Ahlberg4122 Posted August 7, 2007 Report Share Posted August 7, 2007 Sorry för det förra inlägget ska snäppa upp mig. Hade komarocken på mig när jag skrev det där sent igår kväll. Jag undrar om finns lite amatörfilmer från missonerna nere ifrån balkan och om det går att få tag på? Tack på förhand! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenshiro Posted August 7, 2007 Report Share Posted August 7, 2007 Sorry för det förra inlägget ska snäppa upp mig. Hade komarocken på mig när jag skrev det där sent igår kväll. Jag undrar om finns lite amatörfilmer från missonerna nere ifrån balkan och om det går att få tag på? Tack på förhand! såg "tango lima" nyss och jag måste säga att den var riktigt bra.. tror inte det är många svenska som har förstått vad svenska soldater gick igenom. finns det några liknande filmer som bör ses? den jag kan rekomendera är "Utlandsstyrkan, I Fredens Tjänst" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ahlberg4122 Posted August 7, 2007 Author Report Share Posted August 7, 2007 Sorry för det förra inlägget ska snäppa upp mig. Hade komarocken på mig när jag skrev det där sent igår kväll. Jag undrar om finns lite amatörfilmer från missonerna nere ifrån balkan och om det går att få tag på? Tack på förhand! såg "tango lima" nyss och jag måste säga att den var riktigt bra.. tror inte det är många svenska som har förstått vad svenska soldater gick igenom. finns det några liknande filmer som bör ses? den jag kan rekomendera är "Utlandsstyrkan, I Fredens Tjänst" Ja jag fick hem den boken och DVDn (hör köpt den lagligt ) Riktigt bra film! Fasen vilka gamel yxor asså!! Respekt!! Ingen som vill dela med sig av någon privat film på någon BA mission? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted August 8, 2007 Report Share Posted August 8, 2007 Jag tror inte att det finns alltför många egna videofilmer från tidiga BA-missioner. Det var stenhårda regler gällande fotografering och filmning. Fanns folk som blev hemskickade för att dom fotograferade vid fel tillfälle. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ahlberg4122 Posted August 8, 2007 Author Report Share Posted August 8, 2007 Jag tror inte att det finns alltför många egna videofilmer från tidiga BA-missioner.Det var stenhårda regler gällande fotografering och filmning. Fanns folk som blev hemskickade för att dom fotograferade vid fel tillfälle. Ja jag förstår att det inte blev mycket tid över till att göra det. Ni hade en hel del att ta hand om! Hur går det med Pebba projektet? Kolla in en sväng där idag. Börjar se riktigt fint ut inuti! Man saknar att spaka en faktiskt. Går det att köpa en någonstans? Hade broder spak! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt Dolk Posted August 8, 2007 Report Share Posted August 8, 2007 Jag tror inte att det finns alltför många egna videofilmer från tidiga BA-missioner.Det var stenhårda regler gällande fotografering och filmning. Fanns folk som blev hemskickade för att dom fotograferade vid fel tillfälle. Ja jag förstår att det inte blev mycket tid över till att göra det. Ni hade en hel del att ta hand om! Hur går det med Pebba projektet? Kolla in en sväng där idag. Börjar se riktigt fint ut inuti! Man saknar att spaka en faktiskt. Går det att köpa en någonstans? Hade broder spak! Hallå där Jag har en film som vi spelade in under BA01 inom DT, den innehåller en del sekvenser tagna från olika uppdrag och från olika platser under missionen. Där finns bla en sekvens tagen när GD (den grupp jag själv ingick i) kom från T2 efter beskutningen där taket till köket fick sig en duvning. Vi har både radion(som granaten träffade) och den bakkropp från granaten som trängde in på Op´t med oss ner och samtliga i vagnen är ganska uppe i varv efter den adrenalinkick som detta "hallelulja moment" gav. Filmen är dock ej för utgivning utan betyder nog mer för de som deltog än för någon annan. // J Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ahlberg4122 Posted August 8, 2007 Author Report Share Posted August 8, 2007 Hallå där Jag har en film som vi spelade in under BA01 inom DT, den innehåller en del sekvenser tagna från olika uppdrag och från olika platser under missionen. Där finns bla en sekvens tagen när GD (den grupp jag själv ingick i) kom från T2 efter beskutningen där taket till köket fick sig en duvning. Vi har både radion(som granaten träffade) och den bakkropp från granaten som trängde in på Op´t med oss ner och samtliga i vagnen är ganska uppe i varv efter den adrenalinkick som detta "hallelulja moment" gav. Filmen är dock ej för utgivning utan betyder nog mer för de som deltog än för någon annan. // J Det låter väldigt intressant! Förstår verkligen att den är till mest värde för er som var där och va med om det. Men jag vill se och göra mig en uppfattning även om jag inte kan relatera till några personer eller händelser på filmen. HAde! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts