UAV Posted July 24, 2007 Report Share Posted July 24, 2007 Mina favoriter: Tyska: Ryska: Link to comment Share on other sites More sharing options...
VMI2002 Posted July 24, 2007 Report Share Posted July 24, 2007 Amerikanska! Link to comment Share on other sites More sharing options...
709 Posted July 24, 2007 Report Share Posted July 24, 2007 Du gamla du fria får ursäkta, svensk som jag är, men mäktigast av alla är den ryska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
109 Eken Posted July 24, 2007 Report Share Posted July 24, 2007 Lätt Israels Hatikvah (Hoppet) http://www.youtube.com/watch?v=5kcHSdwKv-0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SemperMetamContingimus Posted July 24, 2007 Report Share Posted July 24, 2007 USAs är väl helt okej, men jag måste säga "Du gammla, du fria" (Kanske inte så förvånande..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted July 25, 2007 Report Share Posted July 25, 2007 Össtyska förstås. Vacker melodi och sentimental social(o)realistisk smått absurd text. Den är ledig nu så det är bara att ta den Ett av väääldigt många klipp innehållande "Auferstanden aus Ruinen" på youtube. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaRaven Posted July 25, 2007 Report Share Posted July 25, 2007 Jag måste nog också sälla mig till LtP och säga att den Östtyska var bra soft.. Dessutom har jag den som techo remix ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Womack Posted July 25, 2007 Report Share Posted July 25, 2007 Svenska samt tyska, helt klart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Triggerpuller Posted July 25, 2007 Report Share Posted July 25, 2007 Tycker att "Du gamla, du fria" är rätt kass och tråkig. Den säger mig ingenting så jag har faktiskt slutat med att sjunga med. Favoriterna just nu är: Ukrainas Nationalsång Islands Nationalsång Annars är ju "Ja vi elsker" och "Oi Maame" rätt fina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted July 27, 2007 Report Share Posted July 27, 2007 Marseljäsen är bra, klart tung text. Link to comment Share on other sites More sharing options...
033 Posted July 28, 2007 Report Share Posted July 28, 2007 Sovjet/Rysslands slår alla andra med hästlängder, finns inte mycket som klår sentimentalt pampig rysk körsång! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pappsen Posted August 4, 2007 Report Share Posted August 4, 2007 Jag hatar att säga detta: den Ryska Kan inte hjälpas, måste vara ärlig. Pappsen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted August 4, 2007 Report Share Posted August 4, 2007 Rule brittania, brittania rules the world...... I rest my case, fast den ryska går ärligt inte av för hackor den heller! //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted August 4, 2007 Report Share Posted August 4, 2007 Självklart är det den svenska nationalsången den vackraste. Annat tyckande är att betrakta som landsförräderi och bör bestraffas därefter.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted August 4, 2007 Report Share Posted August 4, 2007 Självklart är det den svenska nationalsången den vackraste. Annat tyckande är att betrakta som landsförräderi och bör bestraffas därefter.. Med den avataren och quotsen........ Nja, partiotism ja ( Du gamla du fria....) men musikaliskt...! Men ta inte upp" Jag trivs bäst i öpna landskap" med knarkar Uffe för då vete fan om jag inte plockar fram ksp:n! //Nissse (många ssss, mycket Carlsberg ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sljivovica Posted August 4, 2007 Report Share Posted August 4, 2007 CCCP/RUS skojar man inte bort.. Speciellt inte när man bevittnade Big Red Machine:s framfart på rinkarna under 70/80-talet, med den mäktiga sången som oftast hördes efter matcherna. Makarov, Krutov, Larionov, Fetisov, Tretjak.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lebos Posted August 5, 2007 Report Share Posted August 5, 2007 Jämtlandssången, på Jamska! Därefter den Svenska nationalsången. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Engström Posted August 12, 2007 Report Share Posted August 12, 2007 Rule brittania, brittania rules the world......I rest my case, fast den ryska går ärligt inte av för hackor den heller! //Nisse Fast nu är det ju så att "Rule Brittania" inte har den texten, och inte är Storbrittaniens (eller någon av dess ingående staters) nationalsång Och nationalsången är "God Save the King" (sjungs som "God Save the Queen" när monarken är kvinna). Kul att notera är att det aldrig officiellt fastställts att det är nationalsången , typiskt brittiskt. Skottlands nationalsång är "Flower of Scotland" (oftast) eller "Scotland the Brave", Wales är "Hen Wlad Fy Nhadau", England använder antingen "God Save the Queen", "Land of Hope and Glory" eller "Jerusalem", Nordirland har "God Save the Queen" eller "Amhrán na bhFiann". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hannes Posted August 15, 2007 Report Share Posted August 15, 2007 Rule brittania, brittania rules the world......I rest my case, fast den ryska går ärligt inte av för hackor den heller! //Nisse Fast nu är det ju så att "Rule Brittania" inte har den texten, och inte är Storbrittaniens (eller någon av dess ingående staters) nationalsång Och nationalsången är "God Save the King" (sjungs som "God Save the Queen" när monarken är kvinna). Kul att notera är att det aldrig officiellt fastställts att det är nationalsången , typiskt brittiskt. På samma sätt som det är typiskt svenskt att inte du gamla du fria är officiell svenska nationalsång Nåja, förutom det sentimentala band man har till Du gamla du fria så får man väl säga Ryssland, även om det tar emot. Rule Brittania är fin men som sagt inte igentligen nationalsång. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Apone Posted August 15, 2007 Report Share Posted August 15, 2007 Den här versionen av "Du gamla, du fria" gillade jag: Instrumental version. Säga vad man vill om Ivan, men han kan göra båtar, flygplan och Kinesernas nationalsång är kanske inte vackrast på långa vägar, men nog vet de hur man FIRAR: Jag hade en gammal tändare med en relief av Ordf. Mao som spelade melodin när man öppnade den, som har kommit på avvägar...den vore trevligt att återfinna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
regstrup Posted August 15, 2007 Report Share Posted August 15, 2007 Jag tycka, att Nifelhel har rätt i sin betraktning, så derför får jag säga, att den danska nationalsangen är den bästa Landskampsversionen från Parken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted August 15, 2007 Report Share Posted August 15, 2007 Fast nu är det ju så att "Rule Brittania" inte har den texten, och inte är Storbrittaniens (eller någon av dess ingående staters) nationalsång Det var som fan, alltid lär man sig något nytt. Funkar dock på fotbollsmatcher och sena kvällar på Sgt-mässen! Hela texten: When Britain first, at heaven's command,Arose from out the azure main, Arose, arose, arose from out the a-azure main, This was the charter, the charter of the land, And guardian angels sang this strain: Rule Britania! Britannia rule the waves. Britons never, never, never shall be slaves. Rule Britannia! Britannia rule the waves. Britons never, never, never shall be slaves. The nations, not so blest as thee, Must in their turn, to tyrants fall, Must in ,must in, must in their turn, to tyrants fall, While thou shalt flourish, shalt flourish great and free, The dread and envy of them all. (Chorus) Rule Britannia! Britannia rule the waves. Britons never, never, never shall be slaves. Rule Britannia! Britannia rule the waves. Brittons never, never, never shall be slaves. Rule Britannia (with pronuciation singing guide) When Britain first, at heaven's command, Aro-o-o-ose from out the a-a-a-zure main, Arose, arose, arose from out the a-azure main, This was the charter, the charter of the land, And guardian A-a-angels sang this strain: Rule Britannia! Britannia rule the waves. Britons never, never, never shall be slaves. Rule Britannia! Britannia rule the waves. Britons never, never, never shall be slaves. The nations, no-o-o-o-ot so blest as thee, Must i-i-i-i-in their turn, to ty-y--yrants fall, Must in ,must in, must in their turn, to ty-y-rants fall, While thou shalt flourish, shalt flourish great and free, The dread and e-e-e-e-nvy of them all. (Chorus) Rule Britannia! Britannia rule the waves. Britons never, never, never shall be slaves. Rule Britannia! Britannia rule the waves. Britons never, never, never shall be slaves. //Nisse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Frippe Posted August 15, 2007 Report Share Posted August 15, 2007 Du Gamla, Du Fria! Håller för övrigt med Nifelhel! För er som gillar Rysslands/Sovjets nationalsång finns den här med svensk text! (Jag vet att den varit uppe i andra trådar, men den är bra och den passar i denna tråd, ok snälla blågul? ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SISU Posted August 15, 2007 Report Share Posted August 15, 2007 Håller med Nifelhel o FuFrippe till fullo ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ZolnierzPolski Posted August 24, 2007 Report Share Posted August 24, 2007 Den israeliska (HaTikva) Slovakiska (Nad tatrou sa blyska) Sydafrikanska (National Anthem of South Africa) Sydkoreanska (Aeguka) Blev ju en eller två... men samtliga är delad förstaplats enligt mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted August 24, 2007 Report Share Posted August 24, 2007 Är inte särskilt bevandrad bland "mindre kända" nationalsånger... Den ståpäls den svenska nationalsången (vid rätt tillfälle kan ge) räcker dock väldans långt! Jämtlandssången, på Jamska!Därefter den Svenska nationalsången. Trots jag bor satans långt bort från republiken (och inte har några band dit mer en mission med ett förband kännt i de trakterna) måste jag säga att det är en otroligt vacker visa, måtte jag gifta mig med en från den trakten så den kan spelas på mitt bröllop! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ZolnierzPolski Posted August 29, 2007 Report Share Posted August 29, 2007 Jag tycka, att Nifelhel har rätt i sin betraktning, så derför får jag säga, att den danska nationalsangen är den bästa Man får tacka Det var jag som gjorde det där klippet. Ja, skrivbok är min användare på YouTube Jag blev nöjd själv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krizan Posted September 5, 2007 Report Share Posted September 5, 2007 Slovakiens och Sveriges delar förstaplats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vargas Posted September 5, 2007 Report Share Posted September 5, 2007 Nog för att det inte går att skoja bort att det inte finns nån nationalsång som kan framkalla riktigt samma känslor som "Du gamla, du fria ...", så är jag förbaskat förtjust i Tyska demokratiska republikens nationalsång "Auferstanden aus Ruinen". Påminner en om den gamla onda tiden, när allt var lite enklare på nåt absurdt sätt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stocken Posted September 5, 2007 Report Share Posted September 5, 2007 Hmm Fu Frippe... är det "opassande" text?? När jag klickade på länken så stod det så här på skärmen... "This video or group may contain content that is inappropriate for some users, as flagged by YouTube's user community." För er som gillar Rysslands/Sovjets nationalsång finns den här med svensk text! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.