Jump to content

Partionera

Jasså?

Recommended Posts

Acronis använder jag på jobbet iaf och tycker det fungerar bra. Saknar du samvete kan du kolla i piratbukten.

eller: länk

kostar 50$

eller g-parted. kolla http://gparted.sourceforge.net/ har dock inte testat det själv.

men gratis är som bekant gott!

pröva det kan inte mer än gå åt skogen!

Partitionera befintlig partition kan vara livsfarligt, har varit med om att det bara stannat och alla data försvunnit.

Gör istället en backup av det som ligger på disken nu, och formattera och partitionera om den.

/me håller med FkN av mer eller mindre samma anledning.

Gillar inte dubbel partionering av hårdiskar alls egentligen.

Jag förutsätter att du syftar på en c: d: etc. partitionering, varför gillar du inte det? Själv tycker jag det är rätt praktiskt, sökmässigt, att kunna ha saker på två olika partitioner.

Om man är en vanlig hemanvändare utan tillgång till stora lokalt kopplade diskar, hur gör man smidigt en backup på 160gb?

• Forumsledning

Jag delar upp allt i mappar eller på flera hårddiskar. Istället för att partionera runt i 1 hårdisk. Att något finns i en annan mapp till skillnad från en annan enhetsbokstav spelar ingen roll.

Då köper jag hellre två hårddiskar istället för en jättestor, så kan den ena gå sönder och då inte förlora allt som jag hade gjort om jag hade partionerat en enda stor.

Att söka går lika lätt oavsett om det är i en mapp eller i en annan hårddisk

• 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...