Jump to content

Project Reality 0.6 (BF2 Mod)


Zith

Recommended Posts

Finns det tillräckligt med dåra...folk här som vill lira PR 'seriöst' :banghead: ?

 

Med seriöst menar jag ett eller två renodlade träningspass i veckan och någon match då och då. Samt mycket pangande på fritiden.

Jag har inte krigat på ett bra tag nu, men nu när de släppte v0.6 blev jag plötsligt väldans sugen igen :rolleyes:

 

Posta här så vi får lite ordning på torpet.

 

http://www.realitymod.com/

Link to comment
Share on other sites

För er lite nyare spelare så kan jag rekommendera Thors Brigade servern, inte ofta det är idioter där, alltid minst 2 Teamwork squads.

(det kommer man på när man inte kan ändra sitt tidigare inlägg)

Link to comment
Share on other sites

Liten, fråga

 

Har modden gjort om fordonen så att,

 

Föraren ENDAST kör fordonet,

 

Det finns en skytt som skjuter o styr tornet

 

Laddare

 

Befäl, sitter ovanpå med Ksp

 

+

 

Vettiga skjuteffeker till stridsvagnar,

 

(Spårljus istället för Kanonkullor etc)

 

Möjlighet att välja mellan Pansarbrytande o Explosiv ammunition

 

Koaxial Ksp

 

Längre räckvidd med kanonen

Link to comment
Share on other sites

Ja på allting förutom Laddare.

 

 

"vettiga" skjuteffekter..

Det tjuter i "öronen" och bilder blir sudding om man står som inf brevid eller framför strv.

 

 

Lättare att säga dt som inte finns istället för det som finns.

Link to comment
Share on other sites

Dessutom måste skytt & förare höra till samma grupp. :rolleyes:

 

Alla spawnpoints är 'dynamiska' och kan förstöras av fi.

GC måste begära in Art & andra strategiska resurser, generalen kan inte göra något utan sina GC.

Begränsat antal kit/grupp och bana-> Mycket sällan mer än två-tre snajper kit per bana.

I stort sett alla fordon har fått rökkastare.

Mer realistiska skademodeller.

 

The list goes on...

Link to comment
Share on other sites

Men laddare skulle kunna,

 

"Göra omladdnigen snabbare,

 

Strv i modden med automatladdare

 

TYPE 98

 

T90

 

Strv handladdat

 

Abrams

 

Challenger

 

 

(I modden så laddar nog Skytten om,)

 

 

Skönt att man kan skjuta bakåt somtidigt som vagnen är i full kontrol

Link to comment
Share on other sites

Axel, det är nog inte möjligt att koda Battlefield på det sättet, och visst. Man vill ju spela realistiskt, men att måsta ha en laddare är bara ett enormt överdriv enl. mig.

Link to comment
Share on other sites

Axel, det är nog inte möjligt att koda Battlefield på det sättet, och visst. Man vill ju spela realistiskt, men att måsta ha en laddare är bara ett enormt överdriv enl. mig.
Link to comment
Share on other sites

Jag är en gammal gubbe.

 

Gör som jag säger!

 

SPELA PR!! NU!

 

Man blir tårögd.

 

En variant har civilister med. (Du kan välja att agera en) Om Fi skjuter en av våra, irriterande stenkastande civilister, förlorar han och hans grupp massor med poäng och skjutten får massor av strafftid för nästa spawntillfälle och får inte välja ett "kit" heller. Mumma mumma.

 

Du kan inte hoppa in i ett fordon hur som helst, bara det egna lagets (de vilka du möjligen kan ha utbildning på) alltså inte stjäla fordon.

Skulle du skada ett eget fordon får du massor av straffpoäng.

 

Flyga är JÄTTESVÅRT, och kan bara göras om du har "pilotkit" dvs flyghjälm fallskärm o PISTOL. Försök klara dig bakom Fi linje med bara en pistol... hehe.

 

Läs mer om hur krångligt det är här:

 

http://guide.realitymod.com/index.php?title=User_Guide

 

Ex: skjut en fuling=2 points, ta rygg på din gruppchef o ta en flag...retirera och försvara densamma=64 points

 

Kutaoskjuta ungar finns knappt, och försvinner snabbt. De pallar inte med realismen.

 

Den här duger bra som övningssimulator för grupper/gruppchefer.

 

Seså, iväg å ladda ner nu så spelar vi sedan...

 

=[OG]= Pappsen

 

:rockon:

 

ps prova G3 A3, mumma ds

Link to comment
Share on other sites

om det som pappsen skriver stämmer verkar det vara nästan bättre än sex. :unsure:

men sist jag tänkte testa hittade den inbyggda serverbrowser 2 servrar med 400+ ping vilket är ospelbart!

 

Vilka servrar spelar ni på?

posta gärna servernamn och IP-adress så man kan få visa var skåpet skall stå! :worthy:

Link to comment
Share on other sites

om det som pappsen skriver stämmer verkar det vara nästan bättre än sex. :unsure:

men sist jag tänkte testa hittade den inbyggda serverbrowser 2 servrar med 400+ ping vilket är ospelbart!

 

Vilka servrar spelar ni på?

posta gärna servernamn och IP-adress så man kan få visa var skåpet skall stå! :worthy:

 

Svågern min tog bort rankingfunktionen och hittade då en massa servrar. Om det var det du undrade över.

 

I övrigt så undrar jag själv vilka servrar som är att rekommendera.

Link to comment
Share on other sites

Jag väljer låg ping och flest spelare. Under 100 i ping, allraminst.

 

1 Det är omöjligt att spela med lagg.

 

2 Flera spelare för att kunna gå in i en grupp och kanske, kanske kunna skjuta åtminstone en rackare innan man själv stryker med.. (Börja alltid med att gå in i en grupp)

 

OBS Börja alltid som medic, häng dig som en ryggsäck på gruppchefen och stå i "lä"(ta skydd) och hjälp fallna kollegor. (du får poäng och blir snabbt populäroch du lär dig hur det här gänget spelar)

 

(lägg alltid rök innan du rusar fram till skadad)

 

Kolla hur dom spelar innan du börjar ta för dig, annars får du inge kul. Spelet färgas starkt av hur "din" gruppchef tänker.

 

Använd inga fordon öht innan du är säker på vad du gör. Trist att förstöra en apc med folk i.... 60-90 poäng minus och en möjlig "kick-vote" av irriterade medspelare.

 

Spana efter mitt nick så hjälper jag gärna till så gott jag kan.

 

LÄÄÄS GUUUIIDDEEEN!!! som jag refererar till här ovan, annars är du helt vilse från början till slut.

Detta är ett annorlunda och litet mer krävande spel.

 

Mycke nöjje

 

och ja, bättre än sex...

 

=[OG]=Pappsen

Link to comment
Share on other sites

Slå mig inte nu, kollat igenom guiden som Pappsen länkar till, men hittade inte ngt riktigt svar....så:

 

Kan man spela detta med botar, precis som på Vanliga Battlefield 2? alltså ingen internetuppkoppling och spel över internet?

 

Tack på förhand!!//FireEagle

Link to comment
Share on other sites

Svågern min tog bort rankingfunktionen och hittade då en massa servrar. Om det var det du undrade över.

 

I övrigt så undrar jag själv vilka servrar som är att rekommendera.

 

 

skämms lite...kom på det själv när jag testade att ta bort rankingen! :rolleyes:

 

PR känns så där. är en så inbiten BF-vanilla spelare! PR på vanilla-kartorna hade varit hallon om det är genomförbart! :)

får ge det ett par rundor till! ;-)

Link to comment
Share on other sites

Slå mig inte nu, kollat igenom guiden som Pappsen länkar till, men hittade inte ngt riktigt svar....så:

 

Kan man spela detta med botar, precis som på Vanliga Battlefield 2? alltså ingen internetuppkoppling och spel över internet?

 

Tack på förhand!!//FireEagle

 

 

Jo, men inte så kul. Realismen kräver människor som beter sig på olika sätt.

Link to comment
Share on other sites

den här modden låter helt fantastisk. Realism till max, vilket jag diggar starkt.

 

om, dvs när jag skaffar en ny dator så kan ni räkna Med mig i "klanen"! Har spelat en hyel del BF2, även om de inte vart på min egna skitdator.

Link to comment
Share on other sites

Jag är sedan urminnes tider medlem i en grupp av gamla, vakra, och litet underliga gubbar. Old gents.

www.oldgents.com

 

Nu har denna grupp/klan blivit infekterad av allt mer troll och alver, dvs de flesta där glider djupare och djupare in i MMORPG världens dunkla skrymslen.... BRrrr...

 

Jag är nog snart den enda som seriöst vill öva taktik och grupps strid kvar där.

 

OK! Nu undrar jag allra ödmjukast om det här ibland SoldF´s läsare finns några som skulle våga steget och bilda en grupp, bara på skoj, som då och då övar tillsammans?

 

Själv tokjobbar jag mycket, hemvärnar och har småbarn, så för min del fungerar inte ett regelbundet och intensivt övande. Men ändå, om intresse finns kan vi väl pröva... eller?

 

Bara på kul

 

Kontakta mig

 

Pappsen

Link to comment
Share on other sites

vi ska inte bestämma in en tid och server och så kan dom som är sugna spela? en SOLDF squad med lösen möpjävel eller nåt.. eller är detta en av mina dumma idéer? :surprise:

 

tips: innan du åker runt med nån gammal bil, kolla så det inte är en spawncar. förstör en spawncar och du blir hemsökt och får dina rutor krossade, seriöst.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Då var det dax då... för Project Reality 7.0 :rockon:

 

 

 

 

http://www.realitymod.com/manual/pdf/Proje...v0.7_Manual.pdf

 

Svårt som fn, inga småungar orkar med det(= mest gubbar spelar), taktik och strategi mer än i andra spel.

 

Prova på, men hav tålamod...du lär dig inte det på en kväll... läs manualen noga...kolla hur de andra spelar och anpassa dig.

 

 

 

 

 

Pappsen

Link to comment
Share on other sites

Inte ett krav men VÄLDIGT smidigt. Min har tyvärr gått sönder och det är lika jobbigt varje gång att lägga mig ner och skriva nåt fort sam f*n. :rockon:

 

Kan tänka mig det, men då blir det att införskaffa mikrofon då ^^

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Finns det tillräckligt med dåra...folk här som vill lira PR 'seriöst' :dribble: ?

 

Med seriöst menar jag ett eller två renodlade träningspass i veckan och någon match då och då. Samt mycket pangande på fritiden.

Jag har inte krigat på ett bra tag nu, men nu när de släppte v0.6 blev jag plötsligt väldans sugen igen :unsure:

 

Posta här så vi får lite ordning på torpet.

 

http://www.realitymod.com/

 

 

Provade det för ett halvår sedan eller något sådant, fastnade inte för det. Laddade hem det igår, 0.7 versionen då. Och det var länge sedan jag blivit så tillfredställd av ett onlinespel, ifall man har en bra squad med bra squadleader så är det ju hur underbart som helst.

Link to comment
Share on other sites

Det är det bästa och mest krävande spel jag någonsin spelat. Och bredden sedan. Att kunna välja själv vilken roll och nivå jag just idag vill/orkar lägga mig på. :camo:

 

 

Allt från att lubba bakom Gruppchefen som medic eller ammobärare bakom understöd/Prickskytt till Vagnchef eller Pilot med lydig mekaniker inom räckhåll ända till Putonchef med övergripande taktikansvar.

 

 

Som Skytt i stridsvagn kan du välja mellan pansarbrytande eller splittergranater... BOOOM

 

Men för alla er som ännu inte provat eller som testat en eller två gånger... LÄS NOGA REGLER OCH INSTRUKTIONER FÖRST! :bash:

 

http://www.realitymod.com/manual/pdf/Proje...v0.7_Manual.pdf

 

 

När man väljer att spela Gruppchef och snart märker att det hoppat in ett par gubbar i gruppen vilka bara spelt COD/CS o liknande innan så är det tröttsamt så man kan gråta. 8-/

 

Spelet går inte att spela utan lagarbete.

 

Citerat från PR-Wiki:

 

"Simply put, the lower the threat rating of an attacker, and the higher the threat rating of the attacked, then the higher the kill bonus will be.

 

The current threat hierarchy has been presented below (in descending order, starting from the greatest threat):

 

1. Fixed-wing aircraft

2. Armored vehicles

3. Helicopters

4. Commanders

5. Squad Leaders

6. Transport vehicles

7. Snipers

8. Air defense installations

9. Artillery pieces

10. Ground defense installations

11. Parachutists (Airborne units)

12. Typical soldiers

 

The scores for each ascending threat are cumulative, as they build upon the point value of the previous.

 

However, the new point system is not only limited to the ‘Threat and Worth’ procedures. Below is a list of additional point system modifications:

 

* Destruction by the use of a remote controlled weapon. 12 points

* Killing another player. 4 points

* Reviving another player. 4 points

* Receiving a driver kill assist. 2 points

* A kill assist where you target the victim. 2 points

* A typical kill assist. 2 points

* A kill assist when you are in the passenger seat. 1 point

* Team vehicle damage. -1 point

* A team-kill by artillery. -1 point

* Team damage. -2 points

* A suicide. -2 points

* A team-kill. -8 points

 

- Healing, ammo distribution and repair points will still yield points.

 

- If you are in the vicinity of either your commander or squad leader, you will receive a 25% additional point bonus, and if you are in the vicinity of both, you will receive a 50% point bonus!

 

- Commanders cannot score from ordinary soldier activities, but rather through commander-exclusive tasks. However, the rewards for these tasks are great.

 

- At the end of the round, players will be rewarded based upon their survival rating. The more enemies that were killed, and the less deaths you sustain, the higher your bonus. Victim bonuses vary according to the mode in which they died.

 

- Team-killing an objective in the ‘Extraction’ or ‘Objective’ game modes will result in a -25 point penalty.

 

- Flag capture values have been modified, and are displayed below:

 

* Flag Capture 16 Points

* Neutralize Flag 8 Points

* Flag Capture Assist 8 Points

* Neutralize Assist 4 Points

* Flag Defense 8 Points

 

- When a teammate scores a point, you will receive 25% of its point value.

 

- When a squad member scores a point, you will receive an additional 25% of its point value (50% total).

 

- Penalties, however, are not shared to teammates.

 

- Snipers receive bonuses based on the distance that the kill was made, with the specifics listed below:

 

* 50m = 50%

* 100m = 100%

* 150m = 150%

* 200m = 200%

* 250m = 250%

 

Note – Bonuses will continue to stack by 50% for every additional 50 meters added to the kill range.

 

 

Kort sagt - vill man ha mycket poäng ska vi hålla ihop i gruppen nära gruppchefen och ta / försvara så mycket flaggor som möjligt. Dessutom ge oss på svåra mål som stridsvagnar mm.

 

Notera också att du får lika mycket poäng för att rädda livet på en kollega som för att döda en Fi. Och att du får poäng bara genom att hänga som en finne i baken på din Gruppchef.

 

Sedan den allra roligaste speltypen är "Insurgent" :)

 

Då finns det också Civilister med i leken. Som civilist har du en knippe första förband, kikare och gråstenar! Och ja, några arga civilister kan stena en soldat till döds, även om det inte händer så ofta.

 

Men, den som dödar en civilist... BIG NONO :bash:

 

"A temporary spawn time penalty which only affects the next time

you die (stacking up to 5 minutes) is added by these actions:

○ Teamkill: 15 seconds per TK

○ Suicide: 30 seconds (90s for civilians)

○ Civilian killed: 60 seconds per civilian (max. 4 minutes)

○ Own weapons cache destroyed: 60 seconds (also -100 score)"

 

Alltså, förutom en jäkla massa minuspoäng så får du längre och längre "dödtid" innan du kommer tebax i matchen, ett effektivt sätt att sålla bort oseriösa spelare.

 

 

Rekommenderas varmt

 

av Pappsen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...