Jump to content

Glenn Hysén olämplig som talare på Pridegalan

twintip

Recommended Posts

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=675316

Denna artikel var enligt mig skrattretande, vad är det som är så sjukt med att Glenn nitade en kille som tafsade på han? Det är ju samma sak som om en tjej skulle smälla till en kille som tafsade på henne...

Här är en till artikel från en blogg jag hittade via DN: http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1686&blogg=15582

"Glenn Hysén spöar en kille för att han gör ett närmande mot honom inne på en toalett. Det kallas för ett hatbrott med homofobiskt motiv. Nu ska han invigningstala på Stockholm Pride."

Någon här som med säkerhet kan säga att ni inte handlat som Glenn Hysén? Enligt mig får en homosexuell person ta konsekvenserna av sitt handlande, precis som alla andra. Bara för att man gillar samma kön så betyder det väl knappast att det är ett hatbrott när man får stryk? För att sammanfatta tycker jag att Glenn Hysén är skön och att folk kan vara hur homosexuella de vill. Jag skulle inte bry mig om någon i mitt hockeylag var bög... bara de inte tafsar på mig - då smäller det. Att man inte skulle smälla till en tjej som tafsade på en (och att det därmed är hatbrott att säga ifrån när en kille gör det), det är fan löjligt...

Juridik är som politik fast tillkrånglat ännu mer...

Så ska man börja bena i händelsen så kan säkert juridiken tillåta första smällen..

Men om det "spöas upp" så vänder skålen åt andra hållet.

Samma mekanismer som om man tex går skyddsvakt.

Man måste vara väldigt sparsam med våld..

Helst ska man säga ifrån och sedan putta ifrån och stegra våldet väldigt försiktigt.

För kliver man upp högt på våldstrappan så brukar tyvärr många bli delvis eller helt okontaktbara och tjaa ni har nog sett på krogen hur det slutar.. (3-4ordningsvakter i en hög på en dåre som fortfarande tror han är hulken)

Jag har svårt att se kopplingen till homofobi.

Ett NEJ är ett NEJ sedan kvittar det väl vilket kön som gör vad.

Eller betyder detta att man inte kan neka till en som har samma kön och som inte vill ge upp tafsandet?

Vilka slutsatser ska man egentligen dra av det Selin skriver? Om en bög försöker våldta dig (ovanligt - men förkommer) slå inte mer än ett slag för att freda dig, annars riskerar du att åtalas för ett hatbrott? Medan en kvinna i motsvarande situation inte gör det? Hysén får tala därför att han själv konstaterat att han gjort en resa i frågan.

Vilken av talarna på Pride-festivalen har inte varit omstridd?

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6107...p;kopiera=false

http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_5902404.asp

Guest J-Star

Krans snackar dynga. Mannen i fråga begick enligt lagen brottet Sexuellt Ofredande. Hysén har därmed rätt att freda sig enlig nödvärn. Om en man hade kört ned handen i skrevet på en kvinna och börjat smeka blygden hade alla jublat om tjejen hade skicka in honom i nästa toabås.

/J

Krans snackar dynga. Mannen i fråga begick enligt lagen brottet Sexuellt Ofredande. Hysén har därmed rätt att freda sig enlig nödvärn. Om en man hade kört ned handen i skrevet på en kvinna och börjat smeka blygden hade alla jublat om tjejen hade skicka in honom i nästa toabås.

/J

Den saken är det väl inget att orda om , däremot så har han ju uttryckt sig minst sagt klumpigt angående sin syn på "grabbighet".

Frågan är om inte pride-festivalen gör sig själva en stor otjänst

genom att skriva ett inlägg som det här. Personligen tror jag att

festivalen och allt som den står ter sig än mer onormal än den

redan gör för många. Är personligen emot hela grejen. Att

manifestera en grupps sexuallitet genom att springa naken

genom sthlm gator gagnar ingen. Alldra minst de stora flertalet

homosexuella som lever som alla andra och som inte har något

behova och vilja (precis som de felsta heterosexuella) att fläka

ut sin läggning i en spandexbyxa eller för liten latexdräkt.

Skulle vilja hävda att de stora flertalet som deltar är där i första

hand som exhibitionister och i andra som homosexuella.

(detta gäller då inte de förläsningar mm, utan karnevalståget)

Kan tvärt om få motsatt effekt och väcka starka känslor mot

just dessa grupper.

Nu talar jag inte utan erfarenhet, många av mina nära vänner

är öppet homosexuella, de har vanliga jobb och anser att en sexuella

lägging är ens egen privatsak och ska inte pådyvlas andra på ett

smakligt, eller smalköst sätt, välj skälva.

/martinator

edit: förtydligande

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...