Jump to content

Boendet?

Jocko

Recommended Posts

På Lv6 bor vi fyra personer per logement. Vi har fått tre skåp, IKEA-möbler i form av varsitt skrivbord, stol och lampa. Vi har väggar mellan varandra och draperier som "dörrar". Jag brukar kalla det för den ultimata ungkarlslyan.. ;-)

Vi fick också lite gruppmöbler ifom av fyra soffor och ett litet bord, så man får väll säga att vi har det ganska bra jämnfört med värnpliktiga.

Dock får vi inte ställa in kylskåp motsvarande så det blir inte mycket till matlagning hos oss iaf utan vi får äta i personalmatsalen eller mässen.

Mvh//SMC

edit: Råkat skriva samma sak två ggr...

Edited by SemperMetamContingimus

Våra veckor kommer i stora drag se ut:

Mån: 12:30-16

Tis: 07.30-21.30

Ons: 07.30-16

Tors: 07.30-21:30

Fre: 07.30-11.30

Detta för att göra det praktiskt möjligt för folk som i norr/söder att kunna resa ordentligt. Funkar fint för oss som bor närmare också, inte helt fel att få hela fredag eftermiddag att göra saker på ;-)

På LedR är vi några stycken (runt 8?) som delar på ett logement som är avdelat med skärmväggar. Varje person har då två dubbelskåp, en säng och ett litet bord. Spartanskt men fullt tillräckligt. I min värld i alla fall. ^^

/ J

edit: Under inrycket såg jag dessutom en tillstymmelse till att kök/pentry är under uppbyggnad.

Edited by bacchus

Hur ser boendet ut i Boden?

Skyttekompaniet bor inne på i19 i en gammal kasern (lumpenstandard) i avvaktan på att renoveringen av en ny kasern skall bli klar (september-oktober).

Trosskompaniet bor på AF1:s gamla kaserner. 6st per logement, IKEA-möbler och kök på bottenvåningen med hyfsade matlagningsmöjligheter (c.a en egen hylla i kylskåp, trångt om kastruller osv, ungefär som studentkorridor).

mao riktigt bra boende med tanke på att det är gratis och skattefritt, skytte bor bättre läge men tross har högre standard.

Okej, kommer tillhöra trosskompaniet så det var gött att höra :}

Gamla AF1...då kommer man känna sig som hemma som gammal arméflygare också, nice :wub:

Vad ska du in som på trossen?

Lindqvist

Jag hoppas du håller utkik efter lämplig bil som vid behov skall kunna förvandlas till en chock-rosa "Fab Mobile"

//Cornelius, 1:a Fabulösa, NSKY :)