Jump to content

Project Reality 0.6 (BF2 Mod)

Zith

Recommended Posts

Jag har försökt spela men jag får alltid att jag har fel version. Idag tankade jag den senaste versionen från deras hemsida och enligt spelet har jag .708 men jag får ändå upp att "du kör en äldre version" när jag försöker joina en server (iofs så konsigt då alla serverar jag hittar är röda).

Vad gör jag/alla andra för fel?

Du måster först avinstallera 0.6(gå in i mappen och ta bort allt som blir över) också måste du se till att du både laddar ner CORE filen och LEVELS filen.

Jag antar att du har uppdaterat BF2 redan.

• 2 weeks later...
  • 2 years later...

Jaa-hej

Jag vill buffa den här tråden för er som ännu inte bekantat er med spelet Project Reality.

Det är ett spel för mogna människor med stort tålamod vilka älskar realistisk taktik kombinerat med utmaningen utav kulturella/språkliga olikheter med människor.

Hur lät det där? :happy:

Jag vill här ge en kort briefing av ett spel som jag gillar och som jag tror är nyttigt för många av oss,

PR (project reality) är ett svårt spel, i synnerhet för dig som spelat andra spel. LÄS HELA MANUALEN!!! efter att du laddat spelet/modden

De första hundra matcherna rekommenderar jag dig att pela som ordinarie Rifleman eller kanske Medic. I båda fallen SKALL du hänga på din SL (gruppchef) :s rygg som ett plåster. (efter 4-5 år så spelar jag 75%+ som rifleman)

Om du är en ivrig typ så antingen skapar du en egen server att öva på eller så kör du en egen "co-op" med bottar med AI (artificiell intelligens) (dom är usla dock) där kan du i lugn o ro träna på att använde olika fordon, flygtyg och marina farkoster. Stör inte riktiga matcher genom att öva där... du bli bannad för evigt- tro mig.

När du väljer vilken grupp du vill ingå i så titta noga på gruppens namn och SL (Squad leaderns/gruppchefens namn) Det ger dig mycket info. Ex: Gruppnamn "kuken" SL: "pussykiller" = P12 = pojke under 12 år- anslut INTE,

Men tex. : "Tactic Fob" med SL "=NWA= Gunnar" - anslut och presentera dig, helst via mic och fråga efter vilket språk han föredrar och om han har önskemål om din roll i gruppen eler utrustning.

Han har med namnet på gruppen berättat att han vill spela taktiskt och bygga "Forward outpost":s :svårt att försvenska för mig... men närmast "åsa (återsamlingsplats)" för dem som är "old school". Alltså en försvarad plats där du kan "återfödas" efter det att du skjutits. Läs mer i manualen.

Reglerna är grymma och hårda, att döda en civil straffar dig, gruppen och laget. + att du får vänta i "evighet" på att "återfödas" "spawna" (teamet kommer att hata och förnedra dig. Samma för om du låter en tank eller heli för miljontals kronor bli fördärvad... det kan kosta er matchen). Kul att stirra på en svart skärm- inte. Vilket snabbt sorterar bort ungar vilka hellre spelar Counter-strike eller CoD.

Det här spelet är väl uttänkt för att passa Svenska, seriösa krigare vilka vill utveckla och öva sin taktiska/strategiska förmåga.

Jag välkomnar er att pröva åtminstone-

Om ni har problem med att få igång "sk-en" tekniskt så var hyggliga o Pm:a mig, jag svarar så fort jag får landkänning o slipper ut på Internjetet. Annars googla, många forum hjälper er där.

Vänligen

Pappsen

http://www.realitymod.com/

Datorn med grafikkortet la av för någon månad sedan, så det har inte blivit så mycket sedan dess.

Och naturligtvis minns jag inte servernamnen, men försökte hålla mig till två servrar varav en var svensk.

Är ofta squadleader för "helotransport" eller "helosupport"

Finns inga helosar så brukar jag vara medic eller kspskytt i en squad.

Hann aldrig testa de nya "reglerna" dom satte upp på en del servrar, där du inte skulle kunna spawna från rallies och t.e.x. Blev det något av det?

Datorn med grafikkortet la av för någon månad sedan, så det har inte blivit så mycket sedan dess.

Och naturligtvis minns jag inte servernamnen, men försökte hålla mig till två servrar varav en var svensk.

Är ofta squadleader för "helotransport" eller "helosupport"

Finns inga helosar så brukar jag vara medic eller kspskytt i en squad.

Hann aldrig testa de nya "reglerna" dom satte upp på en del servrar, där du inte skulle kunna spawna från rallies och t.e.x. Blev det något av det?

Jep

Om du pm:ar mig din mejladress och den är stor nog att ta emot en pdf kan jag skicka de nya reglerna till dig

Pappsen

Jag har sett nick från forumet ingame vill jag minnas, vill också minnas att det med jämna mellanrum skapats soldf grupper på den svenska servern jag hängde på... någon som känner sig träffad?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...