krp_swe Posted July 22, 2007 Report Share Posted July 22, 2007 En bekant till mig har kommit över en båt i utlandet (africa) och skall frakta hem den till sverige och eftersom den ej är körbar är det inget alternativ att köra hem den... den måste alltså fraktas med båt . Nu till problemet.. båten är 25 fot lång och 330cm bred och går därför inte in i nån std kontainer vad vi kan få fram nån här som har erfarenhet av att frakta stora saker.. eller vet om man kan frakta en båt ombord som den är... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tinhead Posted July 22, 2007 Report Share Posted July 22, 2007 Ring fraktfirmor eller rota bland båtsidor/seglarsidor på webben... Har hört folk som köper tex i usa och tar hem till sverige. Och där dom säger sig tjäna på affären trots en långväga frakt. Vet tyvärr inte hur dom transporterat mer än med båt... Glöm inte att kolla med tullen ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steken Posted July 23, 2007 Report Share Posted July 23, 2007 Går att transportera "öppet" på båt, alltså utan container. Så vitt jag vet brukar det inte vara några problem, när jag jobbade med att ta emot transporter till sjöss så såg man det lite då och då. Prata bara med ett fraktbolag. Inte svårare än så. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sisu Fräkne Posted July 24, 2007 Report Share Posted July 24, 2007 Tjena om du ringer till Skandiahamnen i göteborg där de tar emot både båtar och bilar som folk importerar så kanske de kan hjälpa dig lite. Jobbar där och jag vet att det går att frakta båtar stora som Stena på containerbåtar. Testa att ringa 031-7312121 då kommer du till ID Service, där håller de på med sånna saker. eller gå i på Göteborgs hamn Hoppas det hjälper dig Link to comment Share on other sites More sharing options...
krp_swe Posted July 24, 2007 Author Report Share Posted July 24, 2007 Tack för svaren.. vi får se hur det går. Link to comment Share on other sites More sharing options...
valiant Posted July 29, 2007 Report Share Posted July 29, 2007 Tack för svaren.. vi får se hur det går. Hej du får surra den på ett sk flatrack, ring Maersk Sverige eller ta någon fraktmäklare kunde hjälpt dig själva men vår policy säger inga privatpersoner - valiant- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.