Jump to content

Bandidospresident ex navy seal.

AMFKSP

Recommended Posts

Ingen igentlig mening med denna post förutom ren nyfikenhet, trillat över en del bilder på bandidos andra(och kändaste?) president ronnie hodge där han bär Navy SEAL basker. Efterssom t ex hells angels är grundat ur millitära kretsar så kan det ju mycket väl vara sant?

Ngn som har mer information, eller kanske en länk till en sida med info.

Bild på Hodge med basker finns på http://www.bandidosmchbg.se/ Under "About"

// Mvh E

Ingen igentlig mening med denna post förutom ren nyfikenhet, trillat över en del bilder på bandidos andra(och kändaste?) president ronnie hodge där han bär Navy SEAL basker. Efterssom t ex hells angels är grundat ur millitära kretsar så kan det ju mycket väl vara sant?

Ngn som har mer information, eller kanske en länk till en sida med info.

Bild på Hodge med basker finns på http://www.bandidosmchbg.se/ Under "About"

// Mvh E

eller så kan han ha köpt en basker och märke på nätet...

Efterssom t ex hells angels är grundat ur millitära kretsar så kan det ju mycket väl vara sant?

// Mvh E

Dagens Hells angels har inget med det ursprungliga Bombflygförbandet att göra. Deras militära kunskaper ligger på lägre nivå än FBU-Ungdom (no offense). De vill gärna framstå som erfarna urbana krigare med hjälp av köpebaskrar, citycamoflagekläder, knivar som svärd, etc.. Men, deras kunskaper om vapenhantering är urusel. Studera vilka mål de använt pansarskott mot och på vilka avstånd. Ammunitionsförbrukningen för övriga vapen kontra antalet döda/skadade säger allt.

Kollegor brukar säga, I Hells angels gör man bikers av män. I Bandidos gör man kriminella av bikers.

Kunskapsmässigt ligger Bandidos lägst på skalan, Både när det gäller vapenhantering och övrigt beteende.

Guest Sandström

Deras andra förmågor reflekteras även i webdesignkunskaperna :P

http://www.apparelsearch.com/definitions/H...definitions.htm

Såvitt jag vet så har SEALS ingen basker. Man har utbildningsmärket med örnen och treudden. Möjligtvis har man sin basker med sig från förbandet man låg innan, t.ex Army Rangers eller liknande, men det finns sannolikt ingen regelrätt Navy SEAL-basker...

Jag vet inte vad som är värst. Att han bär märket och inte har

gjort utbildningen, eller gjort utb. och bär märket i civila kläder

då han tillhör en kriminelt utpekad organisation.

Tror inte Navy Seals vill bli sammankopplade med Bandidos.

Jag vet inte vad som är värst. Att han bär märket och inte har

gjort utbildningen, eller gjort utb. och bär märket i civila kläder

då han tillhör en kriminelt utpekad organisation.

Tror inte Navy Seals vill bli sammankopplade med Bandidos.

Det andra fallet vore värre, helt klart. I det första är han riktigt patetisk. I det andra riktigt farlig.

Tycker att MC- gängen är en ganska korkat sätt att bedriva kriminalitet på? Att verkligen skylta med att "Hej, hej jag är kriminell." borde göra det lättare att åka fast? Dessutom så är det sannolikt (utan belägg dock) att de döms hårdare än andra brottslingar tack vare medlemskapet och den ideologiska ryggsäck man bär in i rättssalen?

Tycker att MC- gängen är en ganska korkat sätt att bedriva kriminalitet på? Att verkligen skylta med att "Hej, hej jag är kriminell." borde göra det lättare att åka fast? Dessutom så är det sannolikt (utan belägg dock) att de döms hårdare än andra brottslingar tack vare medlemskapet och den ideologiska ryggsäck man bär in i rättssalen?

Och du tror inte "ryggsäcken" och det faktum att han är officiell medlem i ett gäng med väldigt starka lojaliteter (dvs massor av folk som utan att blinka gör upp i hans namn) kan påverka eventuella vittnen om någon ens vågar gå till polisen?

Det är inget brott att vara "kriminell" det är endast själva brotten som är straffbara.

I de här fallen skyltar man med en våldsarsenal utan att den hotade har en aning om det är sant men pga historien har man just inget val annat än att tro att subtila hot är lika med misshandel eller död.

Det är några av fördelarna med att skylta med sin tillhörighet.

Jo det är jag med på, men när polisen väl har upprättat en anmälan så måste deras jobb, bortsett från vittnena, vara synnerligen lätt.

I mina hemtrakter har ovannämnda motorcykelgäng, eller snarare deras underordnade gäng, stora problem. Alldeles för många av deras medlemmar har fått krypa in.

Jo det är jag med på, men när polisen väl har upprättat en anmälan så måste deras jobb, bortsett från vittnena, vara synnerligen lätt.

I mina hemtrakter har ovannämnda motorcykelgäng, eller snarare deras underordnade gäng, stora problem. Alldeles för många av deras medlemmar har fått krypa in.

Det beror ju på vilken typ av brottslig vht man inriktar sig på.

Jobbar man med indrivning och beskyddarvht så finns ju sällan teknisk bevisning och då blir vittnesmål avgörande.

Skulle du vittna i en rättegång när det sitter folk och på åhörarbänken som du tror är mördare och vars enda intresse är att den åtalade går fri?

Jobbar man med indrivning och beskyddarvht så finns ju sällan teknisk bevisning och då blir vittnesmål avgörande.

Skulle du vittna i en rättegång när det sitter folk och på åhörarbänken som du tror är mördare och vars enda intresse är att den åtalade går fri?

Ja.

Men du beskriver samtidigt problemen för de kriminella mc- gängen, vem tror en HA som står upp i en rättegång och säger att han inte alls har hotat någon eller bedrivit beskyddarverksamhet? Hans trovärdighet är körd. (Förutsatt naturligtvis att någon vittnar åt andra hållet.)

Ja.

Men du beskriver samtidigt problemen för de kriminella mc- gängen, vem tror en HA som står upp i en rättegång och säger att han inte alls har hotat någon eller bedrivit beskyddarverksamhet? Hans trovärdighet är körd. (Förutsatt naturligtvis att någon vittnar åt andra hållet.)

För att inte sno hela tråden skriver jag ett sista inlägg här (intressant diskussion iofs)

Så samhället är helt rättsvidrigt?

Visst döms organiserade skurkar med jämna mellanrum, oftare än medelsvensson, men det som gör att det går att hålla på är det enorma mörkertalet.

För varje dömd "indrivare" så går det mängder med likadana på gatan, må det vara albaner ryssar eller svenska knäppgökar...

Nej, samhället är inte rättsvidrigt (iaf inte i det här sammanhanget): 1%- klubbarna har en ideologi, som blir en ryggsäck att bära i tinget för den enskilde medlemmen. På samma sätt som medlemmarna i AFA eller någon nazistisk organisation har sin ideologiska ryggsäck. Som kommer att göra det de säger tolkas annorlunda av rätten.

Nej, samhället är inte rättsvidrigt (iaf inte i det här sammanhanget): 1%- klubbarna har en ideologi, som blir en ryggsäck att bära i tinget för den enskilde medlemmen. På samma sätt som medlemmarna i AFA eller någon nazistisk organisation har sin ideologiska ryggsäck. Som kommer att göra det de säger tolkas annorlunda av rätten.

det här 1% pratet, vad menas med det??har hört lite löst hit och dit men har ännu inte hört nån som vet exakta innebörden

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...