Jump to content

Tomb Raider Anniversary (Spel)

Stefan F

Recommended Posts

Lite förvånad att ingen skrivit om det tidigare.

Jag har aldrig ägt en PS1 eller PS2, men när Tomb Raider kom ut satt jag med en polare och löste TR-pussel på hans PS. Spelet var enastående.

Tänkte återuppleva lite av det roliga, och skaffade Tomb Raider Legend förra året. Blev räääätt så besviken. Hade därför inte så stora förhoppningar på TR Anniversary. Men gissa om jag blev glatt överraskad.

Det är precis lika bra som original-TR, fast bättre. Bättre därför att det är snyggare och låter bättre, men fortfarande med den där, nästan lite unika, TR-känslan.

Var lite rädd att jag skulle tröttna på det snabbt, särskilt som det kan vara lite småjobbigt att köra om en knepig bana bara för att man snubblar lite på slutet, precis innan en checkpoint. Men inte ens det kan få bort "bara-lite-till"-känslan.

En svaghet är dock kontrollsystemet, trots att jag spelar med handkontroll. Lara rör sig nämligen hela tiden relativt från kameravinkeln, och spelet byter ju vinkar lite hur som helst ibland.

Det går dock att komma förbi om man styr med "view", men att styra med både styrkors och styrspak känns dumt. Jag vänjer mig väl snart gissar jag på.

Kan starkt rekommendera spelet. Både till dom som spelat TR i tidernas begynnelse, och dom som bara vill ha ett äventyrsspel med härlig atmosfär och pussellösande (så långt jag spelat är pusslena faktiskt ganska logiska).

Jo det är rätt nice, det är kul att se att TR-spelen ryckt upp sig på sistone. Förra spelet TR: Legends var oxå ett bra spel. Annars har det bara släppts skräp efter TR3 (2 igentligen men trean kunde man iaf stå ut med :rolleyes: )

har provat att spela senaste Tomb Raider , men kommer inte överens med det , tycker det är otroligt jobbigt med kameraåkandet och att man har så få "save" platser , det kan bli väldigt långa omspelningar!!

Jo tack! Men det är ju så spelet är byggt från början (till PS), då man kanske inte kunde spara så ofta. Det hör ju till litegrann att man hoppar, hoppar, hoppar, missar med en milimeter, och sedan får man spela om ett par minuter. Och göra om det ca. 10-20 gånger. :D

Jag är fortfarande helnöjd. Håller just nu på med Midas-banan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...