UAV Posted August 12, 2007 Report Share Posted August 12, 2007 http://www.wargs.com/other/ Notera speciellt Uma Thurman, William Rehnquist och Mark Wahlberg som jag vet har svensk släkt. Fröken Hilton har tydligen norskt/danskt påbrå. Ska man som svensk uttala William Rehnquist och Mark Wahlberg felaktigt bara för att de bor på andra sidan pölen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lebos Posted August 13, 2007 Report Share Posted August 13, 2007 Enligt filmen Babas Bilar så är grundaren till Ford, Henry Ford ursprungligen från Norge. Han hette Henry Fjord innan han bytte så att jänkarna kunde uttala hans namn. Nån som e släkt kanske... Inte direkt någon källkritik Men den här tråden rör ju inte på sig.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
trädet Posted August 13, 2007 Report Share Posted August 13, 2007 En kompis är ju släkt med Uma Thurman. Närmsta jag kommer till kändisar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomS Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 Jag är släkt med Ingemar Stenmark. Det sägs även att Anja Pärson är invävd på något sätt i den släkten. Var nyligen upp till tärna och hälsade på en del faktiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UAV Posted August 19, 2007 Author Report Share Posted August 19, 2007 En kompis är ju släkt med Uma Thurman. Närmsta jag kommer till kändisar... Hennes mormor står ju staty i Trelleborg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sisu Fräkne Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 Släkt med sångaren i Europe, gammel kungarna Tveskägg, Gorm den gamle och Emund Slemme. + lite andra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gislemark Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 Min mor är tremänning med Ann Margret Skule nästan skämmas om det visade sig att jag var släkt med fröken Holton.....Dummare våp till fruntimmer får man leta efter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Obbelix Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 Släkt med Erik Segersäll far till Olof skötkonung Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sljivovica Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 Adam & Eva, räknas det..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gusten Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 Jag är släkt med Peppe Eng på Tv 4. /Gusten Edit: Stora bokstäver på namn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
033 Posted August 19, 2007 Report Share Posted August 19, 2007 för att nämna några Carl X Gustav Selma Lagerlöf Link to comment Share on other sites More sharing options...
UAV Posted August 19, 2007 Author Report Share Posted August 19, 2007 Den här tråden har tagit en ny vändning. Roligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Jag hörde någonstans att nästan alla infödda svenskar har en släktrelation til varandra om man går sex (eller var det åtta?) generationer bakåt. Vet ej om det stämmer. /P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted August 20, 2007 Report Share Posted August 20, 2007 Via giftermål (min brors, inte mitt eget) är jag numera släkt med Carl von Haartman, en kul prick (på sitt sätt). På wikipedia finns han enbart som skådis, men hans militära eskapader är mer intressanta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tessliten Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 heter Hilton i efternamn så är släkt med Paris och Hilton Hotels på långt håll Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.