Jump to content

Fransk motsvarighet till Irlänsk "Ferret"

Bappelsinmannen

Recommended Posts

Hej, någon som vet vad dom hette och har eventuell bild på dom.

Användes av fransnmännen i Libanon under min tjänstgöring där, påminde om de vagnar Irländarna hade på Cypern.

Mvh Nisse

Kan det vara en AML 90 du far efter?

aml-90-ie.jpg

Finns i en version med ksp-torn också.

/E

Hej, någon som vet vad dom hette och har eventuell bild på dom.

Användes av fransnmännen i Libanon under min tjänstgöring där, påminde om de vagnar Irländarna hade på Cypern.

Mvh Nisse

Kan det vara en AML 90 du far efter?

aml-90-ie.jpg

Finns i en version med ksp-torn också.

/E

Yep, det är den jag menar och eftersom det är just du som svarar så blir ju följdfråga nr.2, finns den som modell?

Såg tydligen väldigt spännande ut när dom avfyrade kanonen, vagnen skulle ha hoppat bakåt en meter vid varje avfyrning.

Har dock inte själv sett detta.

Mvh Nisse

Yep, det är den jag menar och eftersom det är just du som svarar så blir ju följdfråga nr.2, finns den som modell?

Såg tydligen väldigt spännande ut när dom avfyrade kanonen, vagnen skulle ha hoppat bakåt en meter vid varje avfyrning.

Har dock inte själv sett detta.

Mvh Nisse

´

Jajjemen, från den franska tillverkaren Azimut.

http://www.phpshopxml.com/azimut.shop/CID/...emCode/AZI35043

Det är en resinbyggsats, därav det höga priset på €71,50. Sen är väl Azimut inte de billigaste heller. Servicen från dem lär vara fransk, i bästa fall. Kan inte uttala mig om kvaliteten, har aldrig byggt något från dem. Dock blev jag sugen på att köpa deras ERC 90 (ser ut som en AML fast större och med tre axlar) när jag såg den i en "fyndlåda" i Azimuts monter på Euromilitaire för några år sedan. De har ett gäng leclerc-konverterings och detaljeringsset, och ett sånt kanske det blir när jag är på Euromilitaire i höst.

/E