Jump to content

HJÄLP:[LÖST] Norton Internet Security Problem med process

sportdykare

Recommended Posts

Jag har antivirusprogrammet Norton Internet Security, som fungerar bra förutom en sak:

När man startar en Fullständig virussökning börjar allt som det ska, CPU-användningen är på 70-80 % varav 60-70 % används av processen AppSvc32.exe. Antalet filer som har genomsökts ökar konstant. Det går lätt att stoppa eller pausa genomsökningen.

Men efter ett tag (halvtimme kaske) går CPU-användningen upp till 100% varav 99% används av AppSvc32.exe, antalet filer som har genomsökts stannar och ökar inte alls. Dessutom går datorn VÄLDIGT segt. Att stoppa eller pausa genomsökningen går inte alls, datorn hänger sig bara ännu mer. Att stoppa processen går inte heller, "åtkomst nekas".

Det enda som hjälper är att stänga av datorn. B-)

Jag har sökt lite på internet men jag hittar inte någon lösning. Är det någon som vet vad som är fel och hur man löser det?

• Forumsledning

TIPS1 .

Låt det gå över natten.

Och manuellt aktivera uppdtering av Norton.

TIPS 2

Ladda ner ett annat anti virus som trail, tex NOD 32. www.eset.com

Installera och uppdatera. Låt den söka så att inte Norton råkar ha dragit på sig nåt virus.

Avinstallera NORTON

Om inte annat kan du låta avinstallera hela Norton med notrons egna avinstallationsprogram Norton Remover (SYMNRT)

http://www.softpedia.com/get/Tweak/Uninsta...oval-Tool.shtml

Sedan installera om Norton och UPPDATERA!!!

Ta bort NOD32.

Jag har antivirusprogrammet Norton Internet Security, som fungerar bra förutom en sak:

När man startar en Fullständig virussökning börjar allt som det ska, CPU-användningen är på 70-80 % varav 60-70 % används av processen AppSvc32.exe. Antalet filer som har genomsökts ökar konstant. Det går lätt att stoppa eller pausa genomsökningen.

Men efter ett tag (halvtimme kaske) går CPU-användningen upp till 100% varav 99% används av AppSvc32.exe, antalet filer som har genomsökts stannar och ökar inte alls. Dessutom går datorn VÄLDIGT segt. Att stoppa eller pausa genomsökningen går inte alls, datorn hänger sig bara ännu mer. Att stoppa processen går inte heller, "åtkomst nekas".

Det enda som hjälper är att stänga av datorn. :baskerPa:

Jag har sökt lite på internet men jag hittar inte någon lösning. Är det någon som vet vad som är fel och hur man löser det?

Det låter som om scanningen kommer till en väldigt stor fil som den behöver ladda in i minnet för att undersöka. Processen använder då mer minne än vad som finns tillgängligt vilket leder till att Windows börjar använda virtuellminnesväxling (puh! finns det inget bättre svenskt ord för paging?)

Försök konfa Norton att inte scanna i vissa kataloger där du vet att filerna är ok, eller att inte scanna mpg-filer t.ex.

Nu har jag lagt ut en hel del tårar, svett och blod (nåja...) på denna bugg, jag hittade en sida på symantects hemsida som ska fixa det här problemet, men inte blev det någon skillnad.

Jag följde henkes tips och installerade om hela Norton Internet Security (det gick faktsikt utan problem), men när jag sedan testade hade INGENTING blivit bättre... :):):banghead:

Men tack iaf för att ni tar er tid till att hjälpa mej :rolleyes:

• Forumsledning

OK, men hur funkade det UTAN Norton?

Funkade det bra då KANSKE det är dax att överge Peter Nortons program helt.

Jag har haft otaliga problem i mitt arbete med Norton Internet Security. Och när oväntade saker händer på en dator är att stänga av eller helt avinstallera Norton en sak man alltid skall prova. I många fall är den boven i dramat.

Här är i alla fall ett gäng som har samma problem som dig.

http://www.cybertechhelp.com/forums/showthread.php?p=730140

Kolla även andra forum.

Funkar det ändå inte. Avinstallera Norton, köp NOD32 eller stoppa in en gratis Antivirus som tex AVG Free. Använd Windows brandväggen eller helst någon annan bra.

Norton är känt för att äta systemresurser.

Mitt tips är att ladda ner avg free som föregående talare nämner samt comodo firewall pro.

avinstallera Norton, dra ur nätverkssladden, starta om datorn, installera comodo och AVG (i den ordningen) sätt i nätverkssladden, uppdatera AVG och kör en virus-scanning.

lita inte på ev hårdvarubrandvägg i ev router/motsv även om den är påslagen och lita framför allt inte på windows-brandväggen!

när ett program försöker ansluta till internet varnar comodo för att ett program försöker ansluta till nätet och du kan då tillåta eller neka i en kryss-ruta!

blir lite varnande första dagarna innan comodo lärt sig vad som skall tillåtas men sen fungerar det prima.

funkar prima för min del! Lycka till!

JAG HAR FIXAT DET!!! :eeh::rockon: :rockon:

Jag upptäckte ett mönster; varje gång sökningen "stannade" (och CPU-användningen gick upp i 100%) var sökningen alltid på en fil som låg i en viss mapp. Det jag gjorde var att jag konfigurerade Norton att inte söka i denna mapp, och nu när jag kom tillbaks från en cykeltur (lite konditionsträning :rockon:) var sökningen klar!

Jag ska kanske tillägga att denna mapp inte alls är stor (några hundra kB) så eskil verkar inte ha haft rätt med sin teori om att sökningen stannar pga att den stöter på en väldigt stor fil.

Jag ska kanske tillägga att denna mapp inte alls är stor (några hundra kB) så eskil verkar inte ha haft rätt med sin teori om att sökningen stannar pga att den stöter på en väldigt stor fil.

Nä, men medge att jag var på rätt spår! :D

Nä, men medge att jag var på rätt spår! :)

Jo det kan jag medge, men nära skjuter ingen hare (om man inte använder zonbrisad, vilket du inte gjorde denna gång :D )

Förresten någon moderator kanske kan lägga till något i stil med "LÖST" i rubriken (eller är det så att jag som trådöppnare kan göra detta?)

Jag sätter till Löst. Men skriv gärna vilken TYP av fil det var som den låste på för att kunna avhjälpa liknandeproblem för andra.
Naturligtvis slängde jag ju dne papperslapp som jag skrev upp filnamnen på men jag kommer ihåg lite iaf:

Alla filer tillhörde spelet Command and Conquer Generals (jag stavade rätt på första försöket!), mer specifikt mappen C&C Generals.

Alla filer hade konstiga filnamn som jag aldrig hört talas om, .big, .c04, .ace och .nfo, jag ska säga att detta är vad jag kommer ihåg och någon av dom jag nämnde kanske inte var med och att det kanske var någon som jag inte tagit med.

Jag hoppas att jag för en gångs skull har tillfört något till forumet och inte bara ställt dumma frågor och andra konstigheter. :surprise:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...