709 Posted August 2, 2007 Report Share Posted August 2, 2007 Jag har börjat filma mer än fotografera nu när digitalkameran ger bra resultat och hjälmkamera införskaffats. Men vad tycker ni andra? Är det något att lägga tio minuter på? (youtube standardtid....) I denna tråd: Redigerade filmer, inte bara filmklipp rakt upp och ner. Inga inbäddade/embedded filmrutor. Endast länk till sidan eller länk för nerladdning. Skriv gärna vad filmen handlar om. Skriv absolut vad du använt för kamera och redigeringsprogram. Kommentera gärna, men gör det produktivt om filmen, inte handlingen. Det intressanta är ju om klippningen, vinklarna, låtval, ljudeffekter osv är bra eller bara för mycket. Om du filmar, regisserar eller klipper egengjorda filmer, oavsett om det är militärt, sport, dokumentärt eller spelfilm, VISA dom för oss andra så fler får se dem och du kan få feedback. Youtube funkar utmärkt för att göra reklam, men kvalitén kan bli lidande. Gratis, enkelt att sprida. Det finns ju många sajter, men jag kör youtube rakt av. --------------------------------------------------------------------------------------- Jag börjar då med mina alster: Varför Hemvärnet? youtube Min första riktiga klipp och klistra-film. I princip bara en massa ksp som jag själv filmat. Tanken var att göra någon sorts rekryteringsfilm för Hv som inte har en nalleBjörn med kaffekåsan i knät... Kamera: Canon Ixus 750 Program: Windows Movie Maker Gokart med hjälmkamera youtube / hög kvalitét Första provet med hjälmkamera. Några minuter gokart. Försöker standardisera för- och eftertexter. Varför inte göra det snyggt om möjligheten finns? Musikvalet är hårdrock eftersom både Dennis, som kör, och Conny, i den andra karten, gillar det. Kolla om du hittar klippet i början av varje varv... Tyckte jag fick till det bra... Kamera: Samsung SC-X300L, externa kameran Program: ULEAD Videostudio 10 Gokart med hjälmkamera 2 youtube Nu var det lite fler kartar med då det var Klubbmästerskap. Lite roligare. Det gick snabbt att klippa, musiken var svårast. Eftersom Dennis är fjortis så passade det bra med musiken han nu inte längre vill känna vid.... Kamera: Samsung SC-X300L, externa kameran Program: ULEAD Videostudio 10 Jag började med Windows Movie Maker som ju finns på varje dator. Duger alldeles utmärkt till att redigera småklipp och familjens semesterfilmer från den vanliga digitalkameran. Lite begränsad dock. Med hjälmkameran funkar inte WMM pga av en Codec. Så jag provade ULEAD videostudio som följde med. Inte mer avancerat, men väl många fler möjligheter och lättare att ändra detaljer. NEROs filmprogram är i nivå med WMM, men jag blev inte nöjd med det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schmutte Posted August 2, 2007 Report Share Posted August 2, 2007 Härligt intiativ.. Bra filmer, kvalitén på gokartfilmen på youtube är sådär, det funkar.. men det är inget att göra åt Bra placering av kameran på hjämen.. Man får mer känsla om man ser lite av framvagnen.. Eftertexten på Hv-filmen KAN kanske ändras, jag menar, alla kan ju inte söka till 551 Helsingborg Hur är ULEAD? En kort recension kanske.. Och sist: Symboliskt att använda kronans regnställsjacka Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted August 2, 2007 Author Report Share Posted August 2, 2007 En recension av ULEAD kommer. Jag ska fixa några skärmdumpar och bli lite bättre på det så jag inte sablar ner det, nybörjare som jag är. Eftertexterna passade ju dåvarande plutonen. Jag funderar på att göra en ny version i ULEAD, med neutrala eftertexter. Sen huruvida Hv/FM vill att jag gör reklam på detta sätt är ju en annan femma. Jag vet iallafall att de fyra Ksp58-filmer jag har över 34000 visningar, dvs runt 25000+ unika visningar... Dagens skörd: Heat 2 från KMet i onsdags. youtube Regnställ 90 äger! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berg Posted August 3, 2007 Report Share Posted August 3, 2007 Det är nog lättare om jag länkar direkt till min "channel" på youtue. http://uk.youtube.com/Klajnepojken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.