Jump to content

Radera sökresultat?

dazzzero

Recommended Posts

Jag skulle behöva hjälp med att radera sökresultat och historik för explorer. Vill ta bort diverse sökresultat och personliga saker från min jobbdator då jag kommer att sluta idag. Och nej, jag har inte porrsurfat eller gjort diverse andra omorlaliska handlingar :rolleyes:

Verktyg > internet - alternativ > välj fliken "Innehåll" > Komplettera automatiskt > Välj rensa formulär eller rensa lösenord.

Glöm inte att tömma "search history" i eventuell "tool bar" om du använt sådan. Exempelvis Google Toolbar.

Personligen tycker jag att en "format C:" är det bästa när man byter dator/slutar jobb. Hjälper förvisso inte mot proffs men i alla fall mot den nyfikne amatören.

GMY

• 2 weeks later...
  • Forumsledning

Nu är det lite sent för dazzzero, men för er andra som kanske läser denna tråd.

När man tar bort filer¨på en dator och även tömmer papperskorgen, så finns det spår av dem kvar på hårddisken.

För att riktigt ordentligt rensa den "rena" yran på hårddisken, dvs det utrymme som just nu inte används av filer utan KAN ha nyttjats av dina nu borttagna filer, så ska man köra ett rensarprogram. Dessa program skriver ettor och nollor upprepade gånger på all ledig diskyta för att omöjliggöra återskapande.

ERASER är ett gratis open source program som kan rensa ordentligt. Det tar tid att rensa ordentligt så det är inget man gör på lunchrasten.

7gångers överskrivning lär räcka. http://sourceforge.net/projects/eraser/

Lättast att rensa sina egna data är att logga in på datorn som lokal adminstratör och ta bort hela användaren i windows Andvändarkonto-hantering.

- Kontrollera under c:\Documents and settings att ditt användarnamn är borta.

- Kolla under All Users att inga personliga filer finns där.

- Avinstallera program som inte skall finnas kvar.

- Kolla att eventuella program inte sparat några filer under c:\program (c:\program files) som du anser personliga.

För att rensa registret från ev referenser till de nu borttagna filerna som fanns under Din avändares konto.´

- Ta ner TweakNow Reg cleaner Standard (gratis) http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html och kör.

- TÖM PAPPERSKORGEN

- KÖR ERASER.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...