulle vi göra det här igen". Är övertygad om att nyförlösta bäbisar ångar någon slags knark som slår sig direkt på föräldrarnas minne och suddar bort allt obehagligt som hände under förlossningen. /J (*) Nej, jag svimmade inte. Men det är ej ovanligt att pappor går i däck... och jag har full förståelse för det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amfibieslusken Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 Tja, torkar upp diarré, byter stomipåsar och liknande flera gånger i veckan (sommarjobb och extraknäck under studierna). Har en patient vars avföring ser ut som gelé som ibland följer med leverpastej och lite blod också från hemorrojden hon har. Vissa är dementa och kletar avföring i ansiktet på sig själva och stoppar det i munnen för att sen räcka ut tungan och visa hur mycket de tycker om det. För några veckor sedan hittade jag en avliden man för första gången. Han hade legat död i elva dagar. Han var svart, uppsvälld och det luktade allt annat än rosor i lägenheten. En äcklig sak som jag själv har gjort hände förra sommaren. Jag hade lagat köttfärssås i en kastrull som jag glömde att diska och hade glömt locket på. Förra sommaren var som bekant mycket varm och efter en vecka lyfte jag på locket och kastrullen var full av maskar. Det var första och sista gången jag glömmer bort att diska efter matlagningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomS Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 En dag på sommarjobbet förra året som vaktmästare på ishallen skulle jag flytta plastbehållare till en container för restavfall men då var det nån duktig person som hade slängt sin kompost där istället som naturligtvis jag fick plocka upp och köra till en annan container, som var till för just kompost. Skatorna hade ju varit framme så det var stora hål i påsarna, där rann det ut lite av det ena och det andra av typen gul-brun sörja med innehållande ris. Det luktade ungefär som en blandning av pastasallad, ättika, bajs och surströmming, riktigt så det stack i näsan när man andades. Där stod jag mitt i containern fylld med detta och kände mig som en sopa. Ingenting mot vad ni verkar ha gjort men det var iaf det snuskigaste jag har gjort.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan F Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 Efter att ha haft kontakt med vården ett tag nu och ett par små barn är man - om inte immun - så i alla fall härdad mot bajs, kräks etc. När jag var runt 12 klättrade vi runt kring ett dass. Jag lyckades trampa igenom en fylld tunna. Det var inget skoj alls. Ammoniakdoften gick aldrig ur skorna. När jag var runt 20 använde jag en pissoar vid Fridhemsplan (en rund, oupplyst sak). Tyvärr hade någon annan använt den före mig. Och bajsat mitt på gallergolvet. Vet inte hur länge jag gick och skrapade skorna på trottoarer, träd och grässmattor innan jag kände mig normal igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dr. T-68 Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 Jag jobbade extra på bårhuset när jag studerade. Saker behöver inte vara relaterade till avföring för att se snuskigt ut eller vara snuskigt. Detta även om personer brukar ha svårt för att hålla sig när de lämnat jordelivet. Frontalkrock med berg, MC olyckor, drunknade som legat i vatten för länge eller hittade efter ett tag i naturen gör att folk inte ser ut som de brukar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
469 Posted August 20, 2007 Author Report Share Posted August 20, 2007 uuuu, såg precis ett program på 3an om en kvinna som var för kroppshår och ville att alla andra skulle vara det också. därför anordnade hon en modevisning med underkläder gjorda av kroppshår. alla modeller fick låta håret växa innan. uuuuuu, vad gross! de hade päls på benen! det var seriöst värre än alla killars ben jag nånsin sett! trodde faktiskt inte att det fanns kvinnor med skäggväxt som inte rakade sig... menmen, man lär sig nya (och äckliga) saker var dag! nu är ju det här en personlig åsikt, men jag står för att jag tycker det är äckligt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
469 Posted August 27, 2007 Author Report Share Posted August 27, 2007 kom på en grej som hände när vi var ute och rodde valbåt i k-krona skärgård. fänriken som är med oss säger på skämt att om personen i fråga dricker upp allt spad som är kvar från "päronhalvor i sockerlag" så är han kung. eeeeh, sagt och gjort, killen skriker "jag ska göra fänriken stolt!" och börjar dricka, kräks, dricker, kräks, dricker, tills han druckit upp allt, måste ha varit iaf en liter spad i den där burken.. yick! "jag undrar hur ens eget piss smakar.." avslutar äckligheterna och övriga sjömän får ett snuskigt minne för livet... är du nöjd nu, ditt svin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stocken Posted August 29, 2007 Report Share Posted August 29, 2007 Vad är "tjejgrejer" för något? bytt tjejgrejer på en näst intill okänd människa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stocken Posted August 29, 2007 Report Share Posted August 29, 2007 Räknas det att berätta en historia jag läste en gång (håll i er nu)? Det var på en bar i Texas. Innanför dörren stod en potta, som alla som kom in i baren fick spotta i. Och var det så att man missade så fick man ta en svälj av pottans innehåll (och det var inte bara saliv… ). En dag kom det in en stor stöddig kille, stannade till och fick se pottan. ”Vad är den till” frågade han bartendern. Han svarade ”den ska alla som kommer in spotta i”. ”Jaha” sade killen som just kommit in, spottade och... missade... "Du vet vad som gäller", sade killen som satt intill. "Ja" svarade killen, som just kommit in, och satte pottan till munnen. Och han drack och drack, ända till dess pottan var tom. Då sade hans om satt där innanför dörren: ”du behövde ju inte dricka ur alltihop, det hade ju räckt att bara ta lite grann”. ”Ja jag vet, men det gick inte att bita av…” svarade han -------------------------------- Ett par egna, äckliga upplevelser... den första var när jag och en kompis var på soptippen i en icke namngiven stad för att titta efter saker som kunde vara bra att ha. Det var sent på kvällen och väldigt mörkt, och plötsligt sjönk jag ner med ena benet i ett hål... som var fyllt av någon äcklig grönsvart stinkande dyngliknande sörja. Benet sjönk ner ända till höften... kompisen hjälpte mig upp, och så gick han till bilen och hämtade en sopsäck av plast som jag trädde på det byxbenet som vid detta laget inte doftade särskilt gott, och så skjutsade han hem mig. Jag tog av mig byxorna och ena strumpan och stoppade de i tvättmaskinen (konstigt att morsan inte undrade varför jag kom hem vid tiotiden den kvällen och genast börjar tvätta och att hon inte undrade varför jag bara tvättat ett par jeans och en strumpa, och så sent på kvällen dessutom). Gympaskon jag hade på mig minns jag inte vad jag gjorde med... förmodligen virade jag in skorna i en plastkasse och slängde. Och nästa grej... jag, morsan, syrran och min systerdotter som var liten då (tre, fyra år kanske) var på middag hos en vietnamesisk flyktingfamilj och de bjöd på någon sorts vietnamesisk mat. Jag satt bredvid min systerdotter, och strax efter att vi ätit klart varmrätten så visade det sig att hon inte tålde maten hon just ätit, och jag tittade mig snabbt efter något att hålla framför munnen på henne. Men det fanns inget, så det vara för mig att kupa händerna för att spyorna inte skulle hamna på bordet... efter den händelsen tappade jag aptiten... isch. Av Stocken Link to comment Share on other sites More sharing options...
469 Posted August 29, 2007 Author Report Share Posted August 29, 2007 Vad är "tjejgrejer" för något? bytt tjejgrejer på en näst intill okänd människa hmm, ptja, en gång i månaden får de flesta tjejer nåt som inte killar har. och då måste man åtgärda problemet... mer än så säger jag inte, det här är fobi på hög nivå! förstår du ändå inte rekommenderar jag biologiboken. när du ändå nämner spya: en kompis skulle köra hem mig och en kille efter en mycket lyckad kväll. killen som sitter framme i passagerarsätet känner att han måste spy, hinner dock inte säga till. för att inte spy ner hela bilen drar han ut halslinningen i sin t-shirt och spyr i tröjan.. jag var grymt imponerad! inte ens något litet stänk utanför!;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
South Posted August 29, 2007 Report Share Posted August 29, 2007 Under CC07 så var vi en tid förlagda på något som liknade ett agrart industriområde. Där fanns en stor gödselsilo/kloak av typen "hål i marken", med en ring betongblock runt som skulle hindra att någon trillade ner. Skiten såg ut att vara ganska fast eftersom det växte gräs på den. En av soldaterna tappade GIVETVIS ner locket till sin vattenflaska i sagda hål men ville inte hoppa ner själv så han övertalade en kamrat. När kamraten hoppade ner så visade det sig att skiten i själva verket hade egenskaper liknande kvicksand, och det blev ordentlig fart på folk at få upp honom. Han luktade inte gott och uniformen var det bara att bränna (om den inte varit lånad vill säga. Nu fick han låna en av drivmedelskuskarna som hade dubbel uppsättning). Tror inte att det skrevs någon vådahändelserapport på detta. EDIT: Detta var ju iofs militärt, men det är nog ändå det äckligaste jag kan tänka på såhär på rak arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stocken Posted August 29, 2007 Report Share Posted August 29, 2007 Aha jag jag gissade lite på det men var osäker på om du menade "bottenplugg" eller "musmatta" (får man skriva så? ) och så ville jag inte avslöja mig . Men hur kom det sig att tjejen inte bytte själv? Kännslig fråga, kanske . Av Stocken hmm, ptja, en gång i månaden får de flesta tjejer nåt som inte killar har. och då måste man åtgärda problemet... mer än så säger jag inte, det här är fobi på hög nivå! förstår du ändå inte rekommenderar jag biologiboken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
469 Posted August 29, 2007 Author Report Share Posted August 29, 2007 @ stocken hmm, säg så här: det finns en anledning till att personliga assistenter har skyhög lön... eftersom jag själv har fobi för sånt här så går jag inte in närmre på hur och var det byttes! dina benämningar var dessutom äckligaste idag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stocken Posted August 29, 2007 Report Share Posted August 29, 2007 Ok jag förstår ... (och jag ska inte jobba som personlig assistent märker jag) @ stocken hmm, säg så här: det finns en anledning till att personliga assistenter har skyhög lön... eftersom jag själv har fobi för sånt här så går jag inte in närmre på hur och var det byttes! dina benämningar var dessutom äckligaste idag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted August 29, 2007 Report Share Posted August 29, 2007 På tal om sådana tjejsaker så var jag tvungen att slänga en sådan åt en tjejkompis för hon vågade inte göra det inför de andra som vad i huset. (närmaste soptunnan var i köket). Sagt och gjort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
469 Posted September 1, 2007 Author Report Share Posted September 1, 2007 På tal om sådana tjejsaker så var jag tvungen att slänga en sådan åt en tjejkompis för hon vågade inte göra det inför de andra som vad i huset. (närmaste soptunnan var i köket).Sagt och gjort. uääää, vad äckligt! jag hade vägrat! dagens äckligaste syn: två feta alkisar som har analsex utanför tågstationen. tur jag inte åt frukost idag... yick! snusk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lobo Posted September 1, 2007 Report Share Posted September 1, 2007 Du måste varit bra när för att se att den gick in i skinkan istället för filén.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dizzy_keys Posted September 1, 2007 Report Share Posted September 1, 2007 Det kanske var två män? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest koenigsegg88 Posted September 1, 2007 Report Share Posted September 1, 2007 Haha! Vilka saker ni är med om, i veckan som gått så besökte jag ett äldreboende, på väg in genom huvudentrén möter jag en äldre herre. Han hälsa ,men verka inte helt bakom flötet. Tänkte inte mer på det, när jag kommer tillbaka ut efter mitt besök står han utanför och det blåser hyfsat. Då ser jag att han har ett 1 meter långt toa papper som sitter fast i byxorna vid rumpan, det fladdra fint i vinden. Haha tyckte det var skitkul och hade inte sinnesnärvaro att hjälpa honom! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teknikern Posted September 1, 2007 Report Share Posted September 1, 2007 Under CC07 så var vi en tid förlagda på något som liknade ett agrart industriområde. Där fanns en stor gödselsilo/kloak av typen "hål i marken", med en ring betongblock runt som skulle hindra att någon trillade ner. Skiten såg ut att vara ganska fast eftersom det växte gräs på den. En av soldaterna tappade GIVETVIS ner locket till sin vattenflaska i sagda hål men ville inte hoppa ner själv så han övertalade en kamrat. När kamraten hoppade ner så visade det sig att skiten i själva verket hade egenskaper liknande kvicksand, och det blev ordentlig fart på folk at få upp honom. Han luktade inte gott och uniformen var det bara att bränna (om den inte varit lånad vill säga. Nu fick han låna en av drivmedelskuskarna som hade dubbel uppsättning). Tror inte att det skrevs någon vådahändelserapport på detta. EDIT: Detta var ju iofs militärt, men det är nog ändå det äckligaste jag kan tänka på såhär på rak arm. I en sån har jag dykt när bonden hade tappat ner flytgödselpumpen. Det var ordentligt kringrört men lite tungsimmat och noll sikt. Då var det bättre sikt i granngårdens pissbrunn, där jag rensade det felgjutna avloppet från halm och bôs. *ja, jag tog bra betalt.* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.